Spraking i høyttalerne ! Kan noen hjelpe ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spraking i høyttalerne ! Kan noen hjelpe ?

Jeg har i det siste hørt spraking/skraping i høyttalerne mine. Trodde først det var dårlig kontakt, eller at rød kom borti svart, men det er det ikke. Det rare er at jeg har ikke dette problemet dersom jeg spiller CDer via CD spilleren min (analog kabel). Men dersom jeg kjører lyd fra digital tuneren min via receiveren, så spraker det fælt (av og til). Tuneren er koblet med optisk kabel Det samme har jeg opplevd via DVD spilleren (coax kabel),

Er det noen som har noen tips om hva dette kan være ? Dårlig kontakt inni receiveren ? Støv ?

Er litt redd for å sende receiveren (Marantz SR7200) på service, da dette problemet kommer og går. I tillegg så blir det fort dyrt, og receiveren hadde jeg tenkt å oppgradere snart, men ikke før de nye lydformatene er i boks.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med NEBY som forhandler Marantz. De er så å si sikre på at sprakingen skyldes feil med DACen. Denne må nok skiftes. Feilen kommer nok av varmeutvikling, men jeg trodde jeg hadde god nok lufting hos meg. Men kanskje man aldri får god nok lufting ?

Uansett, det var ikke første gangen dette problemet oppstod, så de med Marantz eller andre receivere med liknende problem har nå fått et tips.

Ettersom receiveren akkurat (kun noen dager) er mindre enn 5 år, vil dette være en garantisak. Jippi !:-D

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener reklamasjonssak (med mindre Marantz faktisk har så lang garanti på sine produkter)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Du mener reklamasjonssak (med mindre Marantz faktisk har så lang garanti på sine produkter)
    Tja, er ikke sikker ! Reklamasjon går vel på at noe har vært feil hele tiden, men jeg har ikke hatt problemer med dette før. Feilen skyldes vel slitasje pga varme.

Uansett, jeg tror ikke dette vil koste meg noe.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •