hjemmekino til en billig penge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjemmekino til en billig penge

hei er det noen som har noen tips til en billig oppsetting av et hjemmekino annlegg som skal være på et rom som er ca 3x3 meter, med 5.1 oppsett??
    tenkte og bruke ca 5 tusen på det, med integrert forsterker og høyttalere.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte litt mer på et jeg kan sette sammen med tven og koble til tv,dvd,vhs og alt. den er litt mer til å bruke sammen med date trur jeg.

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse anleggene funker helt greit til spill, men setter du på musikk, hva som helst faller det totalt fra hverandre på ALLE områder.

Jeg er generelt mot 5.1 til en så lav sum, selv brukt. Vil anbefale deg å kjøpe en surr. forsterker og to høyttalere til å begynne med, for senerer å bygge ut...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EirikBækken
    Jeg er generelt mot 5.1 til en så lav sum, selv brukt. Vil anbefale deg å kjøpe en surr. forsterker og to høyttalere til å begynne med, for senerer å bygge ut...:-D
    Se i signaturen min. Fikk det utstyret for 3000,- og jeg tror ikke det er noe dårlig anlegg. Det mangler en sub så langt men, en kan finne rimelige alternativer brukt også.
    Jeg ville definitivt sett hva du får brukt. Kanskje kjøpe litt nå og så spare et par måneder å kjøpe litt til?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har et rom som er pittelittstørre en ditt, har prøvd med snurrerunt men det er vanskelig i så små rom, ville heller godt for et godt stereoanlegg istede
    til "lurer" ser jo ut som du kan ha gjort et aldri så lite kupp, tror ikke man kan forvente å få kjøt et slik anlegg under 5k.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    til "lurer" ser jo ut som du kan ha gjort et aldri så lite kupp, tror ikke man kan forvente å få kjøt et slik anlegg under 5k.
    Ja, jeg var vel heldig der, men ville bare poengtere at en kan finne mye bra på bruktmarkeder. Spesielt recievere og subber vil jeg tro. Resten av anlegget finnes det jo mange alternativer til hvis en kjøper nytt.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoicepakke fra netthandelen bør man få ferdig levert på døra for under 2000. Da kan man legge 2000 i brukt receiver (jeg fikk Marantz SR 4600 levert på døra for denne prisen) også må man jo ha litt kabler, dette får man billig på biltema og clas ohlson. Da mangler du bare sub, men dette kan jo kjøpes senere vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen slike Dynavoice høyttalere vil lage nok lyd tror jeg slik at sub kan kjøpes når en har mer penger. En kan jo ikke få all verdens for 5000,- så en må se realistisk på det også. Er du heldig finner du noe brukt, hvis ikke gå for en billig Dynavoice pakke og så oppgrader etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt surroundsett med:

- Denon AVR 1507
    - Dynavoice Magic F6 front
    - Dynavoice Magik C4 center
    - Dynavoice Magik S4 bak

kom på 5000,- pluss/minus en hundrelapp eller to. Tror det er vanskelig å få en bedre pakke til samme prisen. Anbefales for budsjettløsninger iaf.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Mitt surroundsett med:

- Denon AVR 1507
    - Dynavoice Magic F6 front
    - Dynavoice Magik C4 center
    - Dynavoice Magik S4 bak

kom på 5000,- pluss/minus en hundrelapp eller to. Tror det er vanskelig å få en bedre pakke til samme prisen. Anbefales for budsjettløsninger iaf.
    Dette høres ut som et bra forslag. Prøvde F-6 p¨å AVR-1905 i helga og det ble bra. Omtrent like stort rom som trådstarter. Kan evt. kjøpe deg en XTZ 10.16 sub etterhvert, det blir bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hjemmekino er stort sett samme som nevnt over bortsett fra at jeg har en Yamaha RXV357 5.1 forsterker.
    Dette kom også på ca 5000,- +- en hundrings eller noe.Må si jeg er kjempefornøyd med lyden dette leverer og utseendet er heller ikke dårlig.Ta en titt på min hjemmekino(link i signatur) så ser du hvordan det ser ut.Lykke til uansett!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •