Pc og effektforsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pc og effektforsterker.

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har tenkt å koble til min gamle Kenwood effekt senere for å s hvordan det går også. Kenwooden er til salgs, men da trenger du en forforsterker om du ikke styrer den fra PC.
    Kan noen utdype dette litt? Er det bare å koble en effektforsterker direkte til en vanlig pc? Ser for meg at det blir en litt dårligere løsning enn med forforsterker, men det blir jo billigere.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Kan noen utdype dette litt? Er det bare å koble en effektforsterker direkte til en vanlig pc? Ser for meg at det blir en litt dårligere løsning enn med forforsterker, men det blir jo billigere.
    He, he, trodde ikke jeg så denne du ;-)

Da bruker du jo PCen som forforsterker. Sikkert argumenter for og imot, men det blir samme prinsipp som når du skal koble hodetelefoner eller PC-høyttalere til PCen. Du styrer volumet fra PC gjør du ikke? Det blir bare et ledd mindre lyden skal gjennom, og tonekontroller,EQ har du allerede på PCen.

Nå er det jeg som skal selge forsterker som sier dette da, men jeg mener og tror at det er sant;-)

Det finnes også effektforsterkere med kontroll for nivå, kan jo bruke en slik også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte bare at jeg ikke skulle ødelegge topicen du skrev det i. Det er uansett ikke aktuelt for meg akkurat nå, men jeg er ute etter å lære Jeg har veldig lite peiling på hifi enda, men håper det bedrer seg iløpet av noen år.

Men sånn som du beskriver dette nå høres det jo veldig enkelt ut. Kanskje en løsning jeg kan vurdere til min noe yngre bror.

Ser gjerne at flere blander seg inn og tar en skikkelig diskusjon på dette

Noen som har lydkort de vil anbefale til data? Helst forholdsvis billige.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går en tråd ang. lydkort vs. CD spiller på forumet, du kan jo lete i den :-)

Bra at du vil lære, det vil jeg og.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •