Ny DVD spiller med HDMI vs gammel med scart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD spiller med HDMI vs gammel med scart?

Hallo!

Har en 4-5 år gammel Philips DVD spiller som er koblet til min 42" Panasonic PV60 flatskjerm via en billig scartkabel.

Nå vurderer jeg å kjøpe en Denon DVD-1730 spiller i stedet siden den har HDMI og er ganske rimelig.

Det jeg lurer på er 2 ting:

1. Vil jeg merke vesentlig forskjell i bildet i forhold til den jeg har, og hvordan vil i såfall forskjellene merkes?

2. Er det mye forskjell på 1730 spilleren og 1930 spilleren? Eksperten på hifi-klubben mente jeg burde kjøpe 1930 siden den var myye bedre enn 1730. Men siden jeg ikke ser DVD såååå ofte (spiller oftest DivX fra PC), og de nye HD DVD spillerne er på vei inn, så vil jeg ikke bruke mye penger på spilleren...hva tror dere?

Takker for svar!

Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bruk mye penger på en ny DVD-spiller nå, da HD-dvd og Blue Ray spillerne er i ferd med å komme for fullt!!

Men bedre bilde med HDMI blir det....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, nei du sier noe...men HD DVD og Blu-Ray er jo så innmari dyre enda, og relativt lite utvalg filmer også....

Merker man egentlig noe forskjell på en DVD-spiller med og uten Progressive Scan ?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro du merker en hel del, jeg merket iallfall vesentlig forskjell på bildet når jeg byttet fra scart til HDMI hos meg. Selv om BR og HD-DVD er på vei inn for fullt, hadde jeg ikke vært redd for å bruke et par tusenlapper på en ny DVD-spiller i dag. Men å bruke 10 000 blir noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan regne med at det tar et par år før HD-DVD og Blue Ray spillere blir "allemanseie" med greie priser. For ikke å snakke om filmutvalget. Tror nok DVD vil regjere et par år til..

Du får gode dvd spillere med HDMI til under 2000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som feks. Pioneer DV696 (hdmi og oppskalering 1080p) som jeg har . Også er det en oppo981 om jeg ikke husker feil som også er ganske god.

Pioneeren koster ca 1500kr avhengig av hvor du shopper den, Oppoen vet jeg ikke, men tipper det er mange som vet her inne lykke til!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pio 696 er bra den, men 1080p får du nok ikke! (576i/p, 720i/p og 1080i). Har denne selv og er godt fornøyd...støyer litt under oppstart, men dog.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går for yamaha sin dvd-s661, når den kommer ut i april. Den støtter opp til 1080i. Er også Usb kontakt i front på den for MP3, WMA, divx etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra tips her ja!

Jeg lurer på å kjøpe Denon 1730, for å få en som ligner designmessig på forsterkeren, og for å kunne bruke samme fjernkontroll som forsterkeren. Denne koster 17-1800 kr tror jeg.

Noen som har noen umiddelbare innvendinger mot den?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke komponent ut på den du har nå ? Du kan bruke det istedet for scart jo...

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av csharp
    Mye bra tips her ja!

Jeg lurer på å kjøpe Denon 1730, for å få en som ligner designmessig på forsterkeren, og for å kunne bruke samme fjernkontroll som forsterkeren. Denne koster 17-1800 kr tror jeg.

Noen som har noen umiddelbare innvendinger mot den?
    ville heller anbefalt en oppo spiller til samme prisen. Denon dvd 1730 skuffet ihvertfal meg stort på bildet. Og oppo spilleren skal vistnok være på høyde med denon dvd 1930, men ligge på samme pris som det dvd 1730 gjør. Jeg synes tilogmed at den innebygde dvd spillleren i xbox 360 gir like bra eller kanskje bedre bilde enn det dvd 1730 gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder egentlig meg også.

Har en billlllllig Scott m/HDMI nå i dag, og er ikke fornøyd med bildet. Er mye maur, for å si det sånn... Synes også lyden er svak, når jeg sammenligner med DVD fra PC over coax'en....

Vurderer enten en Oppo eller en 1930 (har Denon AV reciever...). Oppo'en får jo voldsomt med skryt, og koster 2000,- på Datakjeden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •