Ditt største feilkjøp innen lyd og bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 115
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ditt største feilkjøp innen lyd og bilde

Mange har har gjort noen kjøp, innen lyd og bilde som de har angret på. Hva er DITT største feilkjøp innen lyd??

Kan nevne at mitt må være en Phillips HDRW720. Den har ikke progressive scan på component utgangene :shock: og en 80gb hd. Kjøpte den i fjor :roll:.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største feil er da jeg i 1997 kjøpte en EC "T2CPA" pre og NAD 2200...
    Holdt bare en 3-4mnd før jeg fikk problemer med de:-(
    EC datt kanalen ut hele tiden mens på Nad'en røk plutselig ene kanalen. Iflg en reparatør "tørre kondiser"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel være da jeg kjøpte en nad 310 som 14 åring og trodde det var nok til å drive qln 929 som jeg fikk av min far. Hadde jeg hatt litt mer vett hadde jeg nok spart pengene enda lengre og kjøpt noe som var litt større.(LES:MYE)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Største feil er da jeg i 1997 kjøpte en EC "T2CPA" pre og NAD 2200...
    Holdt bare en 3-4mnd før jeg fikk problemer med de:-(
    EC datt kanalen ut hele tiden mens på Nad'en røk plutselig ene kanalen. Iflg en reparatør "tørre kondiser"
    Snodig. Hadde akkurat det samme problemet med Nad`n min. Ikke den samme modellen, men Nad 2400. Den ene kanalen røk totalt 3 ganger i løpet av 6 mnd. HFK mente jeg hadde kortsluttet utgangen. Tull å tøys. Det var nok mitt dårligste kjøp. Tror det var rundt 94-95 en gang.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må presisere at jeg kjøpte det brukt og at reparatøren sa at jeg bare kunne kaste det siden transene var gåene og det kom til å koste mere enn det smakte..
    Ble en ny EC AW100DMB etter det:-)

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ bli det anlegget jeg har nå det vel.. Da jeg angrer på at jeg ikke beholdt concept 6, og ikke bytta til cv clsc-12!

Men men, man lærer så lenge man lever..

Dali skal iaff i hus igjen når sjansen byr seg!

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt mest tvilsomme kjøp er Dantax 32" CRT. Det holdt i 1 år så var det inn og ut av verksted de neste to årene, 6-7 mnd på verksted siste året...

Truet med TV2 og fikk ny TV så forhandleren ordnet opp til slutt, burde forlangt kiropraktortime og nye dempere på bilen bak etter alle turene opp og ned på verksted. 32" CRT er ikke noe stas å bære ned 3 trappesatser...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjoråret besto av ganske mange "feilkjøp"

Rotel RB985 mkII hadde eg under ei veke. testa den ein gong
    Behringer 1124dsp blei aldri testa. Solgt til ein her på forumet
    Dell Axim x51v starta eg, så fekk ein kompis prøve den, så selte eg den. Brukte den ikkje til EIN einaste ting.
    Ein Sony cd-spelar eg hadde under ei veke.
    Viewpia 32" lcd hadde eg to dagar(kjøpt ny) før eg bytta til Hitachi pj tx-200.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være innkjøp av en eldre modell av samsung plasma for et par år siden. Syns denne 37" fungerte utmerket en periode, men var "lys" i bildet og sortnivå grålig og mye farge graderinger. Nå byttet til Panasonic plasma 42" og må si at sortnivået til Panasonic er vanedannende.
    Før det fikk meg projektor og så et bedre bilde her en på tv. Da forsto jeg at denne "gamle" samsung plasma var utdatert.
    :-D

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt desidert værste kjøp var en Philips ghetto-blaster jeg kjøpte for mange år siden. Den så kul ut, men viste seg snart å være helt feilkonstruert slik at CD-holderen ripet opp platene og den hadde en tvilsom strømforsyning. Tok den med til butikken og etter at den ødela noen CD-er i butikken nektet de å heve kjøpet, men ga meg en ny istedenfor. Vel hjemme ripet den et par plater til før den begynte å ryke. I butikken trodde de jeg gjorde det med vilje og sa de under tvil ville gi meg en ny, men ikke heve kjøpet. Jeg forlangte å få den tredje spilleren testet i butikken. Den klarte ikke å lese en CD skikkelig, men ripet den opp og lagde rare lyder som skremte folk i butikken. Fikk da uten mere diskusjon hevet kjøpet og erstattet noen av de værst oppripede platene.

Har fremdeles flere oppripede CD-er som jeg ikke fikk erstattet til minne om feilkjøpet. :-/

Kjøpte også engang dyre uskjermede kabler fra Kimber som viste seg å ta inn alle radiosignaler i området og gjorde elektronikken ustabil og skapte masse støy.

Av nyere tid er mitt dårligste kjøp en Philips DVP9000, en treg og ustabil spiller som til slutt ga helt opp. Fikk heldigvis pengene tilbake uten noen problemer.

For å balansert litt har jeg en "flatskjerm-dødare" fra Philips som jeg har vært fornøyd med i snart 10 år.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte H/K DVD25 ny for 5000 for flere år siden, men det mest avanserte jeg koblet den til var en 28" 4:3 CRT-tv...Penger i dass, burde heller kjøpt DVD av billigste sort, og brukt resten på en skikkelig CD-spiller.

Har en skummel følelse av at mange gjør tilsvarende brøler den dag i dag...

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte laserdisc-spiller til 9000,- kroner og begynte å samle på laserdisc-plater rett før DVD-platene begynte å komme ut. Nå står de og samler støv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro Ace Bass 2. Kom ikke i nærheten av å levere hverken det som produsenten lovte, og kunne heller ikke leve opp til testene den fikk i pressen. Ble solgt etter 14 dager.

Cerwin Vega LW12X. Selv de 1500 kronene som den kostet på tilbud i HFK var altfor mye. Alt den kunne var å si *BOOUUUUM*, uansett hvilket signal den fikk inn.

Audio Pro Image 40. Dårligere lydkvalitet enn billige Dantax høytalere, fikk under tvil lov til å tjenestegjøre som bakhøytalere.

Prosonic 32" CRT. Impulskjøpte TV sammen med melk og brød. Det var et hælkette å skulle slite 50kg TV både opp og ned trappa samme dag, for den ble levert tilbake etter en ½ time.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony nw-ms9 flash-spiller. En av de første, med 64mb magic gate memory stick, kryptert i hodet og ræva og kunne kun brukes med Sonys latterlige software for overføring av musikk.

Det var da jeg for alvor forstod at verden blir et bedre sted uten firmaer som behandler lovlige kunder som kriminelle.

-k

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min største bommert var når jeg solgte mine Dali 909/104/SC7 og kjøpte noen Sony Satelitter... Lyden var god nok men samboeren min tilgav meg aldri :P

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Sony stasjonær og bærbar minidiskspillere. Dette var rett før (ca 26 minutt?) flashbaserte MP3 spillere slo gjennom.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt største feilkjøp var en totalt ubrukuelig MP3-spiller fra Clas Ohlson.ops:

Den ble bytta en gang fordi minijackuttaket var gåent, men den andre var nesten verre. Dårlig minijackuttak og fuska som bare det. Etter et par dagers håpløs fikling så heiv jeg den i asfalten og hoppa på den til den var i fillebiter.:twisted:

IKKE KJØP MP3-SPILLERE FRA CLAS OHLSON!!!!!!!

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt største feilkjøp var da jeg skulle kjøpe meg hifi oppsett til partyet mitt. Hadde invitert flere kompiser til pizza og "brus" i kjelleren. Reiste dagen før på hifi klubben og kjøpte meg et oppsett som butikken mente var bra for min lommebok. Det ble handler en Cambridge P 500 og en C 500 og noen b&w 602 fikk med stativer på kjøpet. Meningen var å handle en C 500 til nåe jeg fikk penger etter dagen....

Vel hjemme igjen koblet jeg opp dette og satt på radioen jeg hadde fra før. Jeg skulle iflg kubben bare spille meget lavt over natten før jeg kunne skru opp lyden. Men jeg måtte passe på basselementet på B&W slik at jeg ikke spengte den.

Dagen etter ( Søndags formiddag ) skulle jeg teste hva dette var godt for, jeg skrudde opp lyden forsiktig til forforsterkeren kom til kl 12. Da blinka det i lysene og *PANG* det ble dødsens stille. Så kom det røyk og det lukta svidd plastik. INGEN LYD til partyet.

Jeg ringte til klubben som ligger 7 mil fra der jeg bodde og forklarte hva som hadde skjedd og de ba meg om å ta med for - og effekt tilbake så dem fikk se på den. Må legge til at reisen med buss kostet meg 220kr t/r som jeg nå hadde tatt 2 ganger.

Joda jeg hadde kortsluttet effekten med høytalerkablene. Noe som jeg vet at jeg ikke gjorde, da jeg har hadde ferdigterminerte kabler med bananplugger.

Det ente opp med at jeg måtte kjøpe meg en ny effekt og måtte ta reisen en gang til.

Jeg er forsatt litt irritert på dette 4 år etter da butikken nektet for at noe var galt med effekten jeg kjøpte først. Den andre ble koblet på samme måte med de samme kablene på de samme høytalerene og virket uten problem.

Har gitt dette til en kompis nå forresten, som synst det funker for han.
    ( og det har virket uten problem )
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt (og solgt) mye utstyr opp igjennom årene, men det har vært ganske få feilkjøp egentlig.
    Men det er ett kjøp som utmerker seg som tidenes største feilkjøp for meg: Denon POA-6600 monoblokker.
    Disse blokkene har rett og slett en tragisk lyd etter min mening, forferdelige greier. Veldig glad for at jeg ikke har dem lenger og jeg har i etterkant utviklet en lett "denon-allergi" :roll:

A

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon POA-6600 monoblokker har også en kompis av meg som største feilkjøp. Fy svarte for noen dårlige effektforsterkere! Han turte vel nesten ikke å se kjøper inn i øynene da han solgte de.

Mitt er vel kanskje et tidlig innkjøp av en 1.generasjons dvdspiller. Jeg satt der med en dyr dvdspiller, og tilnærmet null dvdtitler utgitt.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •