Ditt største feilkjøp innen lyd og bilde - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 115
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Denver, jeg tror de bevist lager noe møl av alt mulig. Har ennå til gode å se noe godt fra den produsenten. Jeg kjøpte en liten 7" skjerm for å overvåke hjemmekinoen med. Makan til bilde skal du lete lenge etter, må være det dårligste bildet som går an å lage. Kjøpt på Smart Club, så da er du herved advart

/L
    Hehe, kjøpte en Denver 7" på Clas Ohlson. Sikkert den samme. Ufattelig dårlig bilde. Den ble returnert kjapt. Kjøp ikke billigmerker uten full returrett.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    det jeg angrer mest på er at jeg i starten av min "hifi-karriere" satset på surrerunt og kastet bort engodel penger som helelr kunne vær lagt en annen plass.
    Jeg har sittet og tenkt og tenkt på om jeg kom på noen bomkjøp, og surre-rundt satsingen (i to omganger) kom opp som det nærmeste jeg kan kalle bomkjøp. Men tatt i betraktning at jeg fikk veldig gode priser (for min del) på både kjøp og senere salg, så har jeg ikke tapt mange kronene på bomkjøp.

Mitt første egenkjøpte anlegg i det hele tatt var for konf-pengene for 16 år siden. Jeg kan trygt si at jeg ikke angrer på TEAC-surround-amp, pioneer cd-spiller, B&W 2004 høyttalere og pioneer dobbelt kassettdeck. De er fortsatt i daglig bruk i kjellerstua hjemme hos Mamma og Pappa og gjør jobben godt nok i massevis for deres krav. Høyttalerne er byttet ut, men de gamle B&W'ene har en kompis av meg i daglig bruk hjemme hos seg. Må ha vært kvalitet...
    Jeg har til og med fattern sitt første anlegg stående i "mint condition". En stoooor Ferguson receiver med noe quadrofonilignende greier som han kjøpte tidlig på 70-tallet. Funker enda .

Det gleder meg å si at jeg ikke har gått på en eneste hifi-smell!

(dog, spør meg om tråsykler i 15k-klassen, kredittkort-kjøp, radiostyrte biler i 6k-klassen så har jeg en del og svare for...ops

DrE

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en Philips VHS spiller til 12k av råeste sort med glassluke foran, og masse fancy funksjoner en gang, eller dvs. jeg overtalte min stakkars pappa til å kjøpe den med de betryggende argumenter om at den skulle kunne redigere alle hans hjemmevideoer. Den egentlige årsaken var vel at jeg var 16år og hadde hørt en av verdens første Dolby Pro Logic hjemmekino-anlegg (altså lenge før laserdisc var på banen).

Gleden tok raskt slutt da jeg ung og viril fant det for best å låne en (åpenbart utslitt) tysk porr-film (type: billigste sort) av min kamerat. Hele båndet låste seg i spilleren, og det det ble noen harde og smådesperate tak for å få tapen ut av spilleren igjen før den ble sendt på service. Ble for dyrt å reparere, og jeg tror den fortsatt ligger i boden. Min pappa`s hjemmefilmer forblir uredigerte....

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kjøpte en Philips VHS spiller til 12k av råeste sort med glassluke foran, og masse fancy funksjoner en gang, eller dvs. jeg overtalte min stakkars pappa til å kjøpe den med de betryggende argumenter om at den skulle kunne redigere alle hans hjemmevideoer. Den egentlige årsaken var vel at jeg var 16år og hadde hørt en av verdens første Dolby Pro Logic hjemmekino-anlegg (altså lenge før laserdisc var på banen).

Gleden tok raskt slutt da jeg ung og viril fant det for best å låne en (åpenbart utslitt) tysk porr-film (type: billigste sort) av min kamerat. Hele båndet låste seg i spilleren, og det det ble noen harde og smådesperate tak for å få tapen ut av spilleren igjen før den ble sendt på service. Ble for dyrt å reparere, og jeg tror den fortsatt ligger i boden. Min pappa`s hjemmefilmer forblir uredigerte....
    Da har du jo julegaveideen klar.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RXV1500. Var konstant på verksted, frem å tilbake på postkontoret ørten ganger for å sende den til yamaha norge.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Denver, jeg tror de bevist lager noe møl av alt mulig. Har ennå til gode å se noe godt fra den produsenten. ...
    /L
    Hehe, har heller aldri vært fristet av Denver til seriøse ting. Men på Clas Ohlson kjøpte jeg engang en billig (99 kr) TWR-802 mini radio. Morsom sak og faktisk OK lyd! Slik gammeldags reiseradio nostalgi lyd.

Ellers er de verste kjøpene endel bortkastede kroner på div CD og DVD spillere av tidlig generasjon - altfor dyre fordi de var førstegenerasjon... OG ikke å forglemme en Philips Radio/Kasettspiller til bil - kostet 5K engang på 90 tallet... (lurt til å bestille med den da jeg trodde det var en spesiell tilkobling, men oppdaget jo senere at det var standard ISO tilkobling... Philips ut, Pioneer CD inn)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Jeg hadde en av oppfølgerene til den spilleren, den med analog klokke i fronten, den var slett ikke super selv om det skulle være en superVHS maskin :-(

Hva mener du med "altså lenge før laserdisc var på banen"?
    LD ble kommersielt tilgjengelig i '78, men tror ikke de første spillerene kom til Norge før et godt stykke inn på 80-tallet.
    Mitt første møte med LD var tidlig på 90-tallet, har fortsatt den første spilleren min og kommer ikke til å kvitte meg med verken spillerene eller filmene mine med det første. Det er jo hjemmekinoens svar på vinyl :-D Sjarmerende og nostalgisk for oss som begynte galskapen før DVD'en tok over det hele.
    Kort sagt så ser jeg ikke på laserdisc som noe feilkjøp.

A

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløs overføring av lyd og bilde fra clas ohlson er nok ikke det beste å bruke pengene på heller

kjøpte en med innebygd reciver og med fjernkontroll til en tusing men leverte det tilbake dagen derpå, gikk man i veien falt lyden ut hehe.

Bruke mye penger på russebil annlegg er også kjedelig i etterkant selvom det er morro så lenge det varer.

En kjedelig ting er jo det elementet jeg kjøpte med store planer om bil anlegg, en JLaudio 12w7 til 9k som har stått i over ett år og samlet støv

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Hva mener du med "altså lenge før laserdisc var på banen"?
    LD ble kommersielt tilgjengelig i '78, men tror ikke de første spillerene kom til Norge før et godt stykke inn på 80-tallet.
    Mitt første møte med LD var tidlig på 90-tallet, har fortsatt den første spilleren min og kommer ikke til å kvitte meg med verken spillerene eller filmene mine med det første.
    Tror jeg husket litt feil. Begynte å resonere meg frem, og fant ut at denne VHS-spilleren nok er enda eldre....sannsynligvis i begynnelsen av 90-tallet. Det var i allefall ikke mye snakk om LD i Norge da. Husker Hitachi hjemmekino til 70k (så ut som JVC 80-talls alt-i-et anlegg) ble demonstrert med den da nye "Home Alone" (1990) filmen på VHS. Skal si det var en gutt som var imponert da ja...

LD er definitvt nostalgisk ja... En stor bit hjemmekino-historie 8-)

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radionette centerhøyttaler.... 600kroner (ny) sløst vekk. Innsåg at det ble bedre lyd å bare la fronthøyttalerene gjøre hele jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Mitt første møte med LD var tidlig på 90-tallet, har fortsatt den første spilleren min og kommer ikke til å kvitte meg med verken spillerene eller filmene mine med det første. Det er jo hjemmekinoens svar på vinyl :-D Sjarmerende og nostalgisk for oss som begynte galskapen før DVD'en tok over det hele.

A
    Med en kjempeforskjell, LD har en begredelig dårlig bildekvalitet i forhold til DVD. Det er jo håpløst å se LD på noe annet enn en 32". Har masse LD filmer stående selv, og har hatt mange spillere hvorav den dyreste kosta 13 laken.
    Vinyl på sin side kan overgå CD på visse parametre

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en gang et JVC minianlegg med radio/kass/cd til å ha på hybelen. Tror det kostet 2-3000 kroner på Expert. Der skurret lyden så fort det var litt antydning til bass i musikken - eller noen snakket på radioen med mørk stemme. Helt håpløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ord: Dynavoice! Aldri mer!

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gustavsen
    Hvilke Dynavoice da?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Med en kjempeforskjell, LD har en begredelig dårlig bildekvalitet i forhold til DVD. Det er jo håpløst å se LD på noe annet enn en 32". Har masse LD filmer stående selv, og har hatt mange spillere hvorav den dyreste kosta 13 laken.
    Vinyl på sin side kan overgå CD på visse parametre
    Da tror jeg du har sett NTSC disker gjennom en dårlig NTSC->PAL konverter. Fargesystemene gjør at man lett kan få et dårlig resultat desverre

A

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson bananplugger til 50-lappen og en høyttalerkabel som ikke var lang nok.
    Jeg tenkte at jeg sikkert ikke ville høre forskjell om jeg monterte pluggene eller ikke, men mere praktisk ville det bli. Makan til elendig kvalitet på et produkt skal man lete lenge etter. Pluggene var tilogmed for tynne til at pluggen ville sitte i terminalene, de liksom bare hang der. Jaja, hva kan man vente seg for en 50-lapp.

Jeg kom over noen bananplugger på Chlas Ohlson som jeg fikk lyst til å teste. De kostet bare 39,-. Det hadde en byggkvalitet som til de grader oversteg Proson-pluggene, men jeg mistet litt diskant så de er allikevel uaktuelle.

Uansett, det var morsomt og billig å teste, så jeg føler ikke at jeg har tapt så mange kronene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja?

Sitat Opprinnelig postet av Gustavsen
    slikt må begrunnes.....

Få høytalere som gir mer for pengene, og jeg har vert lykkelig eier selv.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg kom over noen bananplugger på Chlas Ohlson som jeg fikk lyst til å teste. De kostet bare 39,-. Det hadde en byggkvalitet som til de grader oversteg Proson-pluggene, men jeg mistet litt diskant så de er allikevel uaktuelle.
    Mistet litt diskant? Kan bananpluggen ha så mye å si? Nå skuler jeg bort på Biltema pluggene mine..... Kanskje jeg skulle ta en test med og uten plugger.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett par IMF TLS-50 (samme type høytalere som jeg nå har, eid flere par av dem og ingen av dem hadde samme basselementer).

I alle fall, der dem jeg har låter fortreffelig så låt dem til sammenligning ikke slik jeg forventet og håpet på - men så er det STOR forskjell fra den ene IMF til den andre er min erfaring.

I alle fall, høytalerene ble solgt og tross at dem var mitt dårligste kjøp så angrer jeg ikke på at jeg kjøpte dem da jeg har kjøpt og eid mange par IMF'er av diverse størrelser for så å selge dem igjen. Går noenlunde i balanse det regnskapet og har sågar gitt noe gevinst, så slik sett skal jeg ikke slutte med den hobbyen og vil nok invistere i nye IMF'er også i fremtiden.

Hvem vet om der dukker opp ett par som spiller bedre enn disse? I så fall skal dem jeg kjører nå selges og om ikke så går de andre en elelr annen gang for noe rundt den summen jeg la ut for dem - en gratis test kan man si...

Har forøvrig funnet ut at hva gjelder IMF så må man satse på TLS-50, ikke fordi jeg tror dem nødvendigvis er bedre enn 80'ene og rspm'ene, men det er i alle fall mye enklere å få dem til å spille bra (sågar å spille fletta av sine større søsken musikalsk).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på vei til jobb en gang for 10 år siden og stoppet for å fylle bensin. Der kom det en engelskspråklig kar bort til meg i dress og spurte etter hvert om jeg var interessert i god lyd, han hadde nemlig et overskuddslager av noen kvalitetshøyttalere. Han kunne ikke frakte disse tilbake til hjemlandet pga tollregler og diverse. Jeg tittet på høyttalerne som lå i en varebil, emballasjen så profesjonell ut og høyttalerne virket solide nok. De var DIGRE! Tilfeldigvis var jeg på jakt etter nye høyttalere. Fyren virket tillitsvekkende og etter litt pruting kjøpte jeg høyttalerne uten å ha hørt på dem, men selgeren forsikret meg om at høyttalerne produserte et "elegant" lydbilde, og dersom jeg ikke likte lyden, måtte jeg bare kontakte ham, så skulle jeg få pengene tilbake. Jeg fikk visittkortet hans med to telefonnumre på; ett til firmaet og ett mobilnummer. Jeg kjøpte dermed høyttalerne for 4000,-, noe som skulle være halv pris og puttet dem i bilen, forventningsfull og fornøyd med et kjempekjøp.

Etter jobb dro jeg rett hjem for å teste dem. Jeg husker at de var fryktelig tunge, så dette måtte jo være skikkelige greier. Jeg koblet vidunderne opp, satt på en skive med Alan Parson's Project, og ventet på det "elegante lydbildet". Det hørtes imidlertid mer ut som en Flymo gressklipper. Vel, tenkte jeg, smaken er som baken, jeg ringer fyren i morgen og hever kjøpet.

Dagen etter tok jeg frem visittkortet og ringte først mobilnummeret, og fikk min første mistanke om svindel bekreftet. "Nummeret du har ringt, er ikke i bruk...". Deretter jeg ringte jeg fasttelefonnummeret til firmaet. "Hallo, du har kommet til Andersen", svarte det i den andre enden. Jeg spurte etter selgeren, men fikk til svar at dette var et privatnummer, og at de ville ha slutt på disse telefonene om høyttalere!

Til slutt tok jeg en telefon til HiFi Center Kjeden og spurte dem om de hadde hørt om høyttalermerket. Karen jeg pratet med fikk en god latter og fortalte om en liga som opererte på ølstlandet og solgte disse greiene som ikke var verdt fem sure sild engang...

Følte meg virkelig lur da. ops:

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •