Ditt største feilkjøp innen lyd og bilde - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 115
    Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg kjøpte Sony stasjonær og bærbar minidiskspillere. Dette var rett før (ca 26 minutt?) flashbaserte MP3 spillere slo gjennom.
    Hehe, den pakka kjøpte jeg og! Tror den kosta 3000 kr på spaceworld. Har vel blitt brukt i sammenlagt 2 timer! Står fremdeles og støver ned

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel RSP-966 var en gedigen skuffelse. Hadde en RSP-970 stående og fikk 966 i hus. Glad og fornøyd koplet jeg den til og fikk en skikkelig nedtur. Denne låt direkte dårlig i øvre mellomtone og diskant, låt lukket og grumsete. I tillegg var bassen skikkelig boomy. Min 970 som var flere år eldre og halvparten så dyr banket 966 ned i støvlene. De var begge greie på film, men på musikk hang ikke 966 med i det hele tatt. Den forsvant ut igjen etter ca to ukers prøvetid med variert musikk og film. Den var kjøpt brukt og videresolgt til samme pris.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en HPC 27" LCD-TV for 4990,- og etter å ha vurdert prisen (såkalt spesialpris uten å være spesiell i det hele tatt) så angrer jeg å ha anskaffet den flatskjermen. Innsynsvinkelen er særdeles dårlig og prisen var ikke særdeles bra. Burde satset på noe annet. :?

Ser at HPC selger 50" for 15.000, noe som er aldeles utdatert sett i forhold til de beste tilbudene på Panasonics nye 50".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjøpte en HPC 27" LCD-TV for 4990,- og etter å ha vurdert prisen (såkalt spesialpris uten å være spesiell i det hele tatt) så angrer jeg å ha anskaffet den flatskjermen. Innsynsvinkelen er særdeles dårlig og prisen var ikke særdeles bra. Burde satset på noe annet. :?

Ser at HPC selger 50" for 15.000, noe som er aldeles utdatert sett i forhold til de beste tilbudene på Panasonics nye 50".
    Hvorfor ser du at tven er et bra kjøp på andre tråder da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funai

Ett eller annet plastikkanlegg til 8000 med CD SPILLER i 1988

Det var vel den værste lyden man kunne tenke seg men alikevel nytt og hot osv.

Ellers er det ikke så uvanlig med 60 k for bilanlegg. I hverftall ikke i BMW. Måtte vel ut med over 50 for navi proff og Hifi ProLogic i min ( originalt ) huff.

Ellers er det vel en del 80 talls anlegg og Tv er man har hatt opp igjennom som man helst ikke vil ha tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satelitthøyttalersystem fra storprodusenter. Det taper seg vanvittig i verdi ved bruktsalg om noen i det hele tatt vil kjøpe..!

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg i 95 gikk over til komponenter startet jeg med en onkyo reciever og noen JBL høyttalere jeg ikke husker navnet på. De var bakoverlente og bestykket med to 8" med horn mellom elementene. Disse høyttalerene er nok mitt værste kjøp. Kjøpte de i danmark og de var ikke særlig dyre, men både lydkvalitet og trykket i de var langt unna hva jeg hadde venta av så store høyttalere.. Ble rett og slett skuffa!!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Satelitthøyttalersystem fra storprodusenter. Det taper seg vanvittig i verdi ved bruktsalg om noen i det hele tatt vil kjøpe..!
    Kan du utdype det litt? Det er jo enorme forskjeller på satelittsystemer.

Og jeg tror faktisk det er lettere å selge et billig satelittsystem brukt enn et dyrt. Men det kommer jo selvfølgelig an på hvor billig du tenker på, jeg skal ha betalt for å ta imot et slikt system fra feks eltax :roll:
    Mens tannoy arena/FX eller KEF KHT kunne jeg betalt litt for :-D

Men alt i alt så er det flere potensielle kjøpere hvis du skal selge et eltax satelittsystem til 600,- enn hvis du skal selge arena til 10k eller mer

A

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilkjøp her også

Som en god del andre gikk så kjøpte jeg laserdisk spiller og laserdisker rett før DVDen kom. Ikke spesielt lurt, men platene ser i det minste kule ut enda. Ellers så har jeg jo også en minidisc spiller som jeg har brukt 7 ganger.
    For to år siden kjøpte jeg en Philips 23 tommer HD ready LCD TV. Har gitt meg bare problemer. Lyslekkasje, døde pixler etc. Prøvde å bytte den på lefdal rett etter at jeg kjøpte den, men Lefdal driver ikke med kundeservice!
    Handler aldri mer på lefdal!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Kan du utdype det litt? Det er jo enorme forskjeller på satelittsystemer.

Og jeg tror faktisk det er lettere å selge et billig satelittsystem brukt enn et dyrt. Men det kommer jo selvfølgelig an på hvor billig du tenker på, jeg skal ha betalt for å ta imot et slikt system fra feks eltax :roll:
    Mens tannoy arena/FX eller KEF KHT kunne jeg betalt litt for :-D

Men alt i alt så er det flere potensielle kjøpere hvis du skal selge et eltax satelittsystem til 600,- enn hvis du skal selge arena til 10k eller mer

A

Pioneer til 8.000 kr.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke huske å ha gjort noen dårlige kjøp i hjemmekino/hi-fi sammenheng. Har derimot kjøpt datautstyr som jeg ikke har vært helt fornøyd med: F.eks. Dell Axim x51v som jeg nesten aldri brukte (liten praktisk verdi) og en HP blekkskriver som kostet 500 kr. (blekkpatronene kostet mer enn skriveren, som etterhvert sviktet fullstendig. Har etter dette kun sverget til laserskrivere).

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en eltax surroundreciever på 5x50 watt i 2003, kostet 995 kr på komplett tror jeg. forferdelig, står nå som forsterker på rommet til min 9 år gamle lillebror.

hver gang det ble helt stille på film eller musikk så koblet høyttalerne ut så man fikk et lite "pop" hver gang det ble stilt og lyden begynte igjen:/ skjønner ikke va d er:P

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    axim 51v er jo et godt produkt. Billig cf og sd kort gir den 12GB.

Men 3600kr for en nicam hifi vhs 12år eller noe siden. Halvparten av tiden har den den stått med en tape en ikke får ut.

Åpnet maskinen, men tapen sitter dønn fast. Neste gang en kommer over maskinen skal en prøve med baufil.

atari lynx- ingen solgte spill til den
    n64- 2 spill kostet det samme som maskinen
    bærbar med laveste oppløsning, solgt etter 2 mnd

Verste kjøp, en av og på timer til stereoanlegget (15år siden) Virket ikke, men fikk bytte inn til pioneer høytt. Disse stod ubrukt i 10år til de ble en del av 5.1 surround.

nå har en heldigvis internett til å sjekke først, kanske unngå idiotiske valg.

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snazio nettverksspiller. Jeg kan ikke finne en god side ved denne spilleren. Går for tregt for HD video over både 100mb nettverk og USB rett fra harddisk, fryser, hakker og hopper. Penger rett i dass.

Philips Pronto er en annen. Håpløs og programmere og døde en stille død etter noen mnd.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Kjøpte H/K DVD25 ny for 5000 for flere år siden, men det mest avanserte jeg koblet den til var en 28" 4:3 CRT-tv...Penger i dass, burde heller kjøpt DVD av billigste sort, og brukt resten på en skikkelig CD-spiller.

Har en skummel følelse av at mange gjør tilsvarende brøler den dag i dag...
    Jeg gjorde nøyaktig det samme: Kjøpte meg HK DVD25 (5 høvdinger) for å koble til en 28" skitkasse (widescreen) av billigste sort. Storfornøyd med spilleren, men ser det er litt overkill.

Kjøpte meg en JBL Studio L C1 for en liten stund tilbake da min daværende center gikk i golvet (og alle elementene ble sprengt ops: ). Er meget fornøyd men angrer på jeg ikke gikk opp til en JBL Studio L C2 mens jeg holdt på. Skal ikke klage for mye, jeg fikk en god pris på C1.

Skal kjøpe meg L820 iløpet av et par dager, får se om det blir en flatskjerm på meg snart også.

Edit: Må ikke glemme en Proson 10" subb (150w forsterker, betalte 4000,-) som bråker mer i dvale modus enn "on" (jævla durelyd hele tiden!) Fikk heldigvis bytta den ut med en tilsvarende JBL subb. Problem solved!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manko
    n64- 2 spill kostet det samme som maskinen
    Oj, det er et av mine beste kjøp - 007 Goldeneye, Donkey Kong, Resident Evil 2....... listen er lang. Widescreen tilpasning, Dolby Prologic.

Bruker den inimellom enda. Kommer aldri å selge.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hmm, kan det draes en slutning av dette? De fleste med CV er potheads? (Dette var en spøk selvsagt )
    Noen potheads kjører proson også tydeligvis :twisted:

(Ville du kjøpt høyttalerene på bildet? :roll

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Pioneer til 8.000 kr.
    Og de går til halv pris nå ser jeg av signaturen din.. ;-)

A

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PÅ tidlig 90 tall kjøpte jeg en stereo video spiller til 13000kr. Den blei nå i det minste brukt mye. Verre var det med kjøp av en laserdisc spiller til 7000kr. 3 filmer ble kjøpt. Ellers har flere år med kjøp og salg vært moro.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Hehe, den pakka kjøpte jeg og! Tror den kosta 3000 kr på spaceworld. Har vel blitt brukt i sammenlagt 2 timer! Står fremdeles og støver ned
    Dere er ikke de eneste som har/hadde MD. Skjønner ikke hvorfor jeg ønsket meg det den bursdagen for lenge siden. Det var jo konge helt til det kom noe nytt og BEDRE.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •