Ditt største feilkjøp innen lyd og bilde - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 115
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte et DIY sett med effektforsterker tidlig på 90 tallet. Hele prosjektet gikk opp i røyk, bokstavelig talt. Fikk solgt strømforsyninga senere, men det var noen kroner i dass.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Det var best å bruke 10 ganger så mye på bilstereoen som på hjemmeanlegget mente de. Og det var alltid best lyd i bilen, men det er kanskje ikke så rart når man så hvor nedprioritert utstyret de hadde i stua var :cry:
    Fremdeles viktig med best lyd i bilen, men den skal komme fra under panseret:-D Og ja, det koster enn del mer en anlegget i stuen:???:

V8 Hemi Brom,brom

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en NAD 218 med NAD 114 forforsterker for 3 år siden for 8000 kr!:S
    Makan til blodpris og fy for en dårlig effektforsterker. Hadde lite peiling da.. NAD 218 var liksom drømmen den gang, hoho.
    Hadde vel 218 i 2-3 mnd. NAD 114 var grei nok. Solgte 114 for 800 og kjøpte en ny for 500 kr et par mnd etterpå
    Fikk 5500 igjen for 218.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mitt verste kjøp må vel være Cerwin Vega AL-1000 jeg kjøpte brukt via finn. Kjøpte de uten å ha hørt dem da de var utrolig pene å se på. Ikke en skramme. Men når jeg kom hjem å koblet de opp var begge diskantene sprengt, basserne lagde bare grøte lyder. Endte opp med å sende begge bass elementene til full rekoning. Kjøpe nye diskanter fra HK. Med andre ord prisen på de ble doblet seg ganske fort. Tapsprosjekt.

Verste av alt var at jeg fant joint papir og en fyrstikks eske inne i den ene høyttaleren. Og et halvspist brett med noen piller som etter litt søking viste seg å være bol i den andre...

Flott kar som hadde de før.
    haha minte meg om når jeg kjøpte et par dc15 for noen år siden.. skulle bære høytalerene ut fra han jeg skulle kjøpe de av, å d datt ei hjemme laga hasjpipe ut av ene refleksrøret :P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kan det draes en slutning av dette? De fleste med CV er potheads? (Dette var en spøk selvsagt )

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Fremdeles viktig med best lyd i bilen, men den skal komme fra under panseret:-D Og ja, det koster enn del mer en anlegget i stuen:???:

V8 Hemi Brom,brom
    Ja, det er ikke all godlyd som går på strøm :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hmm, kan det draes en slutning av dette? De fleste med CV er potheads? (Dette var en spøk selvsagt )
    Husker nå mens jeg bodde hjemme så var jeg på nachspiel hos en fyr jeg ikke kjente så godt. Han hadde gjemt ei pipe i bassporten på CV'en sin...
    Begynner nå å lure

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste av oss har tydligvis "drita på draget" en eller annen gang. Mosomt å tenke på i ettertid, men ikke akurat der og da ... eller her og nå stadiumet jeg vil tro noen er på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mange som har noen jumbokjøp, men ingen slår min kamerat's som kjøpte en diiiiiger YAMAHA YSP1000 trur jeg den het til et rom som den absolutt ikke egnet seg til. Når han da i tillegg scratchet bunnen på høytaleren så fikk han ikke returnert den, 10k rett idass

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kunne drevet en hel bedrift på at folk feilkjøper forskjellige produkter, det virker i alle fall sånn.. Ufattelige mengder penger.. Og surt er det.

Mitt største feilkjøp var et kjøleskap til hjemmekinoen. Det bråket enormt, det ble aldri noe særlig kaldt, og det var ikke stort nok til 0.5 flasker. Perfekt til 4 0.33liter øl, men det var absolutt ikke verdt det til den prisen - som jeg tror jeg har fortrengt allerede.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax AVR-800!! Fytti katta for noe makkverk.

Eller satset jeg ALTFOR tidlig på mp3 spillere og kjøpte en som hadde 32MB!! minne til nesten 6K når det var helt nytt og en måned senere kom hardiskbaserte spillere, så satt jeg der da. med 3 sanger av brukbar kvalitet.
    Har den ennå og skal ALDRI kvitte meg med den bare for og minne meg selv på hvor intelligent jeg var

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veste kjøp : Yamaha DSP-400 tror eg den heter. Er sånn sak man kobler senter og bakhøytalere til også får man Pro Logic lyd. (Med att man har sterio fra før)
    Kjøpte den for 2000 kr brukt. Kosta 4000 ny... Og fytt i katta så skuffa eg var når Dolby Digital kom ut ca. ett år etterpå Var grei, men får sikkert aldrig solgt den. Har prøvd flere ganger.

Angrer på å kjøpe Yamaha RX-V1400 for 5500,- da eg kunne ha spart litt til og kjøpt 1700 med HDMI

Angrer på att eg bare kjøpte to SVS 12.2, skulle kjøpt 6 stk minst Makan til element (for penga) skal man leite langt om lenge etter

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min surroundforsterker nr.2

5*100 watt sto det på esken... "skjøss mæ i ræva!!!!!!!!".
    Forsterkeren ble så varm at jeg kunne steke egg på den !!! :-/
    Hadde mellom 900 og 1000watt med høytalere og drive den gang.

Eneste pluss med den var at jeg kunne justere forsinkelse på lyden i alle kanaler og det var 2 sub utganger. Og jeg kunne bruke 6 kanalers annalog til D.D og DTS

For jag hadde en Philips dvd spiller som var brukbar på den tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte surround forsterker for lenge lenge siden, og koblet til TO høyttalere. Hadde dette i ca 6-7 år før jeg kjøpte 5 nye høyttalere slik at jeg faktisk fikk surround. Så etter 2-3 måneder kjøpte jeg ny surround forsterker igjen. Hadde jeg visst hvor lenge jeg skulle leve med kun to høyttalere ville jeg heller kjøpt en bedre stereo forsterker første gang.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mitt verste kjøp må vel være Cerwin Vega AL-1000 jeg kjøpte brukt via finn. Kjøpte de uten å ha hørt dem da de var utrolig pene å se på. Ikke en skramme. Men når jeg kom hjem å koblet de opp var begge diskantene sprengt, basserne lagde bare grøte lyder. Endte opp med å sende begge bass elementene til full rekoning. Kjøpe nye diskanter fra HK. Med andre ord prisen på de ble doblet seg ganske fort. Tapsprosjekt.

Verste av alt var at jeg fant joint papir og en fyrstikks eske inne i den ene høyttaleren. Og et halvspist brett med noen piller som etter litt søking viste seg å være bol i den andre...

Flott kar som hadde de før.
    Hah, hvor kjøpte du det hen? Vet om en kar som kunne vært den gamle eieren av de høytalerene

Verste kjøp..?
    Hm.. gjort maaange dumme kjøp, men den bærbare minidisc-spilleren må vel være det verste. Tok meg ikke råd til å kjøpe den med digital overføring, så jeg måtte ta opp alle sangene, i normal tid (hvis en sang var 3min, tok det 3min å ta opp). Den klarte ikke alltid og dele opp sporene rett, så ett spor var kanskje 4 sanger, mens ett annet var en halv.

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Værste kjøpet må være ett Koda(tror det var det het) komplett surroundhøytalersett fra netthandelen, kom på 1400,-. Hadde en lånt Denon AVR600rd til å drive det med, siden jeg var helt fersk i gamet syntes jeg det var toppers..hehe! Men i i dette gamet lærer man jo fort..hehe, papplyd de luxe! Fikk i ettertid solgt det videre for 600,-

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine værste var da jeg kjøpte mine første "kvalitets"høytalere. Det var noen svære beist fra Proson -de så tøffe ut syntes jeg , men spilte helt jævli.

Å Philips tv`n jeg kjøpte for 5-6 år siden. Slo til etter at den ble kåret til best i test av TV2 Hjelper Deg. Makan til dritt. Den var så tung at man måtte samle hele nabolaget hver gang den skulle til reperasjon.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Hah, hvor kjøpte du det hen? Vet om en kar som kunne vært den gamle eieren av de høytalerene
    Kjøpte de av en fjott fra oslo/bærum.

Men kom plutselig på at jeg har gjort en brøler til. Kjøpte et par Infinity SM-195 via Qxl en gang i tia (nye fra forhandler). Spillte de inn og satte dem på lagring. Tok de frem 1 år senere igjen for å prøve de litt. Begynnte å spille på dem og alt virket fint men så plutselig datt hele opphenget fra hverandre på den ene høyttaleren. I helvett tenkte jeg å kjente litt på det.. Bare smulder. Dro litt tak i den andre og da satt jeg med en nok en liten bit med smulder i handa. Klarte selvfølgelig å slette de game mail'ene mine fra kjøpet og ingenting lå lagret på qxl sine sider. De endte på dynga.. 30timers spille tid...

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt største feilkjøp.. Uten tvil dali suite S1.2 eller hva den het. En aktiv sub som jeg ikke klarer å anbefale til noen

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denver, jeg tror de bevist lager noe møl av alt mulig. Har ennå til gode å se noe godt fra den produsenten. Jeg kjøpte en liten 7" skjerm for å overvåke hjemmekinoen med. Makan til bilde skal du lete lenge etter, må være det dårligste bildet som går an å lage. Kjøpt på Smart Club, så da er du herved advart

/L

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •