Ditt største feilkjøp innen lyd og bilde - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 115
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror den største tabben jeg gjorde var å satse på surround istedenfor stereo. Gikk fra et PC-anlegg fra Logitech over på skikkelige greier, og det virket liksom logisk å fortsette med 5.1 (eller 5.0, som det er nå) istedenfor å "nedgradere" til to høyttalere. Men, gjort er gjort, og jeg klager ikke. Å selge unna sakene er det ikke så fryktelig mye å tjene på, og jeg er igrunnen veldig godt fornøyd med mine Cobalt 816S i stereo. Synes tilmed diskanten er til å leve med.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hørt at det er flere som har grusomme erfaringer med 6600, disse blokkene er rett og slett forferdelig dårlige tydeligvis. Jeg hadde 4400A også, de var hakket bedre men fortsatt langt i fra det meste annet tilgjengelig på markedet ;-)

Pogwaq: Problemet ditt kan løses så lenge du har høyttalere som du er fornøyd med, kjøp effektforsterkere og evt. en surround prosessor/preamp etterhvert ;-) Det er nok på forsterkersiden det svikter mest når det gjelder surround.

A

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bli anlegget e har nå det. alt er Nad. får ikke så mye om e selger det heller

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    må bli anlegget e har nå det. alt er Nad. får ikke så mye om e selger det heller
    NAD er vel ikke det verste å selge? Synes brukt NAD er dyrt jeg.. :-p

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt verste kjøp må vel være Cerwin Vega AL-1000 jeg kjøpte brukt via finn. Kjøpte de uten å ha hørt dem da de var utrolig pene å se på. Ikke en skramme. Men når jeg kom hjem å koblet de opp var begge diskantene sprengt, basserne lagde bare grøte lyder. Endte opp med å sende begge bass elementene til full rekoning. Kjøpe nye diskanter fra HK. Med andre ord prisen på de ble doblet seg ganske fort. Tapsprosjekt.

Verste av alt var at jeg fant joint papir og en fyrstikks eske inne i den ene høyttaleren. Og et halvspist brett med noen piller som etter litt søking viste seg å være bol i den andre...

Flott kar som hadde de før.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikkje at eg har gjort så mangen bomkjøp eg, men lysten på noe nytt melder seg alltid etter en stund. Så noen dårlige salg føler eg at d er blitt i jakten på noe nytt:???:

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Mitt verste kjøp må vel være Cerwin Vega AL-1000 jeg kjøpte brukt via finn. Kjøpte de uten å ha hørt dem da de var utrolig pene å se på. Ikke en skramme. Men når jeg kom hjem å koblet de opp var begge diskantene sprengt, basserne lagde bare grøte lyder. Endte opp med å sende begge bass elementene til full rekoning. Kjøpe nye diskanter fra HK. Med andre ord prisen på de ble doblet seg ganske fort. Tapsprosjekt.

Verste av alt var at jeg fant joint papir og en fyrstikks eske inne i den ene høyttaleren. Og et halvspist brett med noen piller som etter litt søking viste seg å være bol i den andre...

Flott kar som hadde de før.
    Dæven! :?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil Kenwood surround receiver, 7080 eller noe i den dur.....
    Koblet denne optimistisk nok opp med Dali 8008 i front, tror ikke den forsterkeren forstod hva 4 ohm var engang!
    6x "opptilflerehundrewatt". Tror de glemte å skrive "milli" foran watt :twisted:
    Rett og slett den verste komboen jeg har hørt

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort feil en gang. Var i 1968. Kan ikke huske hva hun het ...

Seriøst: må ha vært den gang jeg ikke visste så mye om tilpassning mellom forsterker/høyttaler og kjøpte Accuphase E-202 og AR-3A høyttalere. Forsterker klarte ikke AR'ens lave ohm og protection klikket fort ut, før man kunne få normalt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    NAD er vel ikke det verste å selge? Synes brukt NAD er dyrt jeg.. :-p

er lett å selge men når prisen sank noe mnd etter e hadde kjøpt det brukt ligger ikke prisen for en ny og bedre versjon mye høyere enn jeg ga brukt selv.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Sony nw-ms9 flash-spiller. En av de første, med 64mb magic gate memory stick, kryptert i hodet og ræva og kunne kun brukes med Sonys latterlige software for overføring av musikk.

Det var da jeg for alvor forstod at verden blir et bedre sted uten firmaer som behandler lovlige kunder som kriminelle.

-k
    haha, den kjøpte eg også, det var vel i 99 eller 2000 meiner eg. Kosta iallfall 3998,- kammar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt verste kjøp var hk 7500.sinsyk trafostøy,suset og brummet så mye at det var umulig og bruke til lyd på lavt volum.kunne plutselig gå i standbye,og kunne finne på og jokke volumet opp uten at noen var i nærheten..alt for skarp lyd,men tøff bass....

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Har gjort feil en gang. Var i 1968. Kan ikke huske hva hun het ...
    :lol: He, he. Den feilen har nok flere begått i nyere tid også

Har ikke noen konkrete feilkjøp jeg kommer på, men for å være helt ærlig begynner Pioneer AV696 dvd-spilleren jeg har nå å gå meg på nervene. Den gir forsåvidt grei valuta for pengene, men den bråker mest av alle dvd-spilllere jeg noensinne har hatt. Det er en høyfrekvent drivverksstøy som man legger veldig godt merke til så snart det er rolige partier på film.

Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt værste kjøp var ett par Jamo Studio 180 gulvhøytalere........var heldig og fikk solgt dem 2-3 år etter for halve prisen av det jeg ga for dem

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg angrer mest på er at jeg i starten av min "hifi-karriere" satset på surrerunt og kastet bort engodel penger som helelr kunne vær lagt en annen plass.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips DVP-9000! Aldri har nedturen med et nytt produkt vært større enn med denne

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    det jeg angrer mest på er at jeg i starten av min "hifi-karriere" satset på surrerunt og kastet bort engodel penger som helelr kunne vær lagt en annen plass.
    vi "surrer vel rundt" både den ene og den andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Waitec HipHop mp3-spiller for 8 cm cdplater fra 2002. Ideen var god - 100 sanger på en 8 cm plate (og er fremdeles god - med 8 cm dvd-plate...)

Men lydkvaliteten var ekstremt dårlig, noe som gikk opp for meg etter hvert.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt største feilgrep gjorde jeg for 15-20 år siden. Sløste bort en masse penger i bilstereo (60K), i stedet for å bruke dette på et ordinært stereoanlegg. Enhver tulling burde jo vite at bilstereo aldri låter optimalt uansett, til det er lytterommet alt for lite. 60K til en CD-spiller, forsterker og et par høyttalere til stuen derimot, det hadde nok gitt mer godlyd for pengene den gangen. :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Mitt største feilgrep gjorde jeg for 15-20 år siden. Sløste bort en masse penger i bilstereo (60K), i stedet for å bruke dette på et ordinært stereoanlegg. Enhver tulling burde jo vite at bilstereo aldri låter optimalt uansett, til det er lytterommet alt for lite. 60K til en CD-spiller, forsterker og et par høyttalere til stuen derimot, det hadde nok gitt mer godlyd for pengene den gangen. :?
    60k til stuebruk vil alltid gi deg mye mer for pengene, har forsøkt å diskutere dette med noen bilstereo-entusiaster men det var nyttesløst :shock: Det var best å bruke 10 ganger så mye på bilstereoen som på hjemmeanlegget mente de. Og det var alltid best lyd i bilen, men det er kanskje ikke så rart når man så hvor nedprioritert utstyret de hadde i stua var :cry:
    Dette er noen år siden så det kan jo være at de har kommet på bedre tanker slik som deg :-D

A

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •