Jeg skal legge opp til en løsning med å få lyd i tre rom. ”Kontoret”, stua og kjellerstua. På kontoret står jo en PC, slik at her er alt OK. Her står også en liten switch, med ethernetkabling til de andre to rommene.

I kjellerstua setter jeg opp en Vista PC med, TV tuner og ymse grensesnitt for lyd og bilde. Denne vil jeg koble opp mot min Yamaha RX-V650 receiver.

Jeg kjører også både TV(video), DVD og PS/2 via receiveren, og component video kabel videre til prosjektor, Epson TW-600.

Jeg har en utfordring der jeg skal løse lyd til stua. Etter det jeg har funnet ut er det mulig å gjøre med for eksempel Squeezbox. Har ikke sett denne live, men den har vel ikke et spesielt imponerende brukergrensesnitt. Alternativet kan jo være en Fujitsu-Siemens Scaleo EV stuePC med Vista. Her er jeg imidlertid usikker på to ting; oppstartstid og støy, noen som har erfaring med det? Når man er vant med en god gammaldags CD spiller, er det for lenge å vente i 2 minutt på oppstart.

Det neste er jo spørsmål om hvordan man best kan løse styring av stuePCen. Touch-screen/ Logitech Harmony/ PDA?

Finnes det alternativer til Squeezboks? Lignende dippedutter? Ser i så fall for meg å legge all musikk på en ethernetdisk, slik at PC ikke trenger være på…?

Noen som har noen gode ideer/ råd? :?