Itunes->Slimserver->SB3, kan noen hjelpe med oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Itunes->Slimserver->SB3, kan noen hjelpe med oppsett?

Installert siste versjon av Itunes, lastet opp musikken i bilblioteket fra ekstern HD. Sliter litt med å få SlimServer til å videreformidle spillelister og bibliotek fra Itunes, videre til Squeezebox (v.3). Noen som kan gi en prosedyrebeskrivelse for å få dette til å funke?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kjører Itunes - SlimServer - SqueezeBox?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har sjekket det ut, kan du jo ta en titt på forumet: Slim Devices : Community : Forums

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hvis du ikke har sjekket det ut, kan du jo ta en titt på forumet: Slim Devices : Community : Forums

Har vært og titta gjennom, de har en beskrivelse der, men jeg får ikke den til å funke som beskrevet. Tenkte derfor å høre her om det var noen som kunne bekrefte at det funker og hvordan det var satt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke forsøkt med spillelister, men musikken har jeg ikke hatt noen problemer med å få tak i. Har du kjørt en komplett rescan etter å ha lagt inn stien til der musikken ligger lagret?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Jeg har ikke forsøkt med spillelister, men musikken har jeg ikke hatt noen problemer med å få tak i. Har du kjørt en komplett rescan etter å ha lagt inn stien til der musikken ligger lagret?

Ja, og da funker det. Med direkte tilgang til filene (altså SlimServer - SB3) så funker det som gull. Men ved å tilføre Itunes til denne, skal visstnok bilbliotekfila fra Itunes settes som musicfolder og Itunesmappa inneholdende xlt-filene (spilleleistene) settes inn som "Playlistfolder", det er da det hele "stopper opp". Dette er en funksjon som visstnok skal funke når man aktiverer "Itunes" i SlimServer.

Fordelen med dette er at man kan benytte Itunes til å lage og redigere spillelister, samt merke de mappene og eller filene jeg ikke vil at SB skal bla gjennom. Men, det er mange veier til Rome! :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så ikke denne før nå.
    Du kjører ITunes som vanlig, setter mappen "Min Musikk", hvor ITunes ligger i, som mappen SlimServer skal lete etter musikk, da får du opp alt, album, spillelister, kjøpt musikk samt evt annen musikk du har fra Windows etc. Musikkfolder og Playlistfolder, vil da selvfølgelig også ligge i "Min Musikk". Enkelt og greit.
    Uansett hvor mye du endre på Itunes, SlimServer vil scanne dit bibliotek med jevne mellomrom, medmindre du setter hake ved at den ikke skal det i SlimServer.
    Hvis du installerer VLC player og laster ned 24/96 flac demoer fra nettet vil disse automatisk lagres i "Min Musikk" og SB3 spiller da også disse filer.
    "Bla I Musikk" med fjernkontrollen, da finder du alt.
    BeginnersGuide - Slim Devices : Community : Wiki

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for tips, jeg re-installerer :-) Har eksportert XML-filer og scannet på nytt og på nytt, SB finner ikke filene via Itunes. Ser ut som om den sliter med filene som er plassert på USB-disk.

Starter på "new fresh" og skal holde meg til prosedyren, så får vi se :-D

Takk igjen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •