Hjelp og forslag til startoppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hjelp og forslag til startoppsett?

Heisann!

Jeg er vel egentlig ganske fersk til disse HiFi greiene med lyd, bilde osv.
    Har nå i flere år vært interessert i data, og dette har nå begynt og gå over i lyd og delvis bilde også.

Lurer igrunn på hva som skal til for å få en grei begynnelse på et flott anlegg.
    Tenker og begynne med lyd, og heller ta hjemmekinoen etterhvert, siden man faktisk må begynne en plass

Så jeg trenger med det første en surroundforsterker, siden jeg ikke vet om den jeg har blir kraftig nok. Dette siden det blir å gå på surround etterhvert.

Fra før har jeg (mamma rettere sagt, mn jeg får det når hun skaffer seg noe mindre) et fullstendig Klipschoppsett fra Usa i slutten av 80åra.
    Dette går over all forventning, til og være så gammelt. Da dette kom, var det noe av det aller beste som var og anskaffe på markedet, og TVILER sterkt på at det er noen særlig fler igjen av både forsterkerne og høytalerene.

Det består altså av en 500 watts forsterker (tror jeg. Har ikke bruksanvisning lengre, den er borte affal) på 8 ohm, også innstilling for 4 ohm.

2 klipsch-høytalere på 6 ohm (watteffekten vet jeg ikke), med 2 10", med en 3" diskant tror jeg, og et 15" "skinn" som er montert bakpå hver høytaler. Det er ikke et element, siden det bare sitter løst i begge kassene! Det er lufftrykket, og bare lufftrykket som beveger dette. Høytalerkassene har ikke luftehull eller hva det nå er folk kaller det.

Så har jeg også en Klipsch CD-spiller, som tar 5 cd-er på en gang. Denne er kjøpt sammen med dette settet.

Så en begynnelse har jeg, og tenker og bruke høytalerene som bakhøytalere etterhvert. Forsterkern går sikkert og bruke enda, eventuelt at jeg bruker den til og drive bakhøytalerene, mens jeg har en flunkende ny som tar seg av frontene og en eventuell center.

Vil vite litt hvilke kabler jeg trenger for og koble mellom forsterkerne og pc osc. For dette har jeg ikke peiling på for øyeblikket.
    Hvilke forsterkere som er bra, forslag til flere høytalere, oppsett osv.

Hadde vært flott om dere også la frem priser og url'er, fordi her bestemmer lommeboka litt.
    Setter også STOR pris på all konstruktiv kritikk, forslag og anbefalinger folk kommer med!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVis du ikke har allverdens med penger og bruke på dette anbefaler jeg deg og ta en titt på Dynavoice.Dette er høyttalere som leverer enormt i forhold til pris.det kan du lese om flere steder på forumet her.har selv dynavoice f6 og center og surround i samme serie og jeg er kjempefornøyd med lyden jeg har fått for den prisen.sjekk dem ut på Komplett.no under høyttalere.
    disse er verdt og sjekke ut!ikke trenger du noe monsterforsterker for og drive dem heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigste dynavoice "kilden" i bergen, er såvidt jeg vet Untitled Document
    2126kr for M65 og under 1000kr for F6 i trefarge.

Tilkobling mellom pc og forsterker gjøres vanligvis med en mini rjack til phono kabel.

Om du får en mer moderne reciever og har et moderne lydkort, kan du muligens kjøre digital overføring via optisk eller coaxial.

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne helt nye Onkyo'n ble akkurat lagt ut på avtorget med 2000 kr i rabatt. Har samme selv. Ypperlig receiver, strømsterk, audessey romtuning, hdmi skalerer og switch, ++++ Det eneste den ikke har er pre out for alle kanaler.
    Ellers ville jeg kanskje sett etter brukte høyttalere, mye bra å få tak i til en billig penge.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrlund
    Heisann!

Jeg er vel egentlig ganske fersk til disse HiFi greiene med lyd, bilde osv.
    Har nå i flere år vært interessert i data, og dette har nå begynt og gå over i lyd og delvis bilde også.

Lurer igrunn på hva som skal til for å få en grei begynnelse på et flott anlegg.
    Tenker og begynne med lyd, og heller ta hjemmekinoen etterhvert, siden man faktisk må begynne en plass

Så jeg trenger med det første en surroundforsterker, siden jeg ikke vet om den jeg har blir kraftig nok. Dette siden det blir å gå på surround etterhvert.

Fra før har jeg (mamma rettere sagt, mn jeg får det når hun skaffer seg noe mindre) et fullstendig Klipschoppsett fra Usa i slutten av 80åra.
    Dette går over all forventning, til og være så gammelt. Da dette kom, var det noe av det aller beste som var og anskaffe på markedet, og TVILER sterkt på at det er noen særlig fler igjen av både forsterkerne og høytalerene.

Det består altså av en 500 watts forsterker (tror jeg. Har ikke bruksanvisning lengre, den er borte affal) på 8 ohm, også innstilling for 4 ohm.

2 klipsch-høytalere på 6 ohm (watteffekten vet jeg ikke), med 2 10", med en 3" diskant tror jeg, og et 15" "skinn" som er montert bakpå hver høytaler. Det er ikke et element, siden det bare sitter løst i begge kassene! Det er lufftrykket, og bare lufftrykket som beveger dette. Høytalerkassene har ikke luftehull eller hva det nå er folk kaller det.

Så har jeg også en Klipsch CD-spiller, som tar 5 cd-er på en gang. Denne er kjøpt sammen med dette settet.

Så en begynnelse har jeg, og tenker og bruke høytalerene som bakhøytalere etterhvert. Forsterkern går sikkert og bruke enda, eventuelt at jeg bruker den til og drive bakhøytalerene, mens jeg har en flunkende ny som tar seg av frontene og en eventuell center.

Vil vite litt hvilke kabler jeg trenger for og koble mellom forsterkerne og pc osc. For dette har jeg ikke peiling på for øyeblikket.
    Hvilke forsterkere som er bra, forslag til flere høytalere, oppsett osv.

Hadde vært flott om dere også la frem priser og url'er, fordi her bestemmer lommeboka litt.
    Setter også STOR pris på all konstruktiv kritikk, forslag og anbefalinger folk kommer med!

Det hadde vært VELDIG gøy å se bilde av høytalerene og elektronikken fra Klipsch viss du gidder?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Skal se hva jeg får til

Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Det hadde vært VELDIG gøy å se bilde av høytalerene og elektronikken fra Klipsch viss du gidder?:-D
    Jeg skal se hva jeg får til etter hvert !
    Om det er ønskelig, så skal jeg gjøre det
    Kan pm'e deg om du vil, når det er gjort da.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrlund
    Jeg skal se hva jeg får til etter hvert !
    Om det er ønskelig, så skal jeg gjøre det
    Kan pm'e deg om du vil, når det er gjort da.
    Kjempe flott

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •