Forsterker til Dynavoice F6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Dynavoice F6

Har kjøpt meg et par Dynavoice F6 høyttalere. Nå må jeg ha forsterker til dette, til MAX 2500 kr. Skal brukes til å lytte på MP3-filer fra en bærbar PC. Hører på litt av hvert, men går mest på rock, metal, techno og noen ganger hip-hop.

Forsterkeren bør ha linjeutgang, siden jeg kanskje har tenkt å kjøpe en subwoofer etterhvert.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen så kan du finne mye godt på bruktmarkedet. Rotel, Nad, cambridge og Marantz er meker jeg har hatt og er godt fornøyd med, og som du bør kunne finne til den prisen. Får du tak i Jungson til den prisen så har dem mye gode kvaliteter. Er det musikk du skal bruke anlegget ditt til, så kjøper du deg en stereo forsterker. Følg med bå salgsidene her og på hifisentralen. Stort sett alle her er seriøse selgere, har blitt lurt flere ganger på andre sider. Jeg har kjøpt mye brukt over tid, da jeg ved flere anledninger har kjøpt komplette anlegg til kompiser og kollegaer.

F-g fra Dynavoice trenger litt effekt for å spille godt, til prisen så er dem et kupp. Da du hører på musikk som passer dem godt, så vil du kunne ha mye glede over dem, men gi dem litt innspillingstid. Dem trenger nok 100-150 timer før dem gir det som er i dem. Jobb litt med plasseringen og vett på spikes eller få tak i noen stenheller og litt sitteunderlag og bruk dette mellom gulv og høytaler. Bare et tips.

Lykke til....
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jungson er et bra alternativ!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en yamah rxv357 surround reciever på mine f6 og det fungerer kjempebra syns jeg.den kosta meg 2200,- med frakt på pixmania.com

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et forsterkersett. F.eks. denne http://avforum.no/avtorget/showprodu...=15834&cat=all og en effektforsterker?

Sier det selvfølgelig fordi jeg antakelig har et effekttrinn til salgs om en liten uke :-)

Ellers så har jeg prøvd F-6 på Pioneer 516 og 916, og det ble slett ikke verst. 516 år du jo til den prisen du vil betale, og da er det kjapt å gå over til surround om det er aktuelt.

Dersom du kun skal høre musikk er det nok bedre å satse på en integrert eller et for/effekt-fosraterkersett. For 2500 skal du få mye go'lyd om du tåler bruktmarkeder. Brukt Harman Kardon vil jeg tro at fungerer bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå ikke bestemt meg for forsterker. Fikk et tilbud på 2200 kr for en NAD brukt, strøken C352. Er dette en bra pris?

Og viktigste, passer det bra sammen med Dynavoice F6?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jtand
    Har ennå ikke bestemt meg for forsterker. Fikk et tilbud på 2200 kr for en NAD brukt, strøken C352. Er dette en bra pris?

Og viktigste, passer det bra sammen med Dynavoice F6?
    2200,- er en helt alright pris for C352. Tror NAD og Dynavoicene dine vil bli en fin match. Kjører selv NAD T760 på F6'ere, synes det låter bra

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, fyren trakk seg fra salget, men nå har jeg hostet opp en C320BEE til 1100 kr. Tror jeg går for denne, eller hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jtand
    Æsj, fyren trakk seg fra salget, men nå har jeg hostet opp en C320BEE til 1100 kr. Tror jeg går for denne, eller hva tror dere?
    Høres ut som en grei deal det. Jeg kjører et par F6 på en NAD C340, som kanskje kan sies å være en eldre bror av C320BEE. Den yter også 2 x 50 watt i 8 ohm, og selv om jeg fremdeles holder på å spille inn F6ène så kan jeg allerede nå slå fast at det er en god kombinasjon. Nok power i alle fall.

Så du kan trygt gå for C320BEE. Da har du mye lyd for pengene, og ikke minst - mye morro! :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å prøve F-6 på Rotel RB 981 nå. Det går virkelig bra sammen. Har tenkt å koble til min gamle Kenwood effekt senere for å s hvordan det går også. Kenwooden er til salgs, men da trenger du en forforsterker om du ikke styrer den fra PC.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •