Hei

Jeg har kjøpt meg brukte Proson Reality 10 Limited Edition. Disse kosta ca 9500kr for 4-5 år siden. Det er 350w på hver av høytalerne.

jeg kjøpte meg i samme slengen av en annen person en brukt Sony STR-DE495 surround forrsterker. Han sa det var 5x100w.

Før jeg skaffa meg sonyen lånte jeg Pioneer av broren min (5x85w) jeg var imponert og gla for nye høytalerne mine (aldri hatt stereo før) Den spilte de kjmpe bra etter min mening, er ikke så ekspert.og det var virkelig fint å høre på og det var en fornøyelse å sitte å høre, kunne spille skikkkelig høyt å, og jeg hadde fortsatt 30 hakk igjen før topp av forrsterkeren. Så den kunne spille høyere.

Da jeg kobla opp sonyen og satte på ble jeg veldig skuffa. Lyden var styggere og den kunne ikke spille nå så høyt, hvis jeg kom over ett vist tall vrengte høytalerne seg litt og lyden var stygg...

er det noe galt med den? eller er det virkelig så stor forskjell, vennene min mener sonyen ikke klarer å spille proson høytalerne.

men jeg er så å si veldig amatør på området, men jeg skal ganske sikkert skaffe meg harman kardon forrsterker.