Hva bør jeg kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hva bør jeg kjøpe?

Hei.

Har avsatt 12.000 til kjøp av anlegg. Jeg skal ha en surroundreciever, to fronter, center og sub. Bakhøytalere har jeg. Sub kan nedprioriteres i forhold til de andre komponentene.

Prioriteringene mine er slik:
    1. Reciever som spiller like bra (i alle fall 95%) musikk som film
    2. Fronthøytalere som spiller klar fin lyd, spesielt musikk
    3. God center som formidler bra lyd på vokal

Noen forslag? Jeg er ganske grønn, men har vært å snuset litt på Dali Concept 8 og en Denon reciever, men det blir for dyrt å kjøpe nytt.

Hjelp mottas med stor takknemlighet.

a

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakhøytaler?

Hva slags bakhøytaler har du nå?

Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre82
    Hva slags bakhøytaler har du nå?
    En mitsubishi høytaler, vet faktisk ikke hvilken modell det er, fordi den har jeg ikke fått enda. Men poenget mitt er at disse bakhøytalerne er ikke min prioritet nå. Hvis de mistsubishiene ikke er bra nok, så kjøper jeg nye etter en stund.

Forslag til reciever, front, center og sub?

a

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciver!

Har selv Yamaha Rxv-757 som jeg er kjempe fornøyd med den! Spiller veldig bra i stereo! Men Pioneer er jo også en sikker vinner. Denon er lenge siden jeg har hørt på,men de er sikker veldig gode disse også.

Av høytalere hadde jeg godt for brukt,men her er det ikke godt for meg og si mange forskjellige merker som er bra,da du og jeg kan ha litt annerledes oppfatning om hva som er fin lyd...

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet ditt hvis du ser etter noe i Concept 8 klassen så er jo det å finne noe brukt. Tror ikke du skal lete så lenge i så tilfelle.
    Har ikke så veldig god erfaring med forskjellig utstyr men jeg har lest maaange poster på de ukene jeg har vært her og vil anbefale:

-En Denon Reciever - Det skal være veldig lett å sette innstillingene her for å få best mulig resultat av systemet ditt hvis du ikke har allverden av erfaring som jeg. Yamaha har vel også bra og billige recievere så vidt jeg har fått med meg. Får å få mest ut av pengene ville jeg kanskje sett på en brukt reciever. Her tror jeg en kan spare mest i forhold til ny pris.
    Men hvis jeg skulle anbefale noe nytt så kanskje denne Yamaha RX-V659 RDS

-Fronter er jo viktig men hvis kombinerer med en ok sub så trenger jo du ikke så mye trøkk som du gjør fin lyd. Dynavoice har vel merket seg ut som gode budsjett høyttalere i mange tråder her inne. Dynavoice Magic F-6 i Calvados farve og Dynavoice Definition DF-5 i Eikefarve er vel to gode alternativer. Selv liker jeg ikke utseende på mange høyttalere i samme finish som det første eksempelet men det er jo smak og behag.

-Subber finnes vel i mange prisklasser, de fleste passer enten til musikk eller til musikk i budsjettklassen, men det er ikke alle som passer bra til begge deler.
    Tro alternativer jeg har sett på selv er: og http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...oofer_Sort.htm
    Den siste her har 2*8" elementer (tilsvarer 12" i areal). CV er jo kjent for å lage trøkk og med to mindre elemeter vil en ikke bli så plaget med unøyaktighet som med større elementer i lavere prisklasser.

Tror vel i bunn og grunn at lyd/ytselse, utseende og pris er faktorer som gjør at en kan finne flere titalls kombinasjoner som passer dine ønsker/krav.
    De kompnentene jeg nevner jeg kommer vel på i overkant av 12000,- og da er ikke senter tatt med. Så kanskje du bør se deg litt om etter en eller flere deler som er brukte. Tror spesielt her inne på Av Torget vil du finne utstyr som er behandlet fint og sjansen for å gjøre et greit kjøp er vel til stede..

Lykke til!

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ninjaspliff
    Hei.

Har avsatt 12.000 til kjøp av anlegg. Jeg skal ha en surroundreciever, to fronter, center og sub. Bakhøytalere har jeg. Sub kan nedprioriteres i forhold til de andre komponentene.

Prioriteringene mine er slik:
    1. Reciever som spiller like bra (i alle fall 95%) musikk som film
    2. Fronthøytalere som spiller klar fin lyd, spesielt musikk
    3. God center som formidler bra lyd på vokal

Noen forslag? Jeg er ganske grønn, men har vært å snuset litt på Dali Concept 8 og en Denon reciever, men det blir for dyrt å kjøpe nytt.

Hjelp mottas med stor takknemlighet.

a
    Jeg ville kanskje kjøpt en par Cerwin Vega Dc1515 som fronter så droppa subben for er GOD nok bass i de:-D

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fronter

ut i fra det eg har "hørt" så er patos ett gunstig valg for deg.
    de fåes i rimelige og mindre rimelige utgaver. søk litt rundt her på forumet.
    Basic 510????
    lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •