xtz og dynvoice defenition

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xtz og dynvoice defenition

dimmepengene er ikke akkurat rett rundt hjørnet men de nærmer seg, så derfor er planleggingen med å finne et rimelig men bra stereo oppsett igang.

det jeg har sett litt på er dette:

xzt forsterker
    XTZ Class A100 D II Sølv Farve

dynavoice defenition
    Dynavoice Definition DF-5 i Eikefarve

dette kommer jo på under 10000, cd-spiller og kabler har jeg fra før å skal vente litt med å oppgradere.

noen andre forslag i denne prisklassen? opptil 10000 altså.

detaljer er stikkordet, trenger ikke så enormt trykk, men bass må ikke være fraværende.

mvh
    stian

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på at dette gir mye bra lyd for pengene jeg.. En forterker som gir bra og fin trykk / pris, og ett høyttalermerke som gir mye / pris.. Blir bra det da..:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare synd at jeg ikke kan få hørt denne komboen, var å hørte på dali ikon 5 og denon pma-700 å det var helt greit, billig forsterker men....

tror jeg får mye mere "bang for the bucks" med xtz of dynavoice. forsterkeren er jo utrolig strømsterk og høytallerne har jo allerede høstet mye god kritikk.

det står jo at forsterkeren leverer 2x180watt i ab og 2x50 i klasse a, er det noe man kan manuelt switche bak på forsterkeren, eller er det noe man gjør på en meny?

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke fjernkontrollen, der du kan velge mellom A eller AB drift. Da blinker "A" eller "AB" noen sekunder i displayet, så høres et lite klikk fra et relè.

mvh
    Lars

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar på klasse a- ab driften

hvordan vil jeg høre forskjell på klasse ab og klasse a?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jungson

Hei,
    Fetteren min har en jungson forsterker som kanskje er bedre til denne driften, enn xtz sin? Han har hatt XTZ'en også, men såvidt jeg skjønte det, likte han Jungson bedre.

Han har andre høyttalere, men..
    Mener nypris på jungson'en var ca. 10k (oppunder), men han har den vel på avtorget for 6k elns.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt vanskelig å si spesifikt hva som høres annerledes ut mellom A og AB drift, men jeg hører tydelige forskjeller.

Ved klasse A drift, kontra AB:
    Lydbildet blir totalt sett mer egasjerende og musikalsk. Rytme, timing og drivet i musikken blir mer naturlig. Bassen er mer med ved lavere lytte volum. Lydbildet vokser i dybde og bredde. Instrumenter og stemmer får mer "luft" rundt seg. Detaljer kommer bedre frem, og det som skjer i bakgunnen blir lettere å få med seg.

Det er ikke snakk om store forskjeller. Men hvis du får plassert høyttalerene bra, slik at du får en 3D effekt, eller holografi. Da blir forskjellene mer tydelige, hvis høyttalerene er kapable vel og merke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •