Best oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Best oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best oppsett?

Hva slags innstillinger er egentli best når du skal se film? Det er så utrolig mange forskjellige innstillinger å velge mellom på forsterkern. Ganske vansklig spørsmål kanskje, men jeg prøver=)
    Jeg har en Pioneer VSX 515 forsterker, og komplett Dynavoice Magic surround anlegg, med Cerwin Vega CLSC 12S Sub.

Du kan også stille inn på lydstyrken på hver høytaler under film fra -10 til +10, hvordan skal egentlig lydstyrken bake være i forhold til framme osv.

Takker for svar visst noen gidder å svare

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi for et omfattende spørsmål du bringer opp her, men la meg prøve å gi deg noen ideer slik jeg bruker mitt oppsett.

1) Musikk, spilles av primært i TO kanaler, men UANSETT så er ALLE HT satt til SMALL (Dette tror jeg de fleste er enig i, så blander man ikke bass fra SUB med Front HT f.eks.). Dette gir et "roligere" lydbilde og bedre perspektiv.

Av og til kjører jeg 7 kanals stereo, der surround HT er svakt med (-5 ca.)

Front HT står ALLTID i samme Nivå som kalibrering foreslår (også Center). Hos meg er det +1 på Fronter og +1,5 på Center. Dette rører jeg aldri.

Sub deles på 80HZ og er på musikk satt til ca. 0

2) Film er det værre med, men uansett er Surround satt til kalibrert nivå (i mitt tilfelle ca. +4). Sub øker jeg til ca. +5.

Lydspor på DVD er ofte Kun Dolby og da er jo valget enkelt, men noen har i tillegg DTS (ikka alltid best, men nesten).

Men så til ditt SP. Film, bruker jeg nesten alltid Enhanced Surround, men igjen smaken er som... Jeg bruker NEO. 6 som decoder type da jeg syns denne er bedre enn Dolby (smaken osv.)

Håper du fikk noe ut av dette da..(og at du kan lagre flere oppsett mht. Filmtype, Musikk etc mht. Level på Surround og SUB). NB. Bruk kun bass til SUB OUT (ikke Both etc, igjen da blir det ofte rot). Det er en grunn til at du har en SUB.

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et skikklig svar=) Jeg får bare prøve meg litt fram, jeg har ikke alle de samme fungsjonene på min som du har heller tror jeg=p

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •