hva burde jeg kjøpe, cd spiller? subwoofer? Bakhøyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva burde jeg kjøpe, cd spiller? subwoofer? Bakhøyttalere?

Hei, sliter litt med å bestemme meg for hva det neste jeg skal kjøpe meg er,
    det står mellom en sub, større bakhøyttalere, eller en cd spiller. Anlegget brukes 60% på musikk, og 40% på film.

En ny sub har jeg lyst på siden jeg syns det mangler en del trykk når jeg ser film, eksplosjoner og sånt høres liksom så "tamt" ut synes jeg.

Nye bakhøyttalere har jeg egentlig mest lyst på fordi jeg vil ha alle høyttalerne i samme merke. jeg har Dynavoice challenger m85 og c6 i front, og nå så bruker jeg noen knøttsmå jamo høyttalere bak som fulgte med i et rimelig høyttaler sett som jeg kjøpte for lenge siden.

Cd spiller vil jeg ha fordi jeg ikke har prøvd det før, jeg bruker bare en vanlig dvd spiller som musikkkilde nå, (bruker coax utgangen.) Jeg er allerede ganske fornøyd med lyden på musikk, men en ny cd spiller vil vel gjøre meg enda mer fornøyd.

dette er de forskjellige komponentene jeg har sett på.

Subwoofer:
    XTZ 99 W10.16 i Sort Matt

Bakhøyttalere:
    Hardware.no - Prisguide - Høyttalere (HiFi) - Dynavoice Magic F6

Cd spiller:
    CAMBRIDGE Azur 640C v.2 CD-spiller

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tenkt på en sub, har XTZ suben selv, og den ga et fint løft når jeg ser film

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Jeg ville tenkt på en sub, har XTZ suben selv, og den ga et fint løft når jeg ser film
    takk for svar.

bestemt meg for å vente med bakhøyttalere, så det står fortsatt mellom sub og cd spiller.

men lurer på noe angående cd spillere. Mange av de cd'ene jeg har er det svært dårlig lydkvalitet på, kan en god cd spiller forbedre lyden i disse cd'ene? eller må inspillingen uansett være av god kvalitet? og hvis jeg kjøper en cd spiller, så burde jeg koble den analogt eller? for hvis jeg kobler digitalt så vil det vel ikke være noen forskjell fra min gamle dvd spiller?

og angående sub, pleier folket å bruke subben på musikk også? eller burde den kun brukes på film?

Newcomer cosmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kom nettopp inn en velodyne cht 12-r på finn.no.
    Har den sjøl ,den har fjernkontroll og spelar både musikk og film heilt supert.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    takk for svar.

bestemt meg for å vente med bakhøyttalere, så det står fortsatt mellom sub og cd spiller.

men lurer på noe angående cd spillere. Mange av de cd'ene jeg har er det svært dårlig lydkvalitet på, kan en god cd spiller forbedre lyden i disse cd'ene? eller må inspillingen uansett være av god kvalitet? og hvis jeg kjøper en cd spiller, så burde jeg koble den analogt eller? for hvis jeg kobler digitalt så vil det vel ikke være noen forskjell fra min gamle dvd spiller?

og angående sub, pleier folket å bruke subben på musikk også? eller burde den kun brukes på film?
    Hadde vel gått for en sub hvis film er prioritert. SVS pb10 kan jo også være et godt alternativ. Personlig så bruker jeg sub mest til film. Det har jo mye med smak å gjøre også da. Type musikk, høyttalere etc. Har du lastet ned musikken du spiller?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikken jeg spiller er fra orginale cd'er, og svs blir nok litt for dyr for meg, men takk for tipset.

Jeg prioriterer musikk litt fremfor film, men ikke mye, jeg hører på musikk nesten hver dag, men film ser jeg mest på i helgene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Musikken jeg spiller er fra orginale cd'er, og svs blir nok litt for dyr for meg, men takk for tipset.

Jeg prioriterer musikk litt fremfor film, men ikke mye, jeg hører på musikk nesten hver dag, men film ser jeg mest på i helgene.
    Tittet litt på profilen din. Flott kino du har. Og kun 16 år da Hvor mye vil du legge i cd spiller da forresten? Ser du bruker coax mellom AVR og DVD. Kan nok hjelpe litt på lyden med dedikert cd spiller. Denon har jo mange gode spillere. Marantz også. Ulempen med marantz sine cd spillere er jo at de ikke er spes fine å se på. Men despiller bra da. Det er min mening. Hva med denne da?

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=8966

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for den hyggelige tilbakemeldingen. (btw profilen er litt utdatert, har ikke fått opdatert med nye bilder enda.)
    Din kino var jo råflott den også, kan tenkte meg at du har hatt mange gode stunder der hehe.

hadde tenkt til å bruke 3000kr på cd spiller og rundt 500kr på kabler, har du noen erfaring med den denon spilleren? så litt på den også, men leste et par tester av den cambridgen og den hørtes ut som noe for meg, men om denon eller eventuelt andre spillere er bedre, så skal jeg jo også vurdere de. Jeg er liksom ute etter en cd spiller som ikke er så altfor lys i toppen, for det virker som rommet mitt har en tendens til å få enkelte lyderl til å låte litt for skarpt.

hører mye på musikk som Kean, Pet shop boys, Disturbed, rammstein, og korn. Om det skulle ha noe særlig og si.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

takker for den hyggelige tilbakemeldingen. (btw profilen er litt utdatert, har ikke fått opdatert med nye bilder enda.)
    Din kino var jo råflott den også, kan tenkte meg at du har hatt mange gode stunder der hehe.

hadde tenkt til å bruke 3000kr på cd spiller og rundt 500kr på kabler, har du noen erfaring med den denon spilleren? så litt på den også, men leste et par tester av den cambridgen og den hørtes ut som noe for meg, men om denon eller eventuelt andre spillere er bedre, så skal jeg jo også vurdere de. Jeg er liksom ute etter en cd spiller som ikke er så altfor lys i toppen, for det virker som rommet mitt har en tendens til å få enkelte lyderl til å låte litt for skarpt.

hører mye på musikk som Kean, Pet shop boys, Disturbed, rammstein, og korn. Om det skulle ha noe særlig og si.
    Har hatt en Denon DCD 1450R en gang. Syntes den spilte meget bra til prisen. Har ikke hørt DENON DCD-700AE men modellen som heter 1500AE. Den spilte meget bra, men koster noe mer. Har ikke spes erfaring CAMBRIDGE sine spillere, men de skal jo være ganske bra de også. Tenkte du på CAMBRIDGE Azur 640C v.2? Ta deg en runde og hør litt. Skal snoke litt rundt for deg. Se om jeg finner noen tester

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp er den cambridge spilleren jeg har sett på. Jeg har lest noen tester av den, og på de testene jeg har lest så får den ganske bra kritikk, og utifra det jeg har lest så virker det som om den har en lydsignatur som passer meg bra.
    takk for at du tar deg tid til å hjelpe, hehe.

Men jeg fikk øye på denne Harman kardon spilleren:
    Harman/Kardon HD 970 - Hi-fi Center Kjeden

Jeg er ihvertfal utrolig fornøyd med harman kardon forsterkeren min, da kanskje en cd spiller fra samme merke passer bra? jeg har ikke lest noe spesielt om denne, men jeg kan jo altids søke litt rundt å se hva jeg finner, også står det jo også noen små utsnitt fra noen tester på produktsiden, og det får den ivertfal god kritikk.
    500kr over budsjettet, men om den er så bra som de testene skal ha det til så er jeg villig til å strekke meg såpass.

men bare for å få det klart, når man kjøper cd spiller så burde man vel koble analogt?
    hvis man kobler digitalt så blir det vel ingen forskjell?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du spiller mest musikk så ville eg gått for en ny cd-spiller, kjekt med ny men for 3-4 lapper kan du også få tak i mye bra brukt Vet ikkje kor bra den dvd spilleren din er til musikk men rekner med du vil få et bra løft med en CD-spiller.

Ellers har du et flott oppsett for å være 16 :wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for komentaren lokie

har bestemt meg for at det blir en cd spiller. og tror det står mellom disse:

Harman/Kardon HD 970 - Hi-fi Center Kjeden

CAMBRIDGE Azur 640C v.2 CD-spiller

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gått for HKen eg så holder du samma stilen:-D Den har jo også gjort det bra på tester og e Eisa winner 2005 så den burde være et greit kjøp.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Atollen som lå ute her solgt? Hvis ikke så spiller nok den ringer rundt det meste i prisklassen...

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en grei pris på HD 970

HARMAN KARDON CD SPILLER HD 970 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Så sparer du litt iforhold til Hi-Fi center kjeden

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare bare å handle på pixmania. Ligger i Frankrike. Kommer noen skjulte ekstra kostnader muligens. Blir kjørt til døra også (er noe betaling involvert i dette trinnet). Jeg ville sjekket dem opp under prisguiden på Hardware.no først.

Hold deg til Norden når du skal kjøpte nytt. Skulle noe skje med spillern, eller den være defekt kan det nok ta 1-2 mnd får du får ny.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fidelity testet H/K spilleren i nr.19: Denne spilleren låter desverre som den ser ut: Flat Tynn og spinkel.....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er Atollen som lå ute her solgt? Hvis ikke så spiller nok den ringer rundt det meste i prisklassen...
    har mest lyst til å kjøpe nytt, og jeg har egentlig ikke tenkt til å kjøpe før om noen ukers tid, for jeg får ikke tak i penger før da.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Fidelity testet H/K spilleren i nr.19: Denne spilleren låter desverre som den ser ut: Flat Tynn og spinkel.....
    hvordan kan den da gjøre det så bra på alle andre tester? den har jo også vært eisa vinner i 2005.
    den kan vel ikke være så dårlig?

ikke at det er noe stort problem for hvis det er tilfelle så går jeg jo heller for cambridgen, men flat tynn og spinkel lyd er jo ikke akkurat noe som minner om h/k, hk pleier jo å ha ganske fyldig lyd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •