To senterhøytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To senterhøytalere?

Hei!

Har et litt vanskelig rom med en dør i midten av rommet, akkurat der senterkanalen skulle stått. Jeg bruker nå Phantom mode, men det er ikke bra nok annet enn midt i sweetspot. Sitter jeg litt utenfor kommer ikke stemmene fra riktig sted.

Hva slags alternativer har jeg? Jeg kan ikke montere senter over og vinkle, for der sitter lerretet festet. Kan jeg bruke to senter høytalere, en på hver side av døra? Eller blir det ikke noe bedre enn phantom mode? Dette irriterer meg voldsomt, men det er eneste måten jeg kan ha "kino" på, så det må bare gå. Gode forslag mottas med takk!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takmontert, over lerret, vinklet nedover, lar det seg ikke gøre? Den vil vel ikke bli i veien for bilde da du neppe kjører bildet helt øverst på lerret? Innfelt i tak, har du mulighet for det?
    Du kan nok montere to stk, men da ut fra en forsterker som er koblet til pre out fra receiver. Dette skulle kunne bidra til å få skilt ut senterkanallyden om det fortsatt er god avstand til frontene. Du blr vel da å ha senterkanallyd bak lerret, dette vil skape et noe dempet lydbilde i dialogene om du har et "normalt" nedtrekkslerret.

Har du noe bilder av hvordan det ser ut i dag? Bilder hjelper alltid på kreativiteten :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok et bilde i all hast nå. Skakt og fælt ser jeg, men...

Skal jeg ha en senter er det den fra usher og den er tung. Vil ikke ha den hengende midt i taket. Ser litt dumt ut med lerretet oppe. Jeg kan jo kjøpe en lik fronthøytaler til å dytte foran døra hver gang jeg skal se på film antar jeg, men det er ikke spesielt lettvindt.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg ser utfordringen din. Vi nok tro at en liten flyttemanøver er det som skal til ved filmtitting. Takhengt Usher (x616) lar seg jo gjøre, men er enig i at den vil virke litt malplasert, gitt formen og størrelsen på den :-) Med sine 20kg + er jo oppheng også en utfrodring :-)

Jeg vil tro at det beste er en ekstra HT som du flytter foran.

Regner med at du ikke kan snu oppsettet for å unngå døra. Du ser på film med døra låst?:-) Ser døra går inn i rommet.

Uannsett, senterkanal vil løfte filmopplevelsen mange hakk!! Lykke til videre!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare ett bad bak lerretet, så det er ingen fare at noen skulle komme brasende inn. 180 grader er det ikke mulig å ha noe lerret, og langveggen er utelukket. Jeg lurer på om jeg skal lage en utenpåliggende skyvedør inn til badet, å trekke den og veggen i svart scenemolton. Da kan jeg henge senter på skyvedøra i tilfelle...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •