Alkohol og musikk - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Hehe.. klarer du virkelig å spille gh med alkohol i blodet?!?? For meg skal det ikke mye til før jeg er særdeles elendig...'

Nei.. Guitar hero passer meg best i edru tilstand, ihvertfall hvis jeg skal klare sangene jeg prøver meg på...
    Nå er jeg på et helt annet nivå enn deg. Du er jo expert mann! Jeg har jo bare prøvd det en gang, og det var i edru tilstand. De som eier gitarene har hatt flere artige kvelder med gitarene og øl. De er også på et annet nivå enn deg, tror ikke de har kommet igjennom en låt på expert enda.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har god forståelse for at de som har Cerwin Vega syns anlegget låter bedre med (masse) alkohol i kroppen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Du tenker sikkert på da "alle" skulle være kule og høre på Trance fordi det var "inn". Det var vel i 1997 eller no, og det var jo da rusbrusen (den som det faktisk gikk ann å drikke (Hooch suger)) gjorde sin store entre.
    Det hadde vært litt drøyt, i 97 var jeg 11.

Nei, i begynnelsen av årtusenet, da Smirnoff Ice fortsatt ble solgt på polet og kostet 25 kr/flaska. Vanskelig å få tak i pga 20-års aldersgrense, mens øl, som jeg sverget til, var lettere. Den tiden i livet da man drakk 4 Tuborg, og verden snurret. Artig å tenke tilbake på, også musikkmessig, ettersom det var på det stadiet jeg ble mer kritisk til hva slags musikk jeg hørte på. Alkohol gjorde hjernen mer tolerant for nye musikk, og slik er det enda. Takket være alkoholen har jeg funnet ting som for meg var ukjent, f.eks. Porcupine Tree, og forstått at f.eks. Tom Waits, Johnny Cash eller Frank Sinatra ikke er for gamlinger.
    Konklusjonen blir vel at alkohol er meget bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg har god forståelse for at de som har Cerwin Vega syns anlegget låter bedre med (masse) alkohol i kroppen.
    Jeg synes ikke ditt anlegg og møblerte hjem kvalifiserer til denne type bemerkelser audioulur!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en kan drikke stygge damer pene, så burde det jo også gå ann å drikke dårlig musikk bra...hehe..

Er enig at det kan være veldig behalgelig å høre musikk å ta en drink. :-)
    Slappe av og kose seg. :-) det er topp.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seksuelle lyster og fantasier kan ikke sammenlignes med A/V. Selv om alkohol er med i bildet.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All musikk høres bra ut når man er full.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobsigurd
    ....Å nevne Scooter i samme åndedrag som gode gamle Maiden og glimrende In Flames vil jeg karakterisere som en smule musikksmaksmessig skummelt
    Håper det du egentlig mente var at når du drikker mer enn et par pils hører du på Iron Maiden og In Flames mens du KJØRER scooter.... skummelt det også men dog allikevel
    HAHA! Så genialt sagt! Jeg er en stor fan av Iron maiden og in flames ,men det er også tider hvor man liker å være på voirs/nach med scooter og diverse annen musikk. Er ikke så mange damer jeg kjenner som liker Iron maiden nok til at det blir spilt på voirs..

Jeg står fram.. Scooter er morsomt til tider ,men hører aldri på det alene.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ivertfall si at husverten ikke satte pris på å bli vekket klokka 4 på natta av 2x400w å ett par cerwin vega clsc12 :P skjønner ikke hvorfor volumet blir så høyt når man er drita hehehe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste Fidelity så er det en egen artikkel om "Beste tweak", som er...riktig 1-2 glass alkohol. Trikset er vel å nyte musikken istedenfor å nilytte etter transienter, sibilanter og hva det nå heter alt sammen.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom tråd som tydligvis treffer mange, likesinnende
    Problemet mitt er at sent på natta, eller tidlig på morran, så skal jeg på død og liv "tweeke" anlegget... Hva hvis jeg bruker forforsterker i boden med den effektforsterkeren etc.. Bytting av kabler etc. Merkelig at det ikke har gått til de evige jaktmarker ennå

Blir litt "salig" i kroppen av noen liter Cognac og da går det i litt "salig" musikk med gode innspillinger. Av med front trekk på front HT er starten..

Før dette "tweeke" stadiet, er det muskel musikk som duger, Yeah...

Det er fredag og sikkert Tweeke stadie om noen timer

/L

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man er så drikkesugen at man tyr til den Hansa-pilsen som noen la igjen i kjøleskapet, da vet man at man må planlegge bedre........

Ellers så kjenner jeg meg igjen i mye som blir sagt her. Klarer hvertfall ikke å sitte å høre på rolig musikk når jeg drikker. Da går det i hardt og hiphop for min del. Rammstein, Mudvayne, Lok, System of a Down, Linkin Park, Alice in Chains, Wu Tang Clan, osv......:-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Morsom tråd som tydligvis treffer mange, likesinnende
    Problemet mitt er at sent på natta, eller tidlig på morran, så skal jeg på død og liv "tweeke" anlegget...

Blir litt "salig" i kroppen av noen liter Cognac
    Hehe, morsomt :-D Men er ikke "noen liter cognac" i meste laget? Pass på helsa mann. Akkurat blandet meg kveldens første Bombay Tonic, og min favoritt-alkohol-låt for øyeblikket - Sinnerman av Nina Simone (finnes på Miami Vice-soundtracket forøvrig) - pumpes ut av anlegget. God helg godtfolk!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nina Simone er en fantastisk artist, men hva med våre Danske samboere "the savage rose", f.eks "Tameless", der vokalisten "Annesiette" bare er magisk. Dette er kvalitets CD med god dybde og kan oxå nytes nøytral. Men svarte, for en hvit "neger" de har i denne dama... Må høres ! (ikke party låter, men sarte smaå låter sånn rett før "tweeking" skjer, altså om noen timer..

/L

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt enig egentlig, alltid mer gira på å sette på musikk og slappe av etter et par pils (eller 200)...
    Men ellers foretrekker jeg å høre på musikk i bilen.. gidder egentlig skjelden å finne fram musikk på anlegget hjemme... men filmer derimot

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Nina Simone er en fantastisk artist, men hva med våre Danske samboere "the savage rose", f.eks "Tameless", der vokalisten "Annesiette" bare er magisk. Dette er kvalitets CD med god dybde og kan oxå nytes nøytral. Men svarte, for en hvit "neger" de har i denne dama... Må høres ! (ikke party låter, men sarte smaå låter sånn rett før "tweeking" skjer, altså om noen timer..

/L
    Ahh, hjemme fra rangel, og venter på at pizzaen skal tine i ovnen. Hadde ikke hørt noe som helst av Nina Simone før sangen jeg nevnte, men den sangen tok meg helt. Den var veldig Mimai, passer også godt i Miami Vice, kanskje derfor jeg digger den... Du nevner The Savage Rose. Mitt spørsmål bliver, hva er det for musikk? Og har det blitt noe tweakng i kveld? God natt godtfolk!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en opplevelse for noen år siden. Etter et julebord dro vi tre mann hjem til en kollega på et slags nachspiel. Karen hadde et meget godt anlegg, diverse dyr single malt whisky og komplett Tom Waits-samling. Det ble en kostelig kveld. Selv om jeg ikke er spesielt glad i hverken whisky eller Tom Waits; kombinasjonen er perfekt. Våknet dagen derpå med smaken av branntomt i munnen og en dundrende hodepine.

Pink Floyd litt sent på kvelden er også fulltreffer.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen ting er som...

Neil Young - Rockin' In The Free World. Dèt er høy luftguitar faktor! Etter noen pils og litt whiskey, så sitter den som støpt

Eller hva med Jimi Hendrix - Little Wing, sitter godt den også etter litt innabors.

Eller så er jo Johnny Cash rå etter noen whiskey da...(Highwayman, Ghost Riders In The Sky)

Enigma kan jeg også sette på etter en fest, eller gjerne helt edru... Principals of lust... den graver dypt i skjela..

Madonna - Frozen, nydelig etter en hard natt..

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Våknet dagen derpå med smaken av branntomt i munnen og en dundrende hodepine.
    Dette var en j**** bra beskrivelse.
    har følt det samme ved et par anledninger.

Kaldt øl og The Carburetors- Pain is temporary glory is forever
    Det rocker skikkelig

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en fin fredagskveld / natt i går med Roger Waters "The Flesh" DVD. Alle Pink Fløyd fans MÅ ha denne. Perfekt nostalgi med mye bra musikk. Men som "vanlig" må jeg også innom Mike Oldfield "The songs from distant earth". Dette er film musikk til en påtenkt "romferd film", som aldri ble noe av men kanon bra musikk til å drømme seg bort i.. Og jeg glemte å Tweeke anlegget i natt, så da låt det vel bra

/L

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •