Hvordan spille SACD på Denon 2910

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan spille SACD på Denon 2910

Har akkurat kjøpt en Denon 2910 og bestilt noen SACD'er som jeg tenkte jeg måtte teste ut. Etter mye prøving/feiling og til slutt oppslag i manual og her på forumet fant jeg ut at jeg må kjøre lyden analogt til recieveren (Denon 2807). Nå sliter jeg med å få lyd i alle 5 kanalene. Får stereolyd. DVD spilleren gir ingen lyd i de andre kanalene. Hva slags oppsett må jeg bruke for å kjøre SACD i 5.1? Har selvfølgelig koblet analoge kabler ut fra dvd og inn på reciveren for alle kanalene.

Etter så mye tukling skjønner jeg hvorfor SACD ikke har slått helt ann i markedet

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke de seks analoge utgangene på din 2910. Disse seks kablene skal så gå til analoginngangene i forsterkeren din..
    For å få lyd i alle kanaler må du stille inn til SACD multi.. Tror det skal være en knapp på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd dette, men får fortsatt lyd i kun to kanaler. Ved å flytte litt rundt på fronthøytalerkabelen fra DVD-spilleren til de andre inngangene på reciveren, så tyder alt på at denne er satt opp riktig. Flere tips til hva det kan være?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken plate prøver du med...
    Er det en hybrid.. kanskje 2910 tolker den som en vanlig cd?!?
    Eller er det en 2.0 sacd?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig skal du bruke 5.1 analoge kabler, og dvd spiller og receiver må være korrekt innstilt i menyen.
    sacd kommer jo ikke bare i multikanal utgivelser, men også stereo, det er jo her de fleste utgivelser er. Multikanal cd´er har et logo bak på cd coveret der viser det er en multikanal innspilling, her har du også mulighet for å velge stereo sacd eller det vanlige cd laget. Du må stadig se til at dvd spilleren ikke automatisk velger stereo sporet som prioritering, dette kan du sikkert justere i menyen. Står menyen til "Stereo" vil en multikanal sacd blive avspilt i stereo når avspilling starter, men du kan da switche over til multikanal med fjernkontrollen.
    Der er ikke tukling med sacd.....man må bare vite hvordan man justerer menyer...desuten, en del multikanal cd´er er bare show cd´er, masse effekter der ramler hit og dit, ikke mye med virkeligheten å gjøre.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg må du inn i setup på 2910 og sette "HDMI audio setup" til "2 ch". Da skal du få lyd i alle kanaler. :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    I tillegg må du inn i setup på 2910 og sette "HDMI audio setup" til "2 ch". Da skal du få lyd i alle kanaler. :-D
    Takk! fant ut dette selv også til slutt. Skjønner ikke helt logikken med å måtte gjøre det, men, men nå funker det. Lyden var jo knall! Brothers In Arms og Dark Side Of The Moon er nå kjørt gjennom en gang hver, så blir det ny test med høyere volum en annen dag da jeg slipper å tenke på å vekke naboer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •