Lydsignatur/karakter fra Squeezebox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydsignatur/karakter fra Squeezebox

Lurer litt på å kjøpe meg en Squeezebox, men det er en ting jeg synes er lite omtalt både her og i anmeldelser: Hvordan høres den egentlig ut?

Jeg leser mange steder at den kan måle seg med cd-spillere i samme prisklasse og det høres jo lovnede ut. Det står imidlertid ikke noe om hvilke cd-spillere... Ville jo tro at matching med resten av utstyret er like essensielt her som med alle andre avspilingskilder..
    Det jeg imidlertid har sett lite av er hvilken lydsignatur/karakteristikk den har. Er den slanktlydende, kraftig eller litt tilbakeholden i bassen, oppløst/krass diskant osv. osv. Jeg snakker da her selvsagt om de analoge utgangene.

Hadde vært fint om noen av dere som har den kan si noe om det, og hvordan den er i forhold til de cd-spillerene dere har hatt tidligere.

Det eneste jeg har sett på nett er at en anmelder mente at den var litt slank/bassfattig? Har dere samme oppfatning?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ingen store sammenligninger å vise til, bortsett fra en haug med billige dvdspillere. Har nå en Pio 696 til dvdspiller, og SB'n er bedre. Hadde også en Cambridge 540C v.2 CD-spiller på hjemlån(de hadde ikke 640'n inne)men den skuffet stort, og da jeg kom over denne SB'n for noen mnd siden ble det denne.
    Bruker selv analog-utgangene, og kjører bypass igjennom preampen, og syns nok den fremstår som noe laidback ja, men med min musikksmak så passer det meg helt utmerket. Kjører med kombo av b&w og rotel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •