Musikk trådløst fra laptop til anlegg. Bluetooth eller USB ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk trådløst fra laptop til anlegg. Bluetooth eller USB ?

Hei

Jeg skal kjøpe meg et mikroanlegg av høy kvalitet med det formål å spille av musikk lagret på laptop. Jeg bruker Itunes og har mange playlists så jeg ønsker en slags streaming etc fra laptop til anlegget.

Det finnes forskjellige typer mini/mikroanlegg som reklamerer for slik avspilling men jeg har kommet frem til 2 ulike med ulik teknologi:

1. Bluetooth-teknologi som f.eks SONY har:
    Sony : CMT-U1BT (CMTU1BT) : Norge

2. Trådløs USD-tilkobling (2,4 GHz digitale audiosignaler), som f.eks JVC har:
    JVC Norge - Produkt senter - EX-D5E

Hvilken av de overnevnte er å foretrekke og kan noen fortelle meg hvordan det virker f.eks opp mot Itunes? Jeg ønsker en løsning der jeg bruker Itunes direkte og mine playlists/bibliotek uten f.eks å måtte kopiere på egne foldere etc det jeg skal spille av. Ikke minst: Er det noen lydmessig forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Hei

Jeg skal kjøpe meg et mikroanlegg av høy kvalitet med det formål å spille av musikk lagret på laptop. Jeg bruker Itunes og har mange playlists så jeg ønsker en slags streaming etc fra laptop til anlegget.

Det finnes forskjellige typer mini/mikroanlegg som reklamerer for slik avspilling men jeg har kommet frem til 2 ulike med ulik teknologi:

1. Bluetooth-teknologi som f.eks SONY har:
    Sony : CMT-U1BT (CMTU1BT) : Norge

2. Trådløs USD-tilkobling (2,4 GHz digitale audiosignaler), som f.eks JVC har:
    JVC Norge - Produkt senter - EX-D5E

Hvilken av de overnevnte er å foretrekke og kan noen fortelle meg hvordan det virker f.eks opp mot Itunes? Jeg ønsker en løsning der jeg bruker Itunes direkte og mine playlists/bibliotek uten f.eks å måtte kopiere på egne foldere etc det jeg skal spille av. Ikke minst: Er det noen lydmessig forskjell?
    Ingen som vet noe om dette, hva som er lydmessig best trådløs overføringsteknologi av Bluetooth eller 2,4 GHz USB ? Samt hva som gir minst
    interference.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nop

Testet Logitech sin løsning selv men etter det valgte jeg kabel
    Det blir en del interferens desverre, blir sikkert bedre etter hvert men time will show.

Det egner seg som alternativ til radioen vil jeg si, du kunne nesten kjøpt en enkel radio sender fra utlandet, fungerer fint dem og du får brukt sendingene flere steder. Sett at du har radio i systemet ditt da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da du skal bruke dette til iTunes er uten tvil Apple Airport Express med Airtunes å foretrekke.

Apple - AirPort Express

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegus
    Da du skal bruke dette til iTunes er uten tvil Apple Airport Express med Airtunes å foretrekke.

Apple - AirPort Express

Det løser fortsatt ikke problemet om at jeg må ha et stereoanlegg å sende musikken til. Om du leser det første innlegget så starter jeg med å fortelle at jeg skal kjøpe et mikroanlegg som kan ta i mot musikk trådløst fra laptop. Det er hvilket stereoanlegg jeg skal kjøpe som egentlig er spørsmålet. Jeg listet opp 2 valg som kan ta i mot musikk trådløst, hhv. den ene med bluetooth og den andre med USB 2,4 GHz.

Men takk for bra innspill !!

Har du forresten erfaringer med denne løsningen? Blir det bra lydkvalitet og uten interference ?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Hva med å kjøpe et PC anlegg?

Tørr påstå at et Logitech Z-5500 eller liknende vil gjøre en langt bedre jobb enn de der uten å koste mer!

Om det er et separat system du er på jakt etter så ville jeg laget meg en pakke med noen Dynavoice høytalere eller liknende da de gir vanvittig bra lyd for rundt 1000,- og så kan du kjøpe en Logitech trådløs overførings enhet som sletts ikke er så ille og ser absolutt bra ut

Slike små systemer som du har sett på her gir svært skjelden valutta for pengene.

Surround > Logitech® Z-5500 Digital

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •