60-65k hjemmekino,trenger anbefalinger...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

60-65k hjemmekino,trenger anbefalinger...

Har den siste tiden gjort litt research på annlegg for å komme i mål med ett annlegg til ca 60k. Jo mer eg leter blir valgene vanskeligere så eg trenger noen tips og anbefalinger til min nye investering.

Har vert og kikket på Klipsch sine høytalere og dei falt i smak med en gang, liker att det skal vere litt trøkk i min nye hjemmekino. Men eg vil og prøve ut noen andre merker slik att eg ikke misser noe og blir skuffet i senere tid.

Annlegget vil eg skal vere litt framtids rettet med full hdmi oppløsning etc, så en reciver eller noe lignende som denon avr 4306 syns eg virket som en grei forsterker.
    Kansje noe med egen effektforsterker hadde vert en god kombinasjon og men valgene syns eg blir vansklige da.

Til sub tror eg att valget blir på svs pb 12 eller 12plus2. Syns dei var meget heftige.

Syns også b&w sin xt serie er ganske rå, men har ikke hatt mulighet til å høre på dei enda. Noe som jeg skal gjøre så raskt eg får mulighet. Viss det er noen som har noe erfaring med disse gi gjerne en kommenter. Syns dei er en kul og spennende høytaler. Håper dei kan levere det trøkket og den lydkvaliteten eg ønsker meg.

Bare sleng inn komentarer anbefalinger og så skal eg nok komme meg i mål til slutt :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en runde hos de forskjellige forhandlerne som finnes der i området og se om e kan komme opp med pakker. I den prisklassen så burde det være grunnlag for ganske så bra avslag...
    Ikke gå til kjedene først siden de som regel kun kommer opp med pakker og kan være litt gniene med rabatter. De mindre og mere selvstendige kan være mere interessert i å få salg, så de kan være ett greit utgangspunkt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er et rent filmanlegg bør du satse på relativt små men like høyttalere rundt om og flere subwoofere som støtter høyttalerne i bunnen. Da vil en relativt dyr receiver kunne være en god ide. Dersom musikk betyr noe bør du konsentrere deg til en viss grad om frontene. Gulvstående med bra sammenheng nedover, samt en rimelig receiver (10000kr klassen) og effekttrinn til frontene er å anbefale.

Om du liker Klipsch skal det mye til at du faller for ytelsene i B&W XT. Egentlig kan du vel glemme lifestyleprodukter i den sammenlikningen.

Jeg tror forøvrig det kan være en utfordring å få fullstendig fremtidsrettet HDMI-støtte nesten uansett hva du er villig til å betale for anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annlegget skal brukest til musikk film og spill... Kommer en htpc i 25k prisklassen inn min hjemmekino og
    Har sett meg ut ett Klipsch sett:
    RF-82
    RC-62
    RS-62
    og en Svs PB 12pluss eller pluss2

Tror det blir en kombinasjon so skulle passe meg. Men det vanskelige syns eg er valget av forsterkere. Som sagt er det ganske lett og komme altfor høyt opp i pris.. lurer på om valget feks skal gå mer på en god effekt forsterker til front htene eller en god reciver? trenger noen rettningslinjer der.

En ting til, hvordan er det å koble en gitar opp mot klipsch htene, er dei velegent for slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lycias
    Har den siste tiden gjort litt research på annlegg for å komme i mål med ett annlegg til ca 60k. Jo mer eg leter blir valgene vanskeligere så eg trenger noen tips og anbefalinger til min nye investering.

Har vert og kikket på Klipsch sine høytalere og dei falt i smak med en gang, liker att det skal vere litt trøkk i min nye hjemmekino. Men eg vil og prøve ut noen andre merker slik att eg ikke misser noe og blir skuffet i senere tid.

Annlegget vil eg skal vere litt framtids rettet med full hdmi oppløsning etc, så en reciver eller noe lignende som denon avr 4306 syns eg virket som en grei forsterker.
    Kansje noe med egen effektforsterker hadde vert en god kombinasjon og men valgene syns eg blir vansklige da.

Til sub tror eg att valget blir på svs pb 12 eller 12plus2. Syns dei var meget heftige.

Syns også b&w sin xt serie er ganske rå, men har ikke hatt mulighet til å høre på dei enda. Noe som jeg skal gjøre så raskt eg får mulighet. Viss det er noen som har noe erfaring med disse gi gjerne en kommenter. Syns dei er en kul og spennende høytaler. Håper dei kan levere det trøkket og den lydkvaliteten eg ønsker meg.

Bare sleng inn komentarer anbefalinger og så skal eg nok komme meg i mål til slutt :-D
    Moderator edit: Du har fått flere advarsler tidligere, wiewsonic, og siste gang var det snakk om 10 dagers utestengelse. Den straffen trer nå i kraft.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om å bruke et par tusen på å få folk til å hjelpe deg med valg av komponenter og kalibrering ? Se på KringLYD. De kan sikkert gjøre mye for deg.

En ting til: husk at du må også ha et rom med bra akustikk/lyd demping. Hva slags rom har du tenkt å bruke ?

Lykke til !

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lycias
    Annlegget skal brukest til musikk film og spill... Kommer en htpc i 25k prisklassen inn min hjemmekino og
    Har sett meg ut ett Klipsch sett:
    RF-82
    RC-62
    RS-62
    og en Svs PB 12pluss eller pluss2

Tror det blir en kombinasjon so skulle passe meg. Men det vanskelige syns eg er valget av forsterkere. Som sagt er det ganske lett og komme altfor høyt opp i pris.. lurer på om valget feks skal gå mer på en god effekt forsterker til front htene eller en god reciver? trenger noen rettningslinjer der.

En ting til, hvordan er det å koble en gitar opp mot klipsch htene, er dei velegent for slik?
    Film, spilling og ikke minst gitarspilling vil kreve et system med ganske mye headroom. Små gulvstående som skal jobbe alene vil fort kunne blåse en bass. Musikk og gitarspilling vil kunne bli ganske kjedelig med små monitorer og sub. Her vil du trenge høyttalere med fundament i mellomtone/øvre bass.

Oppsettet du skisserer er nok ikke så dumt i forhold til planlagt bruksområde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •