Marantz SR5200 til Dynavoice F6??? Eller annet??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Marantz SR5200 til Dynavoice F6??? Eller annet??

Hei folkens.
    Min første post på forumet, så vær overbærende :wink:

Jeg er nå offisielt drittlei av plastikklyd fra et gammelt kompaktanlegg, og skal sette sammen et nytt et. Er student og har derfor ikke all verdens med penger desverre.
    Har bestemt meg for å kjøpe et par Dynavoice F6, men trenger en reciever og avspiller til disse.
    Kommer de neste årene sannsynligvis til å bruke dette anlegget kun til musikk med de nevnte høttalere.
    Så kommer spørsmålene:
    Bør jeg kjøpe en brukt Marantz SR5200?? Hva er i så fall makspris jeg bør betale? Har som sagt ikke planer om hjemmekino med det første.

Alternativet blir en stereoreciever til maks 2000... Noen forslag???
    Er Dynavoice sin nye reciever håpløs, eller vil den funke til mitt bruk?? Koster jo bare 1150 med poste restante fra Fynda.se

Trenger også en rimelig cd-spiller...eller bør jeg gå for en dvd-spiller???

Håper dere kan gi meg en håndsrekning

Edit: Ser i etterkant at denne kanskje er postet feil...Håper noen kan flytte den hvis det trengs

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg samenlignet 2-3-4 brukte alternativer først.
    Det dukker jo opp brukt utstyr daglig rundt på finn.no og bruktmarkedet her og andre steder.
    Marantz'en er sikkert ikke værst til de høyttalerene men hva som bør være riktig pris vet jeg ikke. Men hvis 2000,- er maksprisen din tror jeg du ikke er langt unna .
    Her er et eksempel.
    iBok.no - kjøp og selg brukte skolebøker

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd til deg, er å droppe hjemmekinoreciver og dvd spiller. Så lenge du skal bruke det til musikklytting, ser jeg ikke poenget med å kjøpe annet enn stereo-utstyr. Finnes masse brukte forsterkere og cd-spillere som uansett vil banke det du finner av hjemmekinogreier i stereo. En annen fordel, er at du sikkert får igjen det samme som du ga for det,(hvis du har gjort et ok kjøp i utgangspunktet) når du selger det for å skaffe kinoutstyr. Recivere og dvd spillere synker drastisk i pris kontra stereo-utstyr!

Cambrigde, Rotel, Marantz og mange andre har bra brukt utstyr i din prisklasse;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Så det beste er å kjøpe en stereoreciever og en CD-spiller?
    Hvorfor kan jeg ikke bruke en DVD-spiller kilde? Har en Denon DVD-800 jeg kan bruke... Hvordan er denne?

Newcomer Aftensvermer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil kjøpe nytt, er Cambrigde Azur 340 (ca. 1700 kr) på hifiklubben ett godt alternativ.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper gjerne brukt hvis jeg finner noe ganske kjapt.
    Ingen trøndere/møringer her som har noe av interesse da?

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormichael
    Takk for svar. Så det beste er å kjøpe en stereoreciever og en CD-spiller?
    Hvorfor kan jeg ikke bruke en DVD-spiller kilde? Har en Denon DVD-800 jeg kan bruke... Hvordan er denne?
    Ville droppet radiodelen i første omgang, og heller satset på en god brukt integrert forsterker og cd spiller. Relativt snevert utvalg av stereorecivere å velge imellom.. Dvd spilleren din er sikkert knall på film, men kan nok ikke leve opp til en middels cd spiller ;-) Du kan jo supplere med en rimelig separat tuner etterhvert, så du får radio også.

Sjekk ut bruktbørsen på Hifisentralen hvis du ikke har vært innom der allerede :-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da skal jeg se etter det. Men er så mye forskjellig og for en newbie som meg er det vanskelig å vite hva som er bra og hva som er overpriset. Noen som kunne liste opp noen bra alternativ og peke meg i riktig retning

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er valget tatt. Ble en surroundreceiver likevel, nærmere bestemt en Yamaha rx-v550. Så har jeg muligheten til litt surr-rundt lyd når den tid kommer Parer denne med en eldre Harman Kardon cd-spiller i første omgang, og såklart de splitter nye Dynavoice F6, for anledningen i Calvados-utførelse:-)
    Skal bli digg med litt skikkelig lyd! Satser på å riste faderens gamle Wharfedales litt:razz:

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja som de andre sier her, styr unna kino varer om du skal høre musikk.
    Det står en veldig go integrert til prisen på finn.no som er fra Trondheim da.

Finn Torget - Integrert hifi-forsterker. Uåpnet, Trondheim

Litt over budsjett, men sånn er det med denne sykdommen
    Og til cd ville jeg vurdert en eldreThule eller Rotel kanskje, helst noe med litt varme i klangen ivertfall.
    Har selv Dynavoice F6 til hjemmekinon, de funker veldig bra. Men tenkte å oppgradere inntern abling og litt delefilter, da blir de nokk hevet en klasse eller 2.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har sett den jeg også. Men har nå altså godt for Yamahaen, da jeg tror jeg relativt raskt vil sette opp hjemmekino Tror jeg får en brukbar pakke til prisen, blir jo bare ca 3k for hele greia Og som fattig student er det litt stormannsgalskap å kjøpe både en stereo og en surroundforsterker syns jeg, selv om det garantert blir til det med tiden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •