Meget positivt overrasket over soveromslyd, en solskinnshistorie.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Meget positivt overrasket over soveromslyd, en solskinnshistorie.

Ja nå tar jeg en liten solskinnshistorie.

Jeg har et OK hjemmekino oppsett i stua (http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Shogun) og har en NAS/medieserver på hjemmenettverket.

Jeg gikk til innkjøp av en Noxon2 som jeg tenkte å bruke på soverommet, og hadde egentlig ikke store forventningene.

Boksen kom i hus og jeg gikk ned i kjelleren for å finne litt småsaker. Jeg hadde etpar Mission 750 LE høyttalere som jeg egentlig ikke har brukt noe særlig. En litt eldre Bryston 3B stereoforsterker kunne vel også gjøre nytten. Jeg fant også fram en Pureav interconnect og 20 meter Cat5 kabel og en 2 meter bred hylle til å sette godsakene på.

Jeg skrudde hylla opp, satte på plass høyttalerene, Cat5 kabel i hver høyttaler og til forsterkeren rett i terminalene begge steder. Noxon2 boksen rett i Bryston forsterkeren med Pureav interconnects. Her stolte jeg på den interne DAC'en i Noxon'en.

Førsteinntrykket: Helt utrolig bra! Spiller skjorta av hovedriggen i stua. Fyldig, oppløst, detaljert og overhodet ikke mangel på bass.

Testet litt forskjellig musikk. Andreas Vollenweider på Flac høres helt fantastisk ut, akustisk musikk og jazz/vokal er likeså. Hardere rock er ikke helt i høyttalerenes gate, men de henger absolutt med.

Jeg har også en Roland M-1000 digitalmixer med oppsampling som jeg prøvde som mellomledd mellom Noxon (via toslink) og Bryston, men det låt tilnærmet likt så jeg kuttet den ut. Dac'en i Noxon'en er god nok.

Soverommet virker perfekt dempet til musikklytting, så nå flytter jeg inn der.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig!

Gleder meg til å se soverommet ditt på minhifi.no

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu er Bryston 3B jo en highend forsterker, og Mission respektert, så ingen overraskelser der i gården.
    Jeg har nå installert Squeezeboks 3, etter mye plunder med min nye D-Link 4300 ser det nå ut til å funke.
    Å ha gud vet hvor mange radiostasjoner og musikken på harddisk er helt utrolig befriende !
    Etterpå tenker jeg på hvor ofte jeg måtte skifte cd, eller radiostasjon, nå er det gjort på et blunk.
    Jeg har lyttet hele dagen på en blues radiostasjon fra Atlanta, ikke spilt en eneste cd, hvor deilig er det !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nu er Bryston 3B jo en highend forsterker, og Mission respektert, så ingen overraskelser der i gården.
    Jeg har nå installert Squeezeboks 3, etter mye plunder med min nye D-Link 4300 ser det nå ut til å funke.
    Å ha gud vet hvor mange radiostasjoner og musikken på harddisk er helt utrolig befriende !
    Etterpå tenker jeg på hvor ofte jeg måtte skifte cd, eller radiostasjon, nå er det gjort på et blunk.
    Jeg har lyttet hele dagen på en blues radiostasjon fra Atlanta, ikke spilt en eneste cd, hvor deilig er det !
    Men at det skulle låte såpass mye bedre enn min RX-V2400/Helios3000/PSB 45T med Kimber 4TC er jeg overrasket over. Jeg skal aldri mer kjøpe dyre høyttalerkabler.

Men jeg er helt enig med deg i at det er herlig med alle radiokanalene, man finner ofte en som er midt i blinken. Jeg har atpåtil funnet etpar meget bra (etter min smak) som sender i 160kbs. Å ha hele musikksamlingen på NAS/mediaserver gir også en utrolig frihet, samtidig som det rydder plass i stua.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shogun
    Men at det skulle låte såpass mye bedre enn min RX-V2400/Helios3000/PSB 45T med Kimber 4TC er jeg overrasket over. Jeg skal aldri mer kjøpe dyre høyttalerkabler.
    ut fra den setningen så høres det ut som det er kablene som utgjør hele forskjellen på de to oppsettene.

Tor nok at kablene er heller den minste forskjellen....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men det er jo greit å få bekreftet at Cat5 kabel gjør en like god jobb som Kimber 4TC.

Nå er nok Bryston 3B en god del bedre på stereo en RX-V'en, men jeg trodde ikke at 750'ene skulle spille så mye bedre enn PSB T45 som jeg er rimelig godt fornøyd med.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo teste ut bryston i det andre anlegget...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    du kan jo teste ut bryston i det andre anlegget...
    Ikke sikkert dette er en god ide om du ikke har plass i racket ! Jeg vil tro Bryston´en blåser den "pyse" av en Yamamoto tilbake til samuraiens land.
    Joo, Mission lager meget gode, og utrolig undervurderte høyttalere, men er det ikke Elkjøp der solgte de ? Sikkert derfor de ikke fik mye oppmerksomhet.
    Ja, jeg er utrolig fornøyd med Squeezeboksen, skal aldrig ha cd spiller igjen. Neste prosjekt blir DAC´en man kan få til å sette i min Bryston B-100 SST, den skal etter sigende være meget bra.
    Der kommer en, er jeg blitt fortalt, meget god test av Bryston i Stereophile til Marts.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde etpar Mission 753 som jeg angrer litt på at jeg solgte, men 750'ene kjøpte jeg av konkursboet til den tidligere importøren av mission før elkjøp tok over.

Tør ikke flytte Bryston saken ut i stua, jeg må ha 5+1 kanaler til kinoopplegget, og hvis det låter for bra i stereo blir ikke fruen fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •