forsterker til ML Vista

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forsterker til ML Vista

Hei. Jeg har et sett ML Vista, og prøver for øyeblikket ut en Bryston sbt 3.Den yter 2*150 w ved 8 ohm og ser ut til å fungere bra med pioneer vsa x10 som jeg bruker som fortrinn og hjemmekino forsterker.har snakket med en på oslo hifi center og han sier selvfølgelig at det kun er 3 forsterkere som kan klare jobben med vista og det er t+a 1530,en Burmester og en Krell.Alle disse må være av nyere typer.(lett å tenke seg at de kun tenker på å sikre seg et salg)Noen som har noen meninger?Hvordan er f.eks bryston 4sbt mot t+a 1530? Dette skulle jeg gjerne hatt litt peiling på. Jeg er nykommer og takknemlig for all hjelp...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen!

Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men du finner mer info her:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...ll-trad-5.html

Ellers er det hverken logoen eller alderen som avgjør om en forsterker klarer jobben. Ikke særlig seriøst av en fagmann å si slikt. Hadde nok handlet et annet sted..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro det finnes en god del forsterkere som kan dra den i vei, du kan jo høre med Akto f.eks. han har jo litt erfaring med Vantage som jo er i nabogata...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange forsterkere som kan dra Martin Logan på en fornuftig måte, ikke bare de som nevnes på Oslo Hi-Fi Center (selv om disse sikkert er bra)

De kan fint drives med stort sett alle forsterkere som tåler lave impedanser. Om forsterkerne tåler impedansen så er det kun om å finne en god match.

Din bryston kan sikkert gjøre en fin-fin jobb.

Senest i går hørte jeg kanskje den beste matchen hittil, det var en Accuphase E308. Det var grisebra!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går?!? Kvittet du deg ikke med Vantage her forleden da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bar
    har snakket med en på oslo hifi center og han sier selvfølgelig at det kun er 3 forsterkere som kan klare jobben med vista og det er t+a 1530,en Burmester og en Krell.Alle disse må være av nyere typer.(lett å tenke seg at de kun tenker på å sikre seg et salg)
    Lett å tenke seg at det er en grov generalisering med lett gjennomskuelige bakenforliggende motiver, ja.

Vil tippe at en større Krell eller Mark Levinson av eldre årgang vil klare jobben uten nevneverdige problemer, sammen med en rekke andre velkonstruerte tilårskomne forsterkere som f.eks. Dynamic Precision 5.52 med sine 85 kg, og her er det en god del kroner å spare hvis man følger med litt på bruktbørsene kontra det å kjøpe nytt.

Uansett er det kanskje litt merkelig at de eneste tre forsterkerne som visstnok skal klare brasene alle tre forhandles av Oslo Hifi Center? Jammen har de ikke vært heldig når de har valgt hvilke merker de skal forhandle.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    I går?!? Kvittet du deg ikke med Vantage her forleden da?
    Kvittet meg med Vantage i går. Den nye eieren hadde selvfølgelig med sin egen elektronikk for å sjekke om det var en god match. Det var det definitivt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •