Problemer med anlegg NAD/CV - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe! Ja, jeg har sjekket det der.. svart på svart og blank på rød, på begge kanalene!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cls12

Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Hehe! Ja, jeg har sjekket det der.. svart på svart og blank på rød, på begge kanalene!
    Viss elementene beveger seg kraftig å uten bass da er det ett eller annen feil et sted, menne er ikke den alt for liten da.. for da kan forsterkeren din miste kontrolen på bassen. du ser bassen bevege seg mye men kommer ikke no mer bass en på lavere volum.. gjør som meg 5000-6000kr så har du 2 brukte nad c272, å da begynner det skje det ting

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

Ja, tanken med hifiklubben var å ta med meg forsterkeren min dit, slik at jeg eventuelt kunne fått testa den der.. Men det er vel lite sannsynlig..

Hehe! Frekt! :P Hva skal jeg si når jeg kommer dit da..? "Hei! Jeg har et sett med CV CLSC-12, også lurer jeg på å kjøpe ny forsterker.. Kan jeg ta med den her hjem å teste?" :P

Er kanskje ikke værre enn det..

Mente ikke at du skulle være frekk, men det er jo en ærlig sak om du ville teste noe annet utstyr for å se om det var bedre sammen med CVene dine...

Det med å ta den med til lillehammer er nok en lettvindt løsning ja, da får du hvertfall svar på om det er forsterkeren! husk å få skjekket alle inngangene da! høres litt ut som om det kan være noe der.

Man trenger ikke to st 272 for å få futt i 12" cv. følsomheten ligger vel på 92db så man skulle jo få et greit lydtrykk selv med en 352.

Dette høres ikke ut som et "for lite kraft" problem, Keltern trenger sikkert ikke få høre at to store forsterkere lager mer lyd enn hans relativt beskjedne.
    Poenget her er at han ikke får utnyttet potensialet i det han alt har!
    Så ta forsterkeren med til lillehammer du og "sehvasomskjer"

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine clsc12 trykker ivertfall som pokker med en nad 319 og en nad 216.. de spiller mye bedre enn når jeg brukte bare en nad 319. mye bedre bass blandt annet.. prøv å bytt om pluss og minus på ene utgangen bare for å være sikker på at det ikker er det som er feil. på et par al1000 jeg hadde var faktisk pluss og minus feil inne i kassa. så jeg måtte koble omvendt av merkinga

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt lignende problemer 3 ganger. Første gangen kom problemet av dårlige Banan plugger som rett å slett ikke taklet å levere nok strøm. Bass elementene flyttet masse på seg men lyden var forferdelig og omtrent uten bass.

Andre gangen var pga brudd/kortslutning i en phono kabel, dette likte ikke forforsterkeren min i det heletatt og lydvolum ble markant nedsatt samt jeg fikk volumforskjell mellom kanalene.

Tredje gangen var pga dårlig lydkort i pc. Dette var også med Soundblaster kort. Det intregrerte Nforce lydkortet på den stasjonære fungerer som gull det samme gjør det intregrerte kortet i Siemens laptop'en min (Realtek AC'97)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Mente ikke at du skulle være frekk, men det er jo en ærlig sak om du ville teste noe annet utstyr for å se om det var bedre sammen med CVene dine...

Det med å ta den med til lillehammer er nok en lettvindt løsning ja, da får du hvertfall svar på om det er forsterkeren! husk å få skjekket alle inngangene da! høres litt ut som om det kan være noe der.

Man trenger ikke to st 272 for å få futt i 12" cv. følsomheten ligger vel på 92db så man skulle jo få et greit lydtrykk selv med en 352.

Dette høres ikke ut som et "for lite kraft" problem, Keltern trenger sikkert ikke få høre at to store forsterkere lager mer lyd enn hans relativt beskjedne.
    Poenget her er at han ikke får utnyttet potensialet i det han alt har!
    Så ta forsterkeren med til lillehammer du og "sehvasomskjer"

Skjønner hva du mener.. men er det noe potensiale i en 352 da? var ikke akkurat rare bassen jeg hadde med en c272 eller.. fikk ikke vridd opp noe særlig med bass da.. men har seff en yamaha reciver kan være noe med det.. men når jeg fikk 2, da spiller dem slik jeg hadde regna med at dem skulle spille med en c272. men kjøpte også veldig dyre kabler med den andre c272, kan hende det hjalp meg mye..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt "funfactor" må det da bo i c352 også! :P Iaff mer enn det jeg har her nå.. =\

Var innom Emtech i dag, men det tror jeg er et tapt kapittel for min del, da dette er mer high-end enn det jeg får råd til på mange herrens år! :P Det føles liksom litt fånyttes å drive CV-boomere med klasse A forsterker!

Har ikke fått svar på mailen jeg sendte til HFK på Lillehammer enda, men det er vel ikke mer å forvente.. :P Blir sikkert så jeg tar meg en tur dit en dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler

Litt "funfactor" må det da bo i c352 også! :P Iaff mer enn det jeg har her nå.. =\

Var innom Emtech i dag, men det tror jeg er et tapt kapittel for min del, da dette er mer high-end enn det jeg får råd til på mange herrens år! :P Det føles liksom litt fånyttes å drive CV-boomere med klasse A forsterker!

Har ikke fått svar på mailen jeg sendte til HFK på Lillehammer enda, men det er vel ikke mer å forvente.. :P Blir sikkert så jeg tar meg en tur dit en dag!

Ja er vell litt rart.. dem skal jo ikke være så harde å dra som de eldre cvene eller. men kan jo prøve noen nye kabler.. dem låner sikkert ut til deg viss dem har noen liggende på hifiklubben..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jeg gå for noe grøvre enn Tara Labs Omni-kablene jeg har kanskje?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo spørre seg flere ganger når det gjelder kabler om hva som er riktig og feil. Se litt på kabelen som går fra veggen og inn i forsterkeren din og så ser du litt på de som går fra forsterkeren til høyttalerene. Effekten som går fra veggen til forsterkeren er godt å vel 40% mer enn det begge høyttalerene dine får til sammen.

Bare for å sette det litt på spissen

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er CV'ene plassert bra da? Fikk mine CLSC-215 til å spille NULL bass med dårlig plassering. Helt utrolig å dårlig det ble også! :-O
    Elementene bevegde seg kraftig men nesten ingen lyd kom ut.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasseringen er kanskje ikke optimal, men dama begynte å klage da hun så at høyttalerne sto litt for langt utpå gulvet...

Og som den tøffelhelten jeg da er, så tok det ikke lang tid før de stod der de bruker å stå.. =\

Fikk forresten mail fra Hifiklubben på Lillehammer, og de mente det skulle gå fint om jeg kom innom med forsterkern slik at vi eventuelt kunne teste den kjapt der og da, eller at de tok den inn til en nærmere sjekk.. Må vel klare å finne ut om noe er feil der skulle en tro!

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Plasseringen er kanskje ikke optimal, men dama begynte å klage da hun så at høyttalerne sto litt for langt utpå gulvet...

Og som den tøffelhelten jeg da er, så tok det ikke lang tid før de stod der de bruker å stå.. =\

Fikk forresten mail fra Hifiklubben på Lillehammer, og de mente det skulle gå fint om jeg kom innom med forsterkern slik at vi eventuelt kunne teste den kjapt der og da, eller at de tok den inn til en nærmere sjekk.. Må vel klare å finne ut om noe er feil der skulle en tro!
    kjæp deg to c272 å bruk disse holder ikke med 2x150w fra c372 trenger mer pulver på clcs12 tro meg har hatt dette oppsettet selv
    mvh

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hadde så absolutt vært moro med mere krefter! Men det har seg sånn at penger ikke på langt nær strekker til på denne fronten, og kommer heller ikke til å gjøre det på ei GOD stund heller. Så jeg får nøye meg med det jeg har, og prøve å få mest mulig ut av det!

Skal til HiFi-Klubben nå denne uken, slik at jeg blir sikker på om det er noe galt med forsterkeren, som jeg jo har mistenkt! Men det kan jo også hende at det viser seg å bare være for lite krefter også!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i dag på HiFi-Klubben på Lillehammer, slik at en der prøvespilte forsterkern min.. Han mente det ikke var noe galt med denne! Gode nyheter i og for seg, men synes dog det var litt "død" lyd under testinga.. =\

Men, han foreslo som flere av dere har gjort, at det hørtes ut som jeg hadde rom/plasseringsproblemer, så nå har jeg tenkt å følge notene deretter og ommøblere stua!

Spurte samboeren pent, så vi får se hva jeg får til!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •