Juks med lydvolum på HD-lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Juks med lydvolum på HD-lyd?

Heisann, jeg testet litt av Fifth Element (Blu-Ray) på min nye Yamaha RX-1700, der var det lett å bytte mellom 640kbps DD og ukomprimert 5.1 PCM HD-lyd. Det første som slo meg var at lydvolumet var vesentlig høyere på PCM lydsporet, noe som gjør enhver skikkelige A/B sammenligning blir umulig å utføre uten å justere volumet mellom de to forskjellige lydsporene..

Jeg prøvde så godt jeg kunne å høre forskjell mellom de 2 lydsporene, men personlig så var det iallefall ingenting som slo meg som vesentlig bedre på HD-sporet.. Nå skal det sies at jeg ikke er den mest kresne på lydkvalitet, men jeg hadde kanskje håpet det skulle være mulig å høre forskjellen enklere.. Noen andre som har hatt erfaringer med å sammenligne lydsporene, og hva synes dere om forskjellene?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ehh.. Fant akkurat ut en mulig årsak til lydvolumsforskjellen.. Jeg hadde ikke satt på Bitstream out på PS3ern, og da er det kanskje ikke så rart at det ble nivåforskjell (siden PS3ern mikser alt om til multiPCM).. Det ble helt klart mer likt lydnivå, da kan jeg prøve med litt mer avansert A/B testing senere..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •