Eget Cerwin Vega-kattegori i forumet??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eget Cerwin Vega-kattegori i forumet??

Nå har jeg vert litt aktiv noen mnd og ser gang på gang at når det startes en ny cv-tråd,så blir det mye "drittslenging" mellom ellskere og hatere av dette merket.Mange CV-eiere er unge og er gjerne ikke helt på nett med den eldre stativhøytalere-garden.Trådene sklir ofte ut og trådstarter får mye hets og krangling i tråden sin.
    Synest utviklingen blir verre og verre på dette punktet.
    Hva med em egen kattegori for oss som digger cv?
    Vi kan jo selvsagt evt bruke andre tråder når det gjelder kombinasjon med forsterkere osv. Og andre som ikke har har cv må jo selvsagt kunne komme med konstruktive innlegg i en evt cv-kattegori.
    Slik som jeg ser det,er det jo ganske mange cv-freaks her og jeg tror en egen kattegori vil "dempe" den "sure" stemningen på forumet som ofte dukker opp i cv-tråder

Bare ett forslag......

Hva synes dere som hater /elsker CV?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gjøre som Midgard-fansen, og holde alt/det meste om ett merke i EN tråd?

Skulle være mulig for CV-folket også, når "alle andre" klarer det.. ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, blir litt feil å ha egen kategori bare p.g.a det er noen som liker CV.. når jeg sier noen så er det p.g.a de er ikke så mange, men veldig aktive innenfor CV trådene.. enkelte starter jo opp drøssevis av dem..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror CV er det merket som går igjen mest på dette forumet. Og det er jo ikke noe galt idet.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kategori skrives med én t.

Nuff said ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror CV er det merket som går igjen mest på dette forumet. Og det er jo ikke noe galt idet.

Nei men når enkelte legger ut flere nye tråder om samme sak, på samme dag, så kan det bli litt for mye av det "gode"..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det blir ikke et eget CV-forum her inne, men opprett gjerne en offisiell CV-tråd der en linker til noen av de mange trådene som allerede eksisterer! Husk at en også kan søke innenfor tråder, så offisielle tråder er faktisk ikke så dumt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare jeg som tenkte høyt. Forstår meget godt at mange er møkkalei cv-tråder,men vi overlever,var helst med tanke på å ikke terge på seg for mange cv-hatere. KaTegori da....... Happy now?:-D

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en egen tråd på guider til folk med Cv høyttalere. Info om CV høyttalere og annbefalte forsterkere

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ingen måte relgiøs, men kjære gud kan vi slippe mere mas om Cervin vega nå?
    Etter alle de evindelige CV trådene så kan det da ikke være mer informasjon å hente om CV. Bortsett fra alle rånerene som skriker CV er best 4eva! og andre fjortissting (gjærne på kav dialekt!)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på en CV-kategori og en CV-tråd?? Begge deler blir akkurat like synlige... Grunnen til at enkelte er inne og "slenger dritt" i en del av CV-trådene er at det i perioder dukker opp X-antall "CLSC15 VS LS15" tråder eller at en har kjøpt seg nye CV-høyttalere og lager en "Hva synes dere om LS12"-tråd for å kunne klappe seg litt på skulderen når andre bekrefter at det er bra saker.
    Kanskje noen av CV-guruene her inne kunne opprettet en offisiell tråd så det hadde blitt litt orden i sakene?

Lygren: Hva med å lage en funksjon som søker gjennom tråder med liknende tekst i overskriften hvor trådstarter blir spurt om å se på eksisterende tråder før det opprettes en ny? Søkefunksjonen her kan jo gjøre dette uansett, så om det hadde vært mulig å integrere den med nye tråder hadde kanskje det begrenset mengden av identiske tråder...?

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Er jo en egen tråd på guider til folk med Cv høyttalere. Info om CV høyttalere og annbefalte forsterkere

der var du og ja:-D :-D
    hadde ventet deg tidligere i tråden her ..:-D :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg er på ingen måte relgiøs, men kjære gud kan vi slippe mere mas om Cervin vega nå?
    Etter alle de evindelige CV trådene så kan det da ikke være mer informasjon å hente om CV. Bortsett fra alle rånerene som skriker CV er best 4eva! og andre fjortissting (gjærne på kav dialekt!)
    Er jo akkurat det jeg vil skåne dere for!
    Mye cv-tråder tyder jo på mange cv-folk da!
    Og halvparten av innleggene i cv-trådene består jo stort sett av slike ting du skriver. Poenget mitt var liksom å unngå en slik "krig"...........

Men dere andre får jo bare skrive om det som dere vil på lik linje med alle andre da. Men jeg er helt enig om at det er MYE dobbelt opp av cv-tråder,(ca like mye som det er dobbelt opp om drittslenging om cv)men det skyldes nok mye at det er unge folk som ikke vet bedre og den eldre seriøse garde som er på andre siden av bussjett og kompetanse. Selv er jeg møkkalei av å høre hvor dårlig lyd det er i mitt eget anlegg........

Så om det plager deg så mye så kanskje du kan støtte forslaget mitt?

Tror jeg kjøper ett sett til med CV i mrg og legger inn en tråd om det og! HAHA

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Hva med å gjøre som Midgard-fansen, og holde alt/det meste om ett merke i EN tråd?

Skulle være mulig for CV-folket også, når "alle andre" klarer det.. ;-)
    Ofte (nei ikke alltid) er "CV-folket" av yngre alder, ofte førstegangskjøpere. Jeg tviler på at det noen gang vil bli slik at omtrent alle samles i en tråd fordi det rett og slett ikke blir gjort av "de yngre". Ofte man ikke tenker gjennom at det faktisk går an å søke eller sjekke opp litt før man lager en tråd (jeg tar selvkritikk, har selv gjort dette mange ganger før). Men man ser jo omtrent daglig en ny tråd om "Hvilken forsterker til CV-xxxx", så det blir ikke oppfulgt...

Kanskje det hadde hjulpet med en CV-kategori
    Da tror jeg alle parter hadde blitt glade!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Er jo akkurat det jeg vil skåne dere for!
    Mye cv-tråder tyder jo på mange cv-folk da!
    Og halvparten av innleggene i cv-trådene består jo stort sett av slike ting du skriver. Poenget mitt var liksom å unngå en slik "krig"...........

Men dere andre får jo bare skrive om det som dere vil på lik linje med alle andre da. Men jeg er helt enig om at det er MYE dobbelt opp av cv-tråder,(ca like mye som det er dobbelt opp om drittslenging om cv)men det skyldes nok mye at det er unge folk som ikke vet bedre og den eldre seriøse garde som er på andre siden av bussjett og kompetanse. Selv er jeg møkkalei av å høre hvor dårlig lyd det er i mitt eget anlegg........

Så om det plager deg så mye så kanskje du kan støtte forslaget mitt?

Tror jeg kjøper ett sett til med CV i mrg og legger inn en tråd om det og! HAHA
    Jeg er helt for en egen CV tråd, det er som du sier. Alt for mange tråder med lite informativt innhold ang. CV.
    jeg mener faktisk at det bør bli mange slike type spesialiserte tråder.
    -Dali
    -B&W
    -JMlab
    -SVS
    -Parasound
    -NAD
    Dette er bare noen av merkene som det ofte diskuteres mye om.
    Forumet hadde blitt mye ryddigere om det hadde vært flere faste tråder for de vanligste merkene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ha en en egen forumkategori dedikert til offisielle tråder? Da vet alle hvor disse trådene skal opprettes slik at de i stor grad vil være brukerstyrt, og moderator/admin slipper å få ekstrajobb med å stadig opprette kategorier til forskjellig merker.
    Det ser ut som begrepene "tråd" og "kategori" blandes litt om hverandre. Å opprette en CV-tråd er det jo ikke noe poeng i å diskutere en gang, det kan jo hvem som helst gjøre under kategorien "høyttalere". En egen kategori er derimot opp til Lygren&Co....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må skille mellom tråd og kategori her.. å ha en egen tråd kan alle lage, bare trykk "ny tråd", men en ny kategori er det bare administrator som kan (tror jeg..)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kan ikke de som lurer på noe om CV bare spør i Cerwin-Vega guiden???

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Hvorfor kan ikke de som lurer på noe om CV bare spør i Cerwin-Vega guiden???
    Guiden er kjempebra den, men desverre er det mange som ikke vet at den er der og derfor blir det stadig nye tråder om akkurat de samme temaene. Så lenge nybegynnere ikke setter seg inn i hvordan forumet fungerer med kategorier og søkefunksjon vil dette alltid være et problem, ikke bare når det gjelder CV...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo veldig enkelt å rydde opp i, hvis eieren er interisert i det. Alle nye tråder om "hva er best av.....", CV! ditt vs. CV!datt" osv bare blir flyttet til den offisielle guiden. Men siden det ikke blir gjort så synes eieren av forumet det er greit antar jeg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •