Hjelp med oppgradering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med oppgradering

Jeg har følgende oppsett idag:
    - Denon AVR 3806
    - Denon dvd 1920
    - Dali Ikon 7
    - annbefalte kabler fra Hifiklubben

For det første er jeg ganske fersk på Hifi/surround, altså dette har jeg egentlig ikke mye peiling på. Jeg hadde ett billigere anlegg før og merket STOR forskjell både på surround og musikk når jeg kjøpte nytt. Dette har medført at jeg hører mer på musikk enn før og har begynt å kjøpe CDer igjen. Men nå lurer jeg på hva som skal til for å ytterligere gjøre musikkopplevelsene bedre, og hva vil det evt koste. Vil mine "normale" ører klare å høre vesentlig forskjell.

Tips mottas med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dedikert CD-spiller vil du nok høre forskjell på i forhold til DVD-spiller. Tror ikke det er noen dum oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Det ante meg at cd-spiller kanskje er første steg. Forslag til hva (maks 10').

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg aldri hørt den, men mange her på forumet som skryter av Jungson Moon Harbour. Den skal visstnok være knallbra. Skulle jeg kjøpt CD-spiller i dag, er dette uten tvil en modell jeg ville sett nærmere på.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egen forsterker til stereo, event en eff amp med en god pre amp. Jeg brukte tidligere en surr forsterker til pre amp på min PS AUDIO HCA-2, så fikk jeg prøvd en rimelig pre amp, og det ble en veldig stor forbedring. Selv om det også var en dyr surr forsterker (Denon AVC-A1SR) , så det sier vel litt om kvalitet på pre ampen i surr forsterkere. Jeg en endte opp med å gå over til dyrer stereo produkter og kjøpte rimelig til surround, så jeg har 2 separate annleg.
    Noen inntegrerte forsterkere har egen inngang for bypass av pre, slik at den til film brukes som en ren eff amp, dette er en super løsning for de som vil ha både surr og stereo hvor stereo er hoved prioritet.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Noen integrerte forsterkere har egen inngang for bypass av pre, slik at den til film brukes som en ren eff amp, dette er en super løsning for de som vil ha både surr og stereo hvor stereo er hoved prioritet.
    Ville seriøst vurdert dette, sammen med en dedikert CD-spiller. Med litt tålmodighet, finner du noe på bruktbørsen som kan passe deg. Søk litt rundt på forumet, så finner du eksempler på forsterkere som har denne funksjonen. Thule IA 100 vil nok passe bra.

Et forslag til CD-spiller: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=15203&cat=18

Denne er MEGET god: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=15108&cat=18

Jungson: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=14994&cat=18

Newcomer bsk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville brukt penger på mer effekt før jeg la penger i en cd-spiller. Regner med at du ikke bruker analoge kabler mellom dvd spiller og receiver. Trodde egentlig at preampen i AVR 3806 var ganske bra, også på stereo. Jeg ville prøvd med et effekttrinn til denne i første omgang.

Newcomer Runem sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Denon 3806

Jeg har selv 3806 og er meget fornøyd med pre-ampen som er innebygd.
    Har testet med en del effekt trinn og dette gir et bra løft i stereo musikk gjenngivelse. Jeg ville heller gått for dedikert cd spiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •