Hvilken integrert forsterker er rett for meg og mitt behov? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå MÅ jeg få fingen ut og få handlet en integrert forsterker. Jeg står nå igjen med 4 valg (har begrenset budsjettet til ca. 5.000,- grunnet innkjøp av LCD):

- Cayin 153B - Blir nok den minst aktuelle av disse, mye pga pris på 5000-6000,-

- 1 1/2 år gammel Thule IA75B - STORT pluss for prosessorinngang - 4000-5000,-

- Xindak XA 6950 - vender tilbake til denne igjen, men V utgaven er ikke aktuell. Mest for pengene? Minus at det ikke er noe standby modus, og at den blir ekstremt varm/høyt strømforbruk (naturlig nok om man ser på specs). Koster 4000-4500,- ny.

- XTZ Class A100 D II - STORT pluss for digitale innganger. Har også sub ut. Kanskje noen som har brukt som de ønsker å selge til rundt 3000-3500,- ? Kan importeres fra Sverige (m/ leveranse inkl. moms/toll) til 4.900,-

Må si at sistnevnte frister ganske mye mtp at det er en svært fleksibel sak, spesielt mtp de digitale inngangene. Men Xindaken er muligens den som presterer aller beste av disse i forhold til pris. Thulen er heller intet dumt valg, men mulig litt lite effekt da Usher S-520 (86 db) trives best med forsterkere med mye effekt.

Håper noen kan komme med noen råd her! Hva bør jeg gå for?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok gå for Xindak, leste en tråd om en der havde XTZ og syntes Xindak var myye bedre.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xindak på tilbud til 4500 fra audiofoni.no. underpriset. skulle likt å se andre importører med desse prisene...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle velge så ville det stått mellom

Xindak XA 6950

og

Cayin 153B

Der jeg sansynligvis ville endt opp med den siste (Cayin).. den spiller utrolig fint synes jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kan skaffe en Cayin 153B til max 5k så er det aktuelt, blir det rett over 6k så blir det noe dyrt nå.

Xindaken har jeg hørt skal være en god match med mine høytt. av både folk her på forum og ellers, så dette er en god kandidat. Men hvorfor ingen standby?? ...og det nytter vel ikke å ha den inni et stereomøbel? Har ingen muligheter for å ha den på toppen av benken per idag.

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    xindak på tilbud til 4500 fra audiofoni.no. underpriset. skulle likt å se andre importører med desse prisene...
    Du kommer ikke til å se andre importører med den prisen fordi man ikke tjener penger når man selger den for 4500 kr. Det er ganske tydelig at Audiofoni bare selger ut lageret sitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak XA-6950 skal visstnok være en utgående modell, dette spiller selvsagt også inn på prisen. XA-6950 selges nok uansett ikke med tap til denne prisen. Gevinsten er nok derimot minimal uansett...

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DandyAndy
    Xindak XA-6950 skal visstnok være en utgående modell, dette spiller selvsagt også inn på prisen. XA-6950 selges nok uansett ikke med tap til denne prisen. Gevinsten er nok derimot minimal uansett...
    XA-6950 er på ingen måte utgående. Men Xindak har fått mye nytt og spennende CE-merket nå, så vi får se om noen begynner å importere alt dette.

Selvfølgelig selges den med gevinst, men gevinsten er så lav at det er like greit å ikke selge. Derfor antar jeg at de tømmer lageret.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lageret er stort sett tømt, ny bestilling er på vei pga stor etterspørsel. Jeg har fått høre fra importør av nevnte modell er utgående, men da sitter vel du på annen info enn meg. Dette blir jo uansett en liten avsporing fra trådens tema.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut for at jeg står igjen med 2 kandidater. Cayin 153B blir for dyr ny, og XTZ vet jeg lite og ingenting om...

Noen som har XTZ Class A100 D II og kan si litt om hvordan de finner den?

Er 4.500,- for en 1.5 år gammel Thule IA75B (inkl. frakt) for mye? Koster jo ca. 8k ny...

...og mtp at man får Xindak XA-6950 til samme prisen, helt ny, så er jeg svært usikker på hva jeg skal velge her.

Det er jo en del finesser på Thulen, blant annet dette med prosessorinngang, som gjør at det er en fin kandidat - samtidig som det selvsagt også er en bra forsterker. Du har også tonekontroller på den som kan være kjekt å ha, og standby funksjon som jeg personlig syns er en ok ting å ha. Alt dette må tas med i vurdering syns jeg.

Tusenkroners spørsmålet blir om Xindaken lydmessig her vil utkonkurrere den (/de) andre kandiatene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg stått på Xindak ventelisten i noen uker, og siste partiet kom vel inn i forrige uke. Jeg må nå bestemme meg for hva jeg skal gå for.

Xindak XA6950 til 4,5' eller XTZ Class A100 D II til 5,5' ??

Den store fordelen med XTZen slik jeg ser det er at den har innebygd DAC. Dvs at jeg vil spare noen lapper på å gå for den da planen er å kjøpe en DAC uansett. Det jeg er usikker på er hvordan XTZen er lydmessig. Noen som har kjennskap til den og kan si litt her? Heller den mot det lyse eller mørke?

Er dette rått parti i favør Xindaken?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifi klubben

Det er kanskje seint nå, men jeg kan hvertfall stå inne for at Cambridge Audio 640v2 spiller svært bra, har parret den med Dynavoice selv og var svært fornøyd med det, da hadde jeg en DVD89 som lydkilde også den fra cambridge, ta deg en tur innom en HFK butikk og hør litt på det. Kjøpe uhørt er alltid en bitteliten gamble.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset AjSelj, men Cambridgen er litt i minste laget for disse høyttalerne som liker litt mere krefter. Er testet ut. Det vil stå mellom disse to alternativene nå. Har hørt andre som har skrytt av komboen Xindak / Usher, så ser nesten ut for at jeg må gå for den. Virker som det er få/ingen som har erfaring med XTZen. Er vel kanskje en grunn til det også, hva vet jeg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner

Kan skjønne det med ønsket om mer effekt, men syns du sa det skulle bli brukt til mer sivilisert musikk og på normale lytte volum.
    Akkurat det er noe jeg syns Cambridgen klarte med glans, det er nok sant at den ikke taklet så godt å spille på et par store gulvstående med dobbel 8" lengre tid av gangen med volumknotten over 13,00 men det var også nesten høyt nok til party bruk i et stort hus med dunk dunk musikk.

Jeg må si jeg var overasket over hva den klarte av den slags og nå som det systemet er solgt til bekjente av meg så var de kjempe fornøyd med systemet.

Jeg har ikke erfaring med den Xindaken men har sett den har fått skryt den også så du gjør nok et godt valg i den også.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

god deal:)

denne forsterkeren fikk meget med skryt i fidelity.der den danket ut abrahamsens nye forsterker til 10000 og ble utnevnt til ny referansemodell for budsjettsklassen om jeg ikke husker feil.klem til

men bare husk at xindaken trekker kontinuerlig noen hundre watt fra nettet siden den er delvis klasse A.den blir god og varm med andre ord
    prisen du har fått på denne xindaken er jo så bra at du ikke kan la den være slik jeg ser det.det er bare og selge den hvis du ikke er fornøyd med den.

lykke til

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for en NAD.. kanskje siden jeg har en C372 selv, og er strålende fornøyd med den

Newcomer risto sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    denne forsterkeren fikk meget med skryt i fidelity.der den danket ut abrahamsens nye forsterker til 10000 og ble utnevnt til ny referansemodell for budsjettsklassen om jeg ikke husker feil.klem til

men bare husk at xindaken trekker kontinuerlig noen hundre watt fra nettet siden den er delvis klasse A.den blir god og varm med andre ord
    prisen du har fått på denne xindaken er jo så bra at du ikke kan la den være slik jeg ser det.det er bare og selge den hvis du ikke er fornøyd med den.

lykke til
    Det har vært en del spekulasjoner og skriverier om hvor mange watt denne forsterkeren egentlig konsumerer fra nett. Energimåleren hjemme hos meg viste rundt 125 watt ved spilling på lavt/moderat nivå.
    Når det gjelder varmgangen i karrosseriet, så blir den forsåvidt god og varm. Men det er på ingen måte noen som helst fare for brannskader. For min del har det heller vært et pre at familiens yngste finner forsterkeren litt "ubehagelig" å plukke på....

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av risto
    Det har vært en del spekulasjoner og skriverier om hvor mange watt denne forsterkeren egentlig konsumerer fra nett. Energimåleren hjemme hos meg viste rundt 125 watt ved spilling på lavt/moderat nivå.
    Når det gjelder varmgangen i karrosseriet, så blir den forsåvidt god og varm. Men det er på ingen måte noen som helst fare for brannskader. For min del har det heller vært et pre at familiens yngste finner forsterkeren litt "ubehagelig" å plukke på....
    Ok.Den trekker jo ikke så my daOg det er jo kun de første 10 wattene som er klasse A.Men har god tro på denne altså

Er jo veldig fornøyd med min forsterker,men mener denne xindaken er en veldig god kandidat mht pris ytelse også

det kommer mye an på individuelle preferanser også da...

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke Xindaken til 4500. Står bare 6800 på siden...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •