Anlegg ca 50 høvdinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Anlegg ca 50 høvdinger

Vurderer nytt anlegg til ca 50000. Har vært hos hifi-klubben å hørt nad master series integrert og cd-spiller sammen med dali mentor 2. Andre som har erfaringer med dette eler liknende oppsett, evt. andre gode forslag i denne prisklassen. Var imponert over lyden i dette oppsettet men det finnes jo så vanvittig mye mer der ute. Håper på noen gode svar.:-D

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med det du har testet, men ett veldig godt tips er å sjekke bruktbørsen, der får du nærmest dobbelt for pengene dine.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av juffmann
    Vurderer nytt anlegg til ca 50000. Har vært hos hifi-klubben å hørt nad master series integrert og cd-spiller sammen med dali mentor 2. Andre som har erfaringer med dette eler liknende oppsett, evt. andre gode forslag i denne prisklassen. Var imponert over lyden i dette oppsettet men det finnes jo så vanvittig mye mer der ute. Håper på noen gode svar.:-D
    Jeg har lyttet mye til det oppsettet og kan si at du skal lete lengere en langt for å finne noe som er vesentlig bedre.
    Prøv oxo Mentor på Thule,meget god komb.

( Thule ia150b + Mentor 6)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får ikke så mye for 50 laken da

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville iallefall hørt på disse forsterkerene:
    AVI og Hegel H200. Meget gode. Men NAD'en har også mottat gode tester, så liker du den, slå til.

Patos 402 er en høyttaler du også burde låne øret ditt til. Gammel, men VELDIG god.

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg få anbefale Usher? makan til god høytaler har ikke jeg hatt.

Hilsen inhabil Ushereier.

Men det er jo mye å velge i der ute! Dali mentor er bra saker. Hadde jeg vært deg hadde jeg også villet hørt på Focal med en intergrert Atoll, eller Primare. Det kan være akkurat midt i blinken! Nad forsterker er jeg mere skeptisk til, men...

Men gjør deg selv en tjeneste å hør på Usher før du bestemmer deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Patos Lyric 402 med Atoll AM100 koblet til Rotel RSX 1057..Veldig,veldig morsomt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut siste nummer av lyd og bilde.Di skryter veldig av mentor6 og nad master.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vanlig kommer det tips om høyttalere som er gode på hver sin måte men som har forskjellig filosofi. Spørsmåler er hva du vil ha? Meget vanskelig å gi gode råd uten å vite om dine preferanser, rom, musikk. osv.....
    Og ta Lyd og bilde med en klype salt.......(selv om Mentor og NAD Master sikker er gode produkter)

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    får ikke så mye for 50 laken da
    jeg har et anlegg til 25 000....jeg er dritfornøyd...

så ..hvorfor ikke?

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går god for Mentor 6 iallefall

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for 50000 kan du sikkert få mye bra, men du kan goså ende opp med noe som du selv synes er noe dritt. Det beste du kan gjøre er enkelt og greit å høre diverse anlegg runt om kring og finne ut av hva det er du ønsker. Det er sant du kan få veldig mye emr for pengene på bruktbørsen, men akkurat som med kjøp av nytt utstyr du bør høre det først. Ville heller ha et godt sammensatt anlegg til 50.000, enn et dårlig sammensatt anlegg til 100.000. Kjøper du et komplett system gjennom samme forhandler burde det også være mulighet for en solifd rabatt Jeg vil egentlig ikke anbefale deg noen produkter siden jeg ikke har en anelse om hva du er ute etter, da sjangsen er liten for at vi har samme smak eller samme rom.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er du egentlig ute etter? Hvor stort rom skal anlegget stå i og hvordan musikk hører du på? Hadde det vært meg som skulle kjøpt et slikt anlegg hadde jeg gått for Klipsch RF 83. Da har du 25 000 igjen på å bruke til forstekrer og cd spiller..+ kabler. Men hadde jeg vært deg ville jeg sjekket ut bruktbørsen. På avtorget for.eks ligger det mye bra som er veldig billig.

Newcomer DrB sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk tante Olgas gamle CD spiller som drivverk og den utmerkede Lyngdorf TDA 2200 som både DAC og forsterker.
    Slik sett sparer du fort 15000 kr på kilden....

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Nad (M3 & M5) sammen med Mentor 2 & 6 hjemme et par uker. I min stue ble Mentor 6 sin bass for dominerende. Mentor 2 var en meget god høyttaler sammen med Nad, testet de også med Denon, Thule og Arcam. I mine ører var Mentor 2 best med Nad M5.

Men det var ikke før B&W 805s kom i hus at magien startet. Hører mye på akkustisk musikk og i min stue var 805 og Nad en utmerket kombinasjon.

Et råd på veien.
    Så langt det er mulig, prøv å få lånt med deg utstyr hjem. Eventuelt deponer. Ikke slå til første gang du har utstyr hjemme, lett å bli bli blendet av god lyd. Har du først lagt igjen 50 store i en butikk, kan du sikkert låne med deg hva som helst - nesten.

Lykke til videre

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50.000,- her er mitt forslag:

Pathos Cassic One

17.000,-

Martin Logan Vista

35.000,-

Da runder vi nesten budsjettet allerede, men en cd-spiller klarer du alltids å rote frem fra en krok. Enten det eller så kan du få en av mine gammle, selv om de er av et heller rufsete kaliber

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekreste forslaget jeg har sett hittil Gwandarion!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får en del!

Blir for dumt å si at man ikke får bra hifi for 50,000,-

Selvom en betaler over 150,000,- for utstyret ditt så er det så absolutt ikke sikkert du blir mer fornøyd enn med et system til 50,000,-

Jeg var så heldig å få vert med på messen i Stockholm i helgen og for min del syns jeg ikke det var de dyreste sakene som var mest spennende.

Med et budsjett på 50,000,- så er det verd å kikke på høytalere fra 15 - 25,000,- i dette segmentet er det veldig mange gode alternativer av alle slag.

Forsterkere er det også mange av i den prisklassen og en god CD spiller trenger ikke koste skjorta, 5000 - 10,000,- får man mye bra.

Har selv lenge sett på høytalere til rundt og like under 20,000,- og ble i helgen ganske overbevist om at Midgard Capri var høytaleren for meg.
    Grunnen til det var at jeg fikk høre dem på et svært variert utvalg av musikk og at de har en størrelse og et utseende som passer meg svært godt.

Takker Snickers som fikk meg intressert nok til å vente meg kjøp til jeg fikk høre den

Det er ennå en prototyp, men er mulig å kjøpe om et par snaue måneder.

Så mitt tips vil bli Midgard Oberon 6,1 eller 4,1 med Midgard Capri og kanskje Vincent SA-T1 som pre.

Dette vil altså koste 45,000,- og så er det en grei CD spiller som mangler.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    50.000,- her er mitt forslag:
    Da runder vi nesten budsjettet allerede, men en cd-spiller klarer du alltids å rote frem fra en krok. Enten det eller så kan du få en av mine gammle, selv om de er av et heller rufsete kaliber
    Holder en Pathos Classic One til ML Vantage!!?!?!?!

Jeg har fått beskjed om den snaut holder til mine små lekehøyttalere...

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg tror ikke de blir mindre rufsete av å bli avkledd på Martin Logan.;-)

Mvh. Johan

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •