Den som leter, finner mye moro!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den som leter, finner mye moro!

Jeg har et hobbyrom, som av logiske grunner bare går under navnet "roterommet" her i huset
    I går fikk jeg et lite illebefinnende og satte igang en liten ryddeaksjon på nevnte rom.
    Etter ca 10 minutter dukket mine gamle Denon komponenter opp, og trangen til å koble de opp og teste var stor. MEN det er jo nettopp hva som skjer hver gang jeg forsøker å rydde litt, det dukker altså opp noe som tar tankene vekk fra rydding.
    Etter å ha startet opprydding i et par hyller med gamle høyttalerelementer, kommer en pappeske til syne, og hva er det oppe i den?
    Joda en gammel Marantz integrert klasse A forsterker, fra tidlig 80-tallet, og stått lagret i samme esken i 12 år. (Det er 12 år siden jeg kjøpte huset)
    DA var det slutt på ryddingen! :-D

Dro frem min gamle Denon DCD-3560 CD spiller, som riktignok er 10 år yngre, og fikk hektet på et par ledninger til mine like gamle Mission 760 høyttalere.
    Og smilte fra øre til øre når sakene fortsatt kunne levere godlyd! :-D

Rydding var glemt, og i all iveren etter gammel godlyd, raste jeg ned i kjelleren, dro frem noen sponplaterester og skrudde sammen et par 70 cm høye høyttalerstativer.
    I det jeg ryddet gulvplass til stativene dukket det jammen frem en liten (8") Sony sub også! Denne har en frekvenskurve som ikke ligner på noe som helst, men den bidrar allikevel med noe som ligner bass ihvertfall :-?

Så var det bare å finne noen cd-plater, dra frem en stol, et askebeger og en tekopp!

Etter 3 timer satt jeg fortsatt å smilte, og jeg klarte ikke annet enn å forundre meg over hvor mye moro man kan få ut av "gammelt skrot"

Er det bare jeg eller er det flere her på forumet som har et sånt koselig roterom, med mye moro?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så gøy! Ikke ofte man opplever slikt, men nå har ikke jeg rota igjjennom loftet heller. Kanskje jeg finner noe.... Topp story!:-D

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også et sånt rom ja, men her i huset kalles det kjellerstue..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •