Vil en subwoofer forbedre lyden i mine høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil en subwoofer forbedre lyden i mine høyttalere?

Har 7,0 surround. Og jeg synest selv jeg må skru ganske høyt opp for å få den gode bassen og gode lyden. (dB 12 da begynner det å bli bra med lyd for øra mine. (Bruker bærbar som avspiller)

Receiver er H/K AVR 240
    Sammen med Dynavoice M-65, F6, C4 og S4 høyttalere.

Om jeg går i innkjøp av en XTZ 99 w12 subwoofer, vil da lyden bli forbedret i høyttalerene da de slipper å gi ut så masse bass? Blir den strammere på noen måte?
    Bruker nå 2 bassputer på hver av M-65, vil dere annbefale å kjøpe bassputer til F6'ene og evt. til M-65 for å tette de helt igjen?

Hva kan dere annbefale meg for å få den beste lyden, bananplugg, spikes? (har murgulv og murtak med trevegger(ganske lydtett) sammen med en ganske lydtett dør. Rommet er ikke veldig stort, under 20 Kvm.

Dessuten har jeg tidligere hatt et emne om at centern min har veldig dårlig lyd. Mulighet for at lyden i denne blir bedre med en sub da den har veldig små basselement?

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss dine høytalerer ikke akkurat er laga for å peise ut bass så er det lett for at bassen blir uggen viss du gir de denne oppgaven. Du fremhever høytalerens gode sider og gir de dårlige sidene til en annan høytaler som kan det (sub)

Det var mitt forslag.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sub vil nok helt klart forbedre lyden din ja. For det første slipper forsterkeren din da å slite med bassen til høytalerne, og høytalerne slipper å slite med de laveste frekvensene. Så; kjøp kjøp kjøp..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med spikes, bananplugger o.l da?

Spikes som man skrur med skrue frister ikke å begynne med men bananplugger kan jo være greit da man slipper å skru inn og ut hele tiden om man må gjøre noe for å piffe opp rommet.

Noen som tror centern vil forbedre seg? Nå gir den kun fra seg en veldig skarp og lav tone. =/

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspONE
    Hva med spikes, bananplugger o.l da?

Spikes som man skrur med skrue frister ikke å begynne med men bananplugger kan jo være greit da man slipper å skru inn og ut hele tiden om man må gjøre noe for å piffe opp rommet.

Noen som tror centern vil forbedre seg? Nå gir den kun fra seg en veldig skarp og lav tone. =/
    Jeg kan umulig tenke meg at en dings som feks bananplugger tilfører lyden noe positivt, men det er jo kjekt hvis flytter mye på høytalerne ja.

Forøvrig så er jo temaene bananplugger og spikes noe folk ikke helt klarer å bli enige om, så det er vel best å gjøre seg opp en egen mening trenker jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •