Er alle Hifi-butikkene i Norge overarbeidet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er alle Hifi-butikkene i Norge overarbeidet?

Som tittelen sier, er alle sjapper i Norge overarbeidet og/eller underbemannet? Jeg føler uansett hvilken butikk du ringer, uansett dag eller tid så er det umulig å få fatt i folk, og skal du inn i dem så må du ofte stå i kø.

Er det utrolig gode tider (for tiden), eller?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle butikker/bedrifter er underbemannet idag! JA det er gode tider.. SINNSYKT gode tider faktisk jeg jobber i et firma med 10 mann og vi holder til i tingvoll kommune ( sjekk hvor det ligger så skjønner du ) og vi har jobb til 25
    Norge er i full blomst, mange tjener penger og mange er glad i å bruke de

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er mye av det samme.
    Skal ikke gå inn på enkeltbutikker her, men kan nevne at jeg har ringt godt over tjue ganger til en butikk over en periode på vel tre måneder, og hver gang har jeg fått beskjed om å ringe tilbake. Eneste grunnen til at jeg fortsatte å ringe er at høyttaleren jeg ringte på normalt ikke fåes til samme pris i andre butikker. Greit nok at det er stor pågang og sånn, men synes det uansett er ganske drøyt.

Heldigvis løste alt seg for meg nå i går, da jeg kom over de samme høyttalerne brukt til en billig penge Så nå slipper jeg å handle dem et sted der jeg ikke akkurat følte meg prioritert...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette handler om at butikkene "foretrekker" kunder som kommer inn døra og ikke "plager" de i telefonen.
    Sykt men jeg tror dette har en liten riktighet i seg

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, godt mulig. Var bare litt vanskelig for meg å dra fra Trondheim og ned til Oslo-området. De kunne jo også bare vært ærlige og si det rett ut, i stedet for å love og love gang på gang.

Men nok om det. Flott at det går bra med butikkene om dagen hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk mye av dette handler om penger. Lønn er faktisk en av de største utgiftspostene på de fleste budsjetter. Marginene er på vei nedover i butikkene, ettersom de fleste marked blir mer og mer presset. Og ansatte en kar til å tjene 250K i året er faktisk ganske dyrt, også hvis man trenger mange ansatte.

I tillegg er det slikt at folk jobber gjerne mer under press. Er det gjerne en ekspeditør mer enn kunder, blir man fort demotivert, og det skaper en litt negativ holdning, og mange selgere gjør heller andre ting, som rydding ++

Vet ikke jeg, men dette tror jeg er to viktige faktorer.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske texas på hifihuset og på hifiklubben - spesielt rundt lunsjtider. Er omtrent kø ut av døra. Stereofil i sentrum har ikke stor pågang - der er det behagelig å sjoppe. Men heller folk som vet hva de driver med enn flere som ikke har like mye peiling.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg tror dette handler om at butikkene "foretrekker" kunder som kommer inn døra og ikke "plager" de i telefonen.
    Sykt men jeg tror dette har en liten riktighet i seg
    Hvorfor skal det være sykt? Dersom prioriteringene måtte stått mellom å betjene en kunde som faktisk har tatt seg bryet med å komme til butikken for å lytte eller rett og slett handle, eller å svare på en telefon så hadde valget mitt vært lett. Betjen kunden i butikken.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jo selvfølgelig noe med lønnsnivået og kostnadene generelt ved å drive butikk i Norge.
    Det må jo dog sies at ventetiden varierer veldig fra butikk til butikk.
    Hifiklubben og hificenterkjeden er jo de mest profilerte hifisjappene og tar nok den verste støyten hva kjøpekåte, men ukyndige kjøpere angår.
    Mange butikker er jo veldig kjappe til å svare på telefon og mail, det er ihvertfall min oppfattning.
    Noen butikker er dog helt håpløse mtp. service og tilbakemeldinger og burde gjøre endringer på sitt butikkonsept for å klare å møte etterspørselen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringer svært sjelden, og sender heller en e-post. Når man er i en butikk er det irriterende å se at selgeren prater i telefonen "i stedet" for å hjelpe kunder.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvorfor skal det være sykt? Dersom prioriteringene måtte stått mellom å betjene en kunde som faktisk har tatt seg bryet med å komme til butikken for å lytte eller rett og slett handle, eller å svare på en telefon så hadde valget mitt vært lett. Betjen kunden i butikken.
    ÅJA, jeg har fått en egen evne til å bruke ordet sykt uansett sammenheng.. SÅ jeg er faktisk enig med deg, jeg tenkte ikke på at intern humor kanskje ikke passer inn i alle sammenhenger

Men tilbake til det jeg mener med at det er "sykt" som kanskje skulle ha vært dumt?? og jeg mener at denne tanken min er litt "syk" og ikke at de gjør det, det er jo naturlig at en fysisk kunde kjøper mer en telefonkunden slik tenker jeg også i min jobb

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Det er ganske texas på hifihuset og på hifiklubben - spesielt rundt lunsjtider. Er omtrent kø ut av døra. Stereofil i sentrum har ikke stor pågang - der er det behagelig å sjoppe. Men heller folk som vet hva de driver med enn flere som ikke har like mye peiling.
    På hfk i sarpsborg er de stort sett flinke til å besvare telefonen.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle akkurat til å nevne sarpsborg... Det er nesten aldri folk når jeg stikker innom hifi butikkene her... men i Oslo er det jo helt vilt.. Passe vilt i Ski og de fleste andre steder jeg har vært og...

Edit: det er nå ikke nødvendigvis en god ting da En ting midt i mellom hadde gjort seg..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben i oslo er helt umulige.. Det er totalt umulig å få tak i dem. Er det noe generelt jeg lurer på ringer jeg kanskje til de butikkene som ligger på mindre steder som lillehammer, sarpsborg osv..! Da kommer man lettere igjennom.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil fremheve Tonart i trondheim som et eksempel til etterfølgelse.

Sist jeg var innom, egentlig kun for en kjapp titt på butikk og vareutvalg, Endte jeg opp med en mini-lytterunde på klipsch, en guidet tur i hele butikken, og en særs hyggelig, lang prat om lyd.
    Jeg endte opp med ei prisliste i hånda før jeg dro, og ser absolutt ikke bort ifra at det blir handling hos Tonart i løpet av våren.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg vil fremheve Tonart i trondheim som et eksempel til etterfølgelse.

Sist jeg var innom, egentlig kun for en kjapp titt på butikk og vareutvalg, Endte jeg opp med en mini-lytterunde på klipsch, en guidet tur i hele butikken, og en særs hyggelig, lang prat om lyd.
    Jeg endte opp med ei prisliste i hånda før jeg dro, og ser absolutt ikke bort ifra at det blir handling hos Tonart i løpet av våren.
    Slike butiker er bra, jeg handler gjerne på slike, eller på steder meg gode avslag og høyt tempo...nevner ingen navn...

Newcomer olester sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben lengre nord leverer god service! Virker ikke som om de er alt for underbemannet. Prisene og rabattordningene er vel desverre ikke like gode.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •