Kjøpsråd hjemmekino-musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpsråd hjemmekino-musikk

Ønsker å sette opp en hjemmekino med et begrenset budsjett. Håper å komme langt med 10 lapper men kanskje jeg må utvide det litt...

Har en 42" Pioneer plasma, Yamaha S559MK2 DVD spiller og 2 stk B&W 603S3. Hadde tidligere center og bakhøytalere fra B&W også men solgte dette da jeg trodde ikke jeg fikk bruk for det. Angrer på dette nå.

Så, jeg trenger altså en receiver, center, bak og sub. Tanken på å selge 603 og kjøpe en "pakke" har streifet meg men det er kanskje bedre å beholde de jeg har og bygge videre på det. Er høytalerene jeg har såpass bra at det er dumt å selge dem?

Skal brukes til mye film og litt musikk. Spiller mest pop/rock/ballader. Lyden er viktig. Har lite peiling så trenger litt input her. Kanskje kjøpe litt og litt, begynne med en receiver og en sub kanskje?

Rommet er en vanlig stue i 2 roms leilighet. Hva bør jeg kjøpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er å beholde frontene dine, kjøpe deg en reciver til ca 4-5000 (det kan andre enn jeg komme med gode tips på) og så kjøper du deg en Svs Pb-10 Sub som kommer på litt over 5000 kr =)
    Bedre å kjøpe litt og litt med gode komponenter eller kjøpe alt med helt ok komponenter =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips til receiver til mine 603 og fremtidig surround? Bør vel ha hdmi kanskje.

Bedre å satse på en Svs Pb-10 Sub enn en B&W Sub i samme serie? Siden jeg bor i blokk så er det litt begrenset hvor høyt jeg kan spille vil jeg tro...

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra mine erfaringer syns jeg du bør kjøpe en så stor reciever som mulig med en gang, både pga at B&W gjerne trenger litt strøm og at det er "kjekt å ha" hvis/når det blir på tide å oppgradere. Jeg hadde en stor tokanals H/K på B&W tidligere og det funket heller dårlig, med "null" bass som resultat, men vet lite om de nye recieverne deres. Rådet er vel uansett som alltid; lån hjem/deponer på etpar alternativ og finn ut hva du liker best.

Jeg har også inntrykk av at det er sånn at de som selger utstyr sier at man bør ha sub og høytalere i samme merke/serie og alle andre sier at det er tull, så..
    Jeg har forøvrig Dali høyt og XTZ sub og syns det funker glimrende..

Lykke til

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro en pb-10 holder lenge i blokk! Man vil jo ikke ha alle naboene på nakken... B&W sub bør du kanskje styre unna i første omgang.

Av receivere vil jeg trekke fram Yamaha, Marantz og Denon til B&W. Så stor du har råd til. Yamaha rxv1600 og denon avr3806 burde kunne dra dem greit. Marantz sr7001 ville passet godt, men jeg er jo litt inhabil akkurat der, da jeg skal selge en hehe.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sper du på med en LCR600S3 og enten 602S3 eller D6S (er det ikke det de heter da) så er det borget for hjemmekinoopplevelse på et nivå et stykke over "Elkjipvarianten" :-P

Kjøp en stor senter, det var ikke jeg så lur at jeg gjorde, og sliter med det nå.

Ville kanskje ha sett på muligheten med en rimelig receiver og effektforsterker til frontene. Rotel og B&W er en god kombinasjon.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder med Jakv! Stor senter, rimelig receiver og effektforsterker.

Men på en annen side, da går du glipp av romkorreksjon hvis du har brukt for det! Det er det mest positive med de større forsterkerne fra Pioneer, Yamaha, denon og Marantz.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •