Signalkabeltrøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalkabeltrøbbel

Hei!

Jeg har et lite problem.. jeg har en sony dvd spiller med innebygd forsterker 5.1 kanal. Ut i fra den har jeg bare stereosignalutgang.

Videre har jeg en receiver (nad t742) som jeg ønsker å benytte på mine nye høytalere. Problemet er at jeg har litt lite cash og ønsker å bruke sony dvd spilleren. Receiveren har external 5.1 inn, så det jeg lurer på er om det er mulig å bruke høytaler utgangene fra Sony spilleren inn på ext 5.1? (5 x høytalerledninger konvertert til rca plugger..)

Vil dette skade signalelementene inn på Nad'en? Noen som har kjennskap til dette?

mvh Takstein

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke tro noe annet enn at det skal være en digitalutgang på sony dvd spilleren!? Enten coaksial eller optisk, kan kjøpes billig på ClasOhlson eller Biltema. Bruk en av disse og koble til nad receiveren. På den måten sender du over både lyd til stereo og surround. Har aldri hørt om den løsningen du skisserer over, høres ikke ut som en god ide da du kobler et høysignal inn på en lavsignal inngang.

Mvh
    Ivan

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at Sony spilleren er en receiver i seg selv.. En av de alt i ett systemene.. Så har bare stereosignalutgang fra den..

Så jeg må nok skaffe meg en ny DVD spiller da.. Problemet mitt er at jeg er stasjonert på Fiji, og her har de mye rart av elektronikk.. Vet ikke om jeg kan skaffe en skikkelig DVD spiller. Tror du en billig noname DVD spiller vil ødelegge for resten av opsettet? Har sett noen med digital optisk utgang.. så kan bruke det...(hvis det er optisk burde ikke kvaliteten på kablene bety så mye??)

men vet ikke hvor elendig disse er.. Regner nok med at converterene er bare 12 bit... Noen som har peiling?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •