Kabler til dynavoice defenition høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler til dynavoice defenition høytalere

Hei

Har tenkt å bestille meg Dynavoice defenition 5.1 pakken fra Surround.no og en yamaha rx-v 659 reciver. Det jeg lurer litt på er hvilke høytaler kabler jeg skal kjøpe meg? De skal ikke være så dårlig at de får noen innvirkning på lyden og ikke for dyr (over 1000 kr). Lurer også på om det er noen fordeler å bruke bi-wire kabling i dette oppsettet?

Pcen min skal kobles til yamahaen og hadde tenkt å ha muligheten til å spille av DTS,DDplus 5.1 (hd lyd formatet) og analog. Har et creative x-fi lydkort med en ekstra boks som kan sende og ta imot digitale koblinger(optisk og coax), mens det er 3 plugger for analoge signaler bak på lydkortet.

Kommer til å bruke anlegget mest sammen med min panasonic pt-ax100 projektor, så surround lyden er den viktigste. Trenger ikke noen kraftig bass siden musikken jeg hører på ikke er i nærheten av tekno og r&b , men vil likevel kjenne at den er der!

Noen som har noen gode forslag på hvordan jeg skal koble alt dette sammen ?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder høyttaler kabler, så ville jeg i alle fall startet med 2,5- eller 4kvadratmm kabler, som du gjerne kan kjøpe hos Clas O. eller tilsvarende.
    Om du i det hele tatt vil oppleve noen forskjell mellom disse og kabler til det mangedobbelte av prisen, tror jeg du skal streve litt med.
    Nå det gjelder de andre spørsmålene, vil det akkurat nå ta litt for mye tid for meg å svare på, er nok for trøtt til det.
    Men andre kan sikkert bidra!

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commi
    Pcen min skal kobles til yamahaen og hadde tenkt å ha muligheten til å spille av DTS,DDplus 5.1 (hd lyd formatet) og analog.
    Analog? Hvorfor det?? Vanlig stereo regner jeg med at du mener, og da trenger du ikke annet en feks en (digital) coax mellom PCen og recieveren. Når det gjelder resultat av å biwire er jo meningene delte, men jeg fikk iallefall bedre oppløsning i toppen og myye bedre holografi etter at jeg bestemte meg for å prøve..

Og som Scrooge allerede har sagt; tviler på at det er vits i å legge så veldig mye penger i den høytalerkabeln.. Eltek har feks en Supra med fire ledere (hvis du skal biwire) til "etparogsytti" pr meter som jeg vil tro er bra nok i massevis..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analog ble vel kanskje litt feil ja, det er ihvertfall 3 kabler jeg bruker nå mellom logitech z-5500 og lydkortet. Ene er for fronthøytalerne, andre for bakhøytalerne og den siste for sub og senter. Står 6 ch direct input på den Digital SoundTouch™-kontrollsenteret til z-5500 og jeg synest det er bedre lyd fra den enn den optiske kabelen jeg har. Unntaket er når jeg spiller av DTS lydkilder .

Noen som veit hvilken kabel jeg snakker om? Skulle hatt en som var 3-4 M ca, siden den som fulgte med z-5500 er knapt en halvmeter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •