Musikk / film funksjoner på forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk / film funksjoner på forsterker?

Heisann!

Jeg har nå en Yamaha RX-V1700 forsterker som jeg er kjempe fornøyd med, eneste jeg lurer på, hvilken funksjon bruker dere som har ca samme forsterker eller samme funksjonene når dere ser film og hører musikk?

Selv bruker jeg en som heter "Movie Standard" på forsterkeren, noen som kjenner til de forskjellige som mener en annen funksjon er bedre?

Når det gjelder film bruker jeg vanlig 2ch Stereo mode for da er subwoofer med, har også brukt Pure Direction av og til, mye finere og klarere lyd, men subwooferen spiller jo ikke da?

Håper på hjelp på beste funksjon osv

Mvh

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare merket når jeg spiller musikk fra dvd spilleren med "Pure Direction" så er det dobbel så klar å fin lyd på høyt volum i forhold til vanlig "2ch- stereo", da begynner det å skurre mye lettere osv...

Lurer bare på om det ikke går an å stille inn 2ch- innstillingene like som "pure direction" innstillingene, for visse sanger er det kjekt å ha med subwooferen på

Håper noen har mulighet å hjelpe..

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Pure direct" sender et mer eller mindre ubehandlet signal til høyttalerene dine, mens 2ch stereo behandler det noe internt i forsterkeren i forkant. Hadde en RXV757 før og der kunne man ikke gjøre noe som helst med innstillinger for å få signalet mer likt "pure direct". At det skurrer på høyt volum synes jeg uansett hører merkelig ut.... Har du justert bass eller diskant mye opp? Det kan kanskje skape noen forvrengninger ved høye volum.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •