Hvordan kobler jeg forsterkeren til tven?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan kobler jeg forsterkeren til tven?

Jeg lurer på hvordan jeg kan koble forsterkeren til tven?

Tven min har to SCART innganger. en headphones (?) og en slik gul, råd og hvit inngang. (Som dere ser så kan jeg relativt lite om innganger og slikt.

Det å koble dvdspiller til er vel greit nok, men jeg tenker mer på når jeg skal se på "vanlig" tv.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken TV og hvilken Forstereker er det snakk om? (merke og type)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår det slik at du vil ha lyden fra tv over stereoanlegget ditt? Isåfall hvis du ikke har noen ekstern tv-tuner(feks parabol) kobler du fra utgangene på tv'n merket rød/hvit, inn på en inngang på forsterkeren som også har rød/hvit.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Forstår det slik at du vil ha lyden fra tv over stereoanlegget ditt? Isåfall hvis du ikke har noen ekstern tv-tuner(feks parabol) kobler du fra utgangene på tv'n merket rød/hvit, inn på en inngang på forsterkeren som også har rød/hvit.
    Ja, men da må tv'n ha slike utganger, noe som er sjeldent hvis ikke tv'n er ganske ny, eller var dyr da den kom...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte scart/rød-hvit kabel på mamma sitt tv. Scart i ene enden og rød og hvit i andre...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EsgaNoth
    Jeg brukte scart/rød-hvit kabel på mamma sitt tv. Scart i ene enden og rød og hvit i andre...
    Ja det går jo også an. Enten scart <---> rød/hvit/gul, eller scart <---> scart + rød og hvit plugg i den ene enden.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke Scartkontakten er du avhengig av at den gir INN og UT signal. (bak på TV'n) Dette står som regel markert ved siden av kontaken bak på TV'n. EN firkant med pil inn i firkanten betyr kun INN-signal, Firkant med bil begge veier betyr.....ja.....INN og UT signal. Noen TV'er må også defineres til å gi utsignal via "Innstillinger" på selve TV'n. Så for å få et noe mer rettet svar bør du skrive merke og model på TV og Forsterker. Er det en noe tilårskommen TV som ikke har noen av de muligheter som her er beskrevet så kan du benytte HeadPhones-utgangen, og koble denne til inngang på forsterker, om du ikke har andre muligheter og absolutt bare MÅ ha lyden fra TV til Forsterker. Da foruttsatt at den HAR HeadPhonesutgang :-)

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller en sånn fra "headphones"

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Ja, men da må tv'n ha slike utganger, noe som er sjeldent hvis ikke tv'n er ganske ny, eller var dyr da den kom...
    Nå ble det jo beskrevet av trådstarter at han bla annet hadde slike utganger på tv'n med rød/hvit. Regnet da med at de er til "Audio-out".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å finne om den har et slikt "ut-signal". Tipper den har det altså. Tven er en Daewoo, vanlig tv ikke lcd eller plasma.

Forsterker er ikke enda bestemt Men vil tippe den jeg kjøper har de inngangene som trengs. Det skal jeg forsikre meg om.

Disse gul, hvit og røde inngangene er på fremsiden så jeg ser helst at jeg kjører dem på en slik scart utgang, siden disse er på baksiden. Jeg skal komme tilbake når jeg vet mer om tven.

Takk for hjelpa vertfall!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. hvis disse koblingene er på fremsiden, så er de nok innganger ja, og ikke utganger. Disse er nok kompositt video(gul) + lyd for å koble til et videokamera e.l.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Aha.. hvis disse koblingene er på fremsiden, så er de nok innganger ja, og ikke utganger. Disse er nok kompositt video(gul) + lyd for å koble til et videokamera e.l.
    Nettopp! Var jo det trådstarter sa; at han hadde en rød, hvit og gul inngang. Og om de er på fronten er de helt garantert innganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig rart hvis TV'n din ikke har vanlig audio utganger bak ved siden av scartene.Må jo være 15-20 gammel i så fall,he he.Har den ikke det så bruker du en scart med vanlig scart i ene enden og en med scart og audio i andre enden (slik som det ble sagt her).Kjempeenkelt.
    forsterkeren har "garantert" rette utganger/innganger.Koble den til en som det står TV eller VCR så går det nok bra.God natt....ZZZzzzz...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •