Hjelp med høyttaler og forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med høyttaler og forsterker

Hei, jeg er ganske amatør når det gjelder høyttaler og forsterker, så jeg fant ut dette kanskje var et passende forum for å få litt hjelp.

Det første jeg lurer på er: hva er forskjellen på "forsterker" og "reciever"?

Det andre er: jeg lurer på å kjøpe "Dynavoice F6" høyttalere (Komplett.no - Dynavoice F6, High gloss sort, 2 X 6,5" Basselementer) og jeg har dermed skjønt at jeg trenger en forsterker/reciever, vil "JVC Receiver RX-5062S" (Komplett.no - JVC Receiver RX-5062S, Sølv Dolby Digital, DTS, 5 x 100 Watt.) kunne drive disse høyttalerene? Hvis "JVC Receiver RX-5062S" ikke kan drive disse høyttalerene, har du da et annet godt alternativ til forsterker/reciever (vet ikke hva jeg trenger) til under 2000kr?

Det tredje:, hvordan kan jeg vite om forsterkeren er sterk nok til å drive høyttaleren? Hva må jeg se etter på høyttaleren og forsterkeren for å finne ut om forsterkeren kan drive høyttalerene?

Alle svar mottas med takk.
    Mvh. Espen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjertelig velkommen til AVforum lespen

Når det gjelder ditt første spørsmål så er det enkelt..

Receiver er en forsterker + radio..

Når det gjelder ditt andre spørsmål..

Skal du ha stereo eller flerkanalers, hvis du skal holde det til to kanalers, så kjøp en to-kanalers forsterker.

Jeg ville også sett på bruktmarkedet der får du mye for lite penger.. Denne JVC yter ikke 5*100.. det bare ser slik ut..

Det tredje..