Hifimesse - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46

Tråd: Hifimesse

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg er bare 14 år, så eg kan ikkje hjelpe så mye.
    Min far og meg hadde tenkt oss kanskje utenlands for å reise på messer. Så eg kommer i vertfall til oslo på messe(med pappen)
    Eg har skikkelig lyst til å hjelpe til med det som trengst! Eg håper bare det blir noe av dette!
    Det som hadde vert KANON hadde vert vist dere hadde satt av eit par rom til DIY folka. Da kunne jo folk stilt ut det dei hadde bygd, og folk kunne sjå ka folk kan gjera med hendene(+litt maskiner) Da veit eg om i vertfall ein til som kunne tenkts seg til Oslo på hifi messe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Bra det er ønsker om en slik messe da hvertfall

Men det må nok mer enn privat personer til får å komme i mål her så det står nok på hvem man får med seg på laget her.

Har snakket med arrangørene av Horten messa men kan nok hende de har hendene fulle med en messe allerede, tror ikke de har lyst til å avblåse Horten for en messe i oslo.

Jeg har snakket med flere, men det er jo som så mye annet. Starten som er tyngst.

Snakk med kurs og konferansesjefen på quality airport hotel på gardermoen. Han er selv veldig hifi/hjemmekino interessert. De har nettopp renovert hele hotellet, og han kan sikkert hjelpe til med noen fine priser.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fredrikoo
    Snakk med kurs og konferansesjefen på quality airport hotel på gardermoen. Han er selv veldig hifi/hjemmekino interessert. De har nettopp renovert hele hotellet, og han kan sikkert hjelpe til med noen fine priser.
    Hvis noen skal ha vil arrangere en messe på et Choice hotel er jeg sikker på at jeg kan hjelpe til...Kjenner man Karin Fosser så ordner det meste seg

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Godt å ha flere mulige alternativer klare. Får se om det ikke blir en tur for å se på lokaler da kanskje Felix i første omgang, men kan jo kontakte noen andre for å høre hvilke priser og muligheter det er.

Så langt er vel disse nevnt:
    Felix konferansesenter
    Oslo plaza
    Quality airport hotel på gardermoen (Choice hotels)
    Radisson SAS Gardermoen
    Thon hotel på Aker Brygge

Det at noen her som kanskje kan være behjelplige med å skaffe en noe bedre deal prismessig kunne være med på å realisere dette, så send en pm om du har noe på hjertet

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diy

Sitat Opprinnelig postet av FireLordMathias
    Eg er bare 14 år, så eg kan ikkje hjelpe så mye.
    Min far og meg hadde tenkt oss kanskje utenlands for å reise på messer. Så eg kommer i vertfall til oslo på messe(med pappen)
    Eg har skikkelig lyst til å hjelpe til med det som trengst! Eg håper bare det blir noe av dette!
    Det som hadde vert KANON hadde vert vist dere hadde satt av eit par rom til DIY folka. Da kunne jo folk stilt ut det dei hadde bygd, og folk kunne sjå ka folk kan gjera med hendene(+litt maskiner) Da veit eg om i vertfall ein til som kunne tenkts seg til Oslo på hifi messe

DIY avdeling burde det vel være, da det er mye lekkert som er laget rundt omkring. Ytterligere to som kommer da, bra det

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten lovet meg selv at jeg skulle på en hifi messe i nærmeste fremtid =)
    Passer datoen med en god konsert så kommer jeg =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menigheten av Hifi/hjemmekinointeresserte i Oslo er stor, så å avholde et stemne her hadde vært gull. Jeg, og mange lyd-interesserte med meg stemmer med!:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommet et langt stykke

Jeg vil oppdatere første posten så snart mer info er offentlig tilgjengelig.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart jeg skal på mett sånt arrangement!!!

Det bør jo bli stor suksess i hovedstaden eller omegn.

Gardermoen er jo ikke dumt,flytog fra byen,og andre landsdeler får jo også lett tilgang.....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riktig vei ja

Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Klart jeg skal på mett sånt arrangement!!!

Det bør jo bli stor suksess i hovedstaden eller omegn.

Gardermoen er jo ikke dumt,flytog fra byen,og andre landsdeler får jo også lett tilgang.....

Det blir Lillestrøm som blir plassen for arrangementet og ingen kan vel si det er vanskelig å komme dit heller, det har jo vert vist tidligere med arrangementer med titalls tusner av besøkende.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg og venter i spenning på når og hvor dette blir.
    Få hørt på nytt utstyr og snakket om andres erfaringer. Stå på dette blir bra:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAAAAA!!!!

Messe i oslo hadde vært gøy!!!!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

venter...

Vi venter bare på noen bekreftelser om detaljer fra utleier og messesjefer nå før mer informasjon blir offentlig
    Bruker lang nok tid desverre.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter i spenning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En messe i Oslo-området er en strålende ide, men jeg er litt mer betenkt over at man velger å legge det på samme årstid som messa i Horten.

Hifimiljøet i Norge er ikke større enn at man burde forsøkt å samarbeide i stedet for å utkonkurrere hverandre. Slik det har vært på Horten-messa i de årene den har blitt arrangert, har det kommet mange fra Oslo-kanten også, noe som har bidratt til besøkstallet på messa. Jeg er litt mer i tvil om de samme menneskene kommer til å dra dit nå som det trolig blir en messe i "nærmiljøet" på omtrent samme tid.

Etter min mening burde de som jobber for messe på Lillestrøm legge messa til senvinter eller tidlig vår. Da vil vi hififreakene på Østlandet kunne ha to messer i året å glede oss til. Med messe både på Lillestrøm og Horten omtrent samtidig i 2007, er jeg redd vi i 2008 bare vil ha en messe.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av royervin
    En messe i Oslo-området er en strålende ide, men jeg er litt mer betenkt over at man velger å legge det på samme årstid som messa i Horten.

Hifimiljøet i Norge er ikke større enn at man burde forsøkt å samarbeide i stedet for å utkonkurrere hverandre. Slik det har vært på Horten-messa i de årene den har blitt arrangert, har det kommet mange fra Oslo-kanten også, noe som har bidratt til besøkstallet på messa. Jeg er litt mer i tvil om de samme menneskene kommer til å dra dit nå som det trolig blir en messe i "nærmiljøet" på omtrent samme tid.

Etter min mening burde de som jobber for messe på Lillestrøm legge messa til senvinter eller tidlig vår. Da vil vi hififreakene på Østlandet kunne ha to messer i året å glede oss til. Med messe både på Lillestrøm og Horten omtrent samtidig i 2007, er jeg redd vi i 2008 bare vil ha en messe.
    Er helt enig i det som blir sagt her og det burde da ikke være noe problem og legge de to til forskjellig tider på året! Så ja samarbeid og gi oss den gleden det er og gå på messe flere ganger i året.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig i det

Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Er helt enig i det som blir sagt her og det burde da ikke være noe problem og legge de to til forskjellig tider på året! Så ja samarbeid og gi oss den gleden det er og gå på messe flere ganger i året.

Vi har så absolutt tenkt på den problemstillingen der, men som dere snart vil se er det ikke så greit å flytte datoen denne messen skal holdes på.
    Horten messen i år har ikke fastsatt noen dato og det er også lagt en messe i trondheim i mellom her noe som vil påvirke utstillere mer enn besøkende ville jeg tro.
    Men messen i Lillestrøm og messen i Horten vil ikke i særlig stor grad være konkurerende messer og vi har hatt en dialog med folkene bak horten messen.

Vi ble forespeilet noen enderlige besluttninger om messen i uken som var men av forskjellige årsaker lar ting vente på seg og vi må smøre oss med tolmodighet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av royervin

Jeg kan ikke si meg uenig i prinsippene, men den messen det her er snakk om blir ikke flyttet. Det er ingen ting vi kan gjøre for å påvirke det. Imidlertid ser det ut til at messa i Horten blir i relativt god avstand rent tidsmessig.

Når det gjelder Horten-messa så har den svært få besøkende, litt som en intimkonsert, og det er ekstremt lite handel på, og som direkte følge av denne messa. Når en liten messe av en enkelt aktør i Stavanger klarer å trekke mer enn 3 ganger så mange besøkende så tror jeg ikke vi kan si at messa i Horten faktisk dekker Oslo-området.

For bransjen betyr det at Horten-messa ikke er noen økonomisk interessant messe heller, og for mange potensielle besøkende er dette et møte i nerdeklubben som de ikke føler seg komfortabel med å møte på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nerdeklubben, hehe.. Jeg kan tenke meg det er hovedsaklig den indre kjernen som tar turen til Horten ja.

Et viktig poeng med en messe må være å få flere som liker musikk til oppleve den økte musikkgleden et bedre anlegg kan gi enn anlegget fra Elkøp. I disse gode tider synes jeg flere burde fått opp øynene for HiFi. Det er jo mye lettere om det kommer en messe midt i Oslo. Og jeg synes da bransjen kan være litt flinkere til å demonstere litt rimeligere utstyr også. Men da trenger de sikkert to lytterom for dem i og med at de sikkert demonsterer noe av det bedre de har også?

Men en annen utfordring. Jeg syntes ikke det var kapasietet til spesielt mange flere enn det var i Horten uten for mye trengsel om lytteplasser. Mere å gå påvar det nok men ikke det dobbelte for å si det slik. Kanskje det er mulig å arrangere over 3 dager hvis det forhåndsreklameres nok?

Ellers synes jeg det hadde vært en veldig god idé med noen foredrag eller et panel som svarer på spørsmål om mulig.

Men stå på videre.......

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0