Receiverråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Receiverråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiverråd

Hei,

kona og jeg skal oppgradere stereoanlegget i stua. Det består i dag av en 15 år gammel cd-spiller og høyttalere+forsterker som er nærmere 20 år... tipper vi blir lette å imponere! (Men de har da jammen meg holdt lenge og!)

Her er situasjonen:

Vi har ikke tv, spillkonsoll eller prosjektør. Vi ønsker i utgangspunktet kun å spille musikk. Hører mye på Tom Waits for tiden, men ellers pop og klassisk.

Har lyst til å kjøpe et par Dynavoice F6, men trenger hjelp til å finne en receiver som matcher. Har lest flere tråder her på forumet at lyden er "grei" men en ok forsterker, men at lyden blir "utrolig" hvis forsterkeren kan dytte nærmere 300 Watt.

Såvidt jeg vet har ikke Dynavoice F6 mulighet til biamping eller biwiring, så det er hverken noe jeg har prøvd å sette meg inn i, eller er noe jeg trenger fra en receiver. Likevel, behovet for tv/andre ting vil komme etterhvert, så jeg ønsker vel egentlig å kjøpe en surroundreceiver.

Ellers så hadde jeg tenkt å hooke opp en squeezebox fra slim devices som henter musikk (trådløst) fra en linuxbox på kontoret. Har ikke tenkt å kjøpe cd/dvd spiller, ihvertfall ikke med det første. Behovet er derfor ganske enkelt.

Har lest til øyet ble stort og vått om receivere her inne, men har dessverre ikke blitt spesielt mye klokere. Jeg vil ha en receiver til 2000-3000 kroner (har ikke noe i mot å kjøpe brukt).

Noen som har forslag?

EDIT: Kanskje jeg skulle kjøpe en god stereoforsterker istedetfor en middels surroundforsterker. Ser at denne har fått gode anmeldelser: NAD C320BEE Integrert forsterker
    noen som har erfaringer med den?

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Billig og bra forsterker:
    CAMBRIDGE 640A v.2 Integrert forsterker

Dynavoice F6 spiller greit, men tviler sterkt på at de spiller utrolig på en kraftig forsterker. Har kun hørt disse hos Tiger med Primare spa 21 og Yamaha pre med Primare effekt.

Budsjetter har mye å si, men jeg hadde sett etter brukte Patos/Audiovector eller liknende. Hvilke er smak og behag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •