Problemer med ulyd i anlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med ulyd i anlegget

Jeg har et eldre anlegg bestående av bl.a
    Rotel RSP 985 / RB 985 og Onkyo Integra DX7711 cd spiller.
    Har et problem med lyden i line inngangen på denne. Når jeg kobler til cd spilleren på line ingangen får jeg noe som minne om "jordstøy" i lyden. Jeg har forsøkt og koble til cd spilleren til en annen inngang f.eks video1, da er lyden borte. Hvis jeg kobler til DVD spilleren til line inngangen så er også lyden borte (Sony NS900)
    Dette skulle jo tyde på at det ikke er cd spilleren det er feil på og heller ikke preamp'en.
    Flere typer kabler er forsøkt benyttet uten hell (Monster M500 og IXOS)
    Har også flyttet rundt på komponentene uten at det hjalp. Dette oppsto først for ca 1mnd siden, har ellers fungert problemfritt siden det var nytt i 1997.
    Noen som har en ide om hva dette kan være?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er høyst sannsynlig preampen det er noe feil med. Video-lyd-inngangen skal i prinsippet være lik som CD-inngangen, og derfor skulle du hatt samme problem på video-inngangen. Det som er sannsynlig er at signaljorden fra kontakten bakpå forsterkeren ikke er i skikkelig forbindelse med kretskortet inne i preampen. Dette er ikke uvanlig da dette ofte er stive skinner, og disse loddingene belastes hver gang pluggen trekkes ut og settes inn igjen. Få en reparatør til å feilsøke dersom du ikke føler deg trygg på hva du gjør under lokket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •