Logitech anlegg til 2900kr eller cerwin-vega? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin vega V-10F
    Logitech spiller kansje finere enn CV! men når det kommer til hva som er RÅEST vinner nok CV! me glans. Det er vell en 10" sub i Z-5500 (tror jeg)
    og det var snakk om en CLSC-15S, det er 15" sub på 450 watt vs 10" på 188 watt , veit ikke om dette var RMS eller peak.
    og det er vell 5 småhøyttalere i det anlegge sammen me den subben, ja skal tro hvor dy
    y
    y
    y
    ypt de gårhihi.
    Men det er nok CV! som vinner
    *dunke seg i hodet*

Tror du at en 15" nødvendigvis MÅ være bedre enn en 12"?
    Tror du at en 400w høyttaler nødvendigvis MÅ ha høyere lydstyrke enn en 100w høyttaler?

Tror du at en 15" nødvendigvis må gå til lavere HZ enn en 12", eller 10" for den slags skyld?

Nei, jeg sier ikke Logitech spiller høyere db, eller lavere HZ enn din 15", det jeg sier er at sammenligningen din er tåpelig.

Da mener jeg ikke bare som påpekt ovenfor, at du sammenligner partyhøyttalere med pchøyttalere, men jeg mener det faktum at du sammenligner på basis av watt og størrelse på element.

Et element på 102db følsomhet og 100w kan gjerne ha høyere SPL enn et elmement på 85db og 400w! Det kan gjerne også gå lavere i HZ, det er ikke bare watt og tommer som teller, er så ufattelig mange som tror at alt handler om tommer og watt, det er mange parametre og mange variabler.

Ps. jeg tror du KNUSER han lett i DB, men lydkvaliteten på CV sub sies å være "så som så" på musikk. Ellers, pleier vel ikke CV å gå så dypt i HZ?

Jeg tviler på at logitech anlegget går noe dypt i HZ også, samt det blir nok fort "stresset" på høyt volum.
    At man får mye "bang for the buck" for 2500kr for logitech anlegget er jo ingen tvil, men det er jo ikke highend selv om.

Min konklusjon:
    Du har anlegg for party, han har anlegg for dataparty!

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan da være moro med CV! på lan også.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    *dunke seg i hodet*

Tror du at en 15" nødvendigvis MÅ være bedre enn en 12"?
    Tror du at en 400w høyttaler nødvendigvis MÅ ha høyere lydstyrke enn en 100w høyttaler?

Tror du at en 15" nødvendigvis må gå til lavere HZ enn en 12", eller 10" for den slags skyld?

Nei, jeg sier ikke Logitech spiller høyere db, eller lavere HZ enn din 15", det jeg sier er at sammenligningen din er tåpelig.

Da mener jeg ikke bare som påpekt ovenfor, at du sammenligner partyhøyttalere med pchøyttalere, men jeg mener det faktum at du sammenligner på basis av watt og størrelse på element.

Et element på 102db følsomhet og 100w kan gjerne ha høyere SPL enn et elmement på 85db og 400w! Det kan gjerne også gå lavere i HZ, det er ikke bare watt og tommer som teller, er så ufattelig mange som tror at alt handler om tommer og watt, det er mange parametre og mange variabler.

Ps. jeg tror du KNUSER han lett i DB, men lydkvaliteten på CV sub sies å være "så som så" på musikk. Ellers, pleier vel ikke CV å gå så dypt i HZ?

Jeg tviler på at logitech anlegget går noe dypt i HZ også, samt det blir nok fort "stresset" på høyt volum.
    At man får mye "bang for the buck" for 2500kr for logitech anlegget er jo ingen tvil, men det er jo ikke highend selv om.

Min konklusjon:
    Du har anlegg for party, han har anlegg for dataparty!
    det handler om logitech mot CV! og hva VI synes, det er jo forskjellige meninger rundt dette, og jeg skreiv ikke en drit om en 12" jeg tror det er en 10" skreiv jeg, og CV! subben spiller nok ifra den logitech subben

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    kan da være moro med CV! på lan også.. :P
    Det kan jeg love deg det er

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lefse
    Logitech kan ikke sammenlignes med Cerwin Vega.

Blir som å sammenligne en mopedmotor med en V8 motor. (overdriver litt, men får fram poenget mitt.:-P)
    Vil nå ikke blande finmekanikk som det inn som metafor for CV, en svær 2 sylindret Marna på fri eksos er heller bilder jeg får i hodet mitt :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vil nå ikke blande finmekanikk som det inn som metafor for CV, en svær 2 sylindret Marna på fri eksos er heller bilder jeg får i hodet mitt :-P
    hehehe, burn!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •