Surround eller stereo? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fronthøyttalervurdering

Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    KLipsch på Denon avr-3806? Da bør du i allefall lytte før du kjøper,tror diskanten kan bli noe påtrengende(men er ikke sikker)
    Uff, det er farlig å være for skråsikker for tidlig. Dette er ikke lett. Jeg tror mest sannsynlig at jeg kommer til å gå får Denon AVR-2807. Men når det gjelder fronthøyttalere står det mellom flere.

Dali Ikon 6. Disse passer vel bra til receiveren? Men er de for store for madammen? Dette blir spennende.
    Klipsch. RF-82 tror jeg blir litt i største laget, ærlig talt, men kanskje RF-62?
    PSB Image T-65/T-55. Hvordan låter disse med Denon 2807 montro? Noen som har testet dette?
    Og til slutt... B&W DM-604/603. Hm... 604 er de dyreste av de overnevnte. Men de er jo utrolig snasne. Det er alle disse, forresten. Og utseende har endel å si når det skal inn i stuen.

Dette er i hvert fall disse merkene/modellene som jeg tiltrekkes mest av pr nå!

*sitre*

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men ikke Denon, hva med en Yamaha?

Eller:

Kef iq7?

Mye snadder utenom hfk også...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal ha B&W 604 på 2807, til det er den nok litt i minste laget.
    PSB T65 er nokså store høyttalere, selv om de er slanke. De er 50cm dype, og tar fort litt plass. (Har 7PT selv, og de har samme mål) Mys samme lyd i PSB og B&W, men tror PSB er litt lettere å drive.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mistenker at dali ikon kan bli for spiss i diskanten og for slank i bassen til litt hardere rock...har eid klipsh rf3,dali suite 2.5,og polk lsi 9 og må si at patos lyric 402 feier di av banen som allround utøver.men trenger nok effektforsterkere for og få utnyttet potensialet hvist di skal brukes sammen med en souroundforsterker,da disse høytalerene er tungdrevet.men det kan jo handles inn etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereo!

Etter en middels kort (men konsis) vurdering (diskusjon med kona) tar jeg rådene om å satse på stereo inntil man har et dedikert rom til hjemmekino til etterretning. Når man da evt får kjøpt seg noe større sted å bo så vil man jo uansett trenge et stereoanlegg i stua også. (Var et av argumentene) Jeg tror kanskje det er litt fornuftig.

Vil derfor være veldig takknemlig for tips! De samme høyttalerene (ikon 6, DM604, RF-62, T65) er fremdeles aktuelle, men tar gjerne i mot tips til bra kombinasjoner med andre merker. Tenkte å legge i 5-10.000,- sånn ca i forsterkerdelen.

Og, det skal helst ikke låte for "lyst". Bass og trøkk er bra, men CV er uaktuelt. (Lav WAF)

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Grillvott
    Etter en middels kort (men konsis) vurdering (diskusjon med kona) tar jeg rådene om å satse på stereo inntil man har et dedikert rom til hjemmekino til etterretning. Når man da evt får kjøpt seg noe større sted å bo så vil man jo uansett trenge et stereoanlegg i stua også. (Var et av argumentene) Jeg tror kanskje det er litt fornuftig.

Vil derfor være veldig takknemlig for tips! De samme høyttalerene (ikon 6, DM604, RF-62, T65) er fremdeles aktuelle, men tar gjerne i mot tips til bra kombinasjoner med andre merker. Tenkte å legge i 5-10.000,- sånn ca i forsterkerdelen.

Og, det skal helst ikke låte for "lyst". Bass og trøkk er bra, men CV er uaktuelt. (Lav WAF)
    Test ut Thule på feks ikon6 tror du blir positivt overrasket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grillvott

Har selv Dali Concept 10 og er kjempefornøyd. En høytaler som garantert passer til din musikksmak. Har en Nad C370 stereoforsterker som passer perfekt til høytalerene. Høytalerene er muligens for store til din stue, men om du går ned til Dali Concept 8 så blir de straks mindre. Prøvehørte også på disse og de låter også meget bra. Prøvehørte også på Dali Ikon men de likte jeg ikke i det hele tatt. Ble altfor lys lyd og lite bass. Da tror jeg heller Patos 402 passer deg mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Har selv Dali Concept 10 og er kjempefornøyd. En høytaler som garantert passer til din musikksmak. Har en Nad C370 stereoforsterker som passer perfekt til høytalerene. Høytalerene er muligens for store til din stue, men om du går ned til Dali Concept 8 så blir de straks mindre. Prøvehørte også på disse og de låter også meget bra. Prøvehørte også på Dali Ikon men de likte jeg ikke i det hele tatt. Ble altfor lys lyd og lite bass. Da tror jeg heller Patos 402 passer deg mye bedre.
    Har vært på en liten lytterunde i dag, først på Hifi-Klubben. Det var egentlig Dali Ikon 6 jeg var mest nysgjerrig på for de har jo fått så mye skryt diverse steder. Men der ble jeg skuffet, gitt. Med Denon PM-1500AE hørtes det ut som... som... jeg vet ikke, lyden i seg selv hørtes bare fæl ut. Alt for lys i hvert fall, det manglet liksom fylde, eller hva jeg skal si. Jeg ble faktisk litt paff. Testrommet var riktignok stort så jeg antar at lyden vil bli bedre i vår egen stue, men allikevel.

Testmusikk for anledningen var for øvrig Queens of the Stone Age og Tool.

Etter ytring av ønske om mer futt ble det foreslått Nad C352 og B&W DM603, og det var en klar forbedring. Mye mer fylde og kraft, og bedre lyd. Meen, om enn ikke helt klaff enda. Jeg skulle gjerne hatt enda litt mer trøkk. Selger, som for øvrig var veldig behjelpelig og serviceinnstilt hentet så et par DM604 frem fra kjelleren, og koblet disse opp med Nad C372. Og DA begynte det å likne noe. Her var det kraft og fraspark som lar seg høre. Nå begynte smilet å vise seg. Nå hørtes musikken ut som den skulle! I hvert fall i mine ører.

Jeg merket meg for øvrig at DM604 ikke ligger på nettsidene til Hifi-Klubben lenger, men at de ligger under "utgåtte" høyttalere. Selger sa at det bare var de i sort utførelse som skulle gå ut, så det var egentlig litt rart.

Turen gikk så til Stereofil i Grensen 9b for å høre på Klipsch. De hadde ikke like store testlokaler, og RF-62 som jeg først og fremst ville høre på ble koblet opp mot en rørforsterker på 2x25 watt fordi det var det som stod fremme og var testet sist. (!) Dette hørtes litt tamt ut, og hadde ikke det trøkket jeg forventet av Klipsch, og jeg var litt skuffet over at selger ikke straks koblet de opp mot noe mer passende, som en Marantz som han foreslo selv ville passe bra til disse høyttalerene.

At rommet var fullt av andre høyttalere som påvirket lyden er jo en ting, men det burde jo være en smal sak å få til en reell test da, uten å måtte slite seg ut. Det har litt med følelsen man får, det der, hvor mye man vil mase. Ikke for det, selger var hyggelig nok, men kunne med fordel ha vært litt mer engasjert i å selge meg noe, rett og slett.

I hvert fall, RF-62 syntes ikke å ha det trykket jeg var på utkikk etter, og RF-82 fant jeg ut blir for store rent fysisk, så disse ble ikke testet.

Uansett, veldig morsomt å prøvelytte til litt av alt det jeg bare har lest om i lang tid.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde akkurat samme erfaring med Dali ikon 6 på hifiklubben i Trondheim. Kanskje litt værre også, lyden var rett og slett fæl. Diskanten var så vond å høre på at jeg måtte få bekreftet at det ikke var noe galt med anlegget. Muligens det kan ha vært tidenes dårligste match med elektronikk, rom og testmateriell, men det var helt latterlige greier.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •