Surround eller stereo? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg angrer ikke på at jeg gikk for stereo. Satt akkurat og så film og i stereo var det veldig overkommelig. Var jeg deg hadde jeg nok prioritert 2 gode kanaler, enn 5 middelmådige.

Og det finnes andre steder enn Hifi-klubben som selger AV-utstyr også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg angrer ikke på at jeg gikk for stereo. Satt akkurat og så film og i stereo var det veldig overkommelig. Var jeg deg hadde jeg nok prioritert 2 gode kanaler, enn 5 middelmådige.

Og det finnes andre steder enn Hifi-klubben som selger AV-utstyr også...

Takk for innspillet. Jeg ventet på den siste kommentaren der, egentlig.

Det er Hifi-klubben jeg visste om fra før, og det er på deres hjemmesider jeg har blitt sittende og drømme. Og antok jeg ikke kunne gå så helt for langt ut på jordet der. Hvordan skal man klare å sette seg inn i alt som er å få kjøpt? Jeg er litt redd for å legge ut på en reise uten slutt, for å si det litt... pussig. Hm.

Men altså, konkrete tips er alltid velkomne!

Akkurat nå sitter jeg og har lyst på Dali Concept 10 og lurer på hva slags integrert stereoforsterker (i ca samme prisklasse) som kan være et bra valg til disse.

Jeg fikk forresten et tilbud om å kjøpe et par Dali 107 i dag. Hvordan passer disse inn i bildet? Modeller er vel gått ut, men hva blir det tilsvarende nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    På denne typen musikk kan en like gjerne bruke en strømsterk surround reciver. H/K eller Nad er mine tips. Ev. en Denon med ekstra effektforsterker.

Tvangslytter til System of Downs og Ramstein daglig og kan ikke se at en stereo forsterker gir de store forskjellene i lydbildet.

På høytalersiden ville jeg prøvd noe med liv i. Særlig Iron Maiden sine innspillinger er platte og kan med fordel lives opp med høyttalere som "rocker"
    B&W 603, Patos og Dali Concept er noen jeg kommer på i farten.
    System Audio, Dali Ikon, Psb og klipch føler jeg av forskjellige grunner kan bli feil.
    Nå... se her nå. Følgende kombinasjon ga meg litt kriblinger bak i knehasene:

Dali Concept 8
    Denon AVR-3806
    Denon DVD-2930

...også bygge på med senter, bak og sub når får større plass? Kommentarer?

*fundere*
    *vri og vende*

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Concept har mye trøkk, men har gir ikke akkurat musikken vinger. Hva med å sjekke ut noen Patos Lyric? Går endel av dem på bruktmarkedet.

Før Concept hadde jeg heller kjøpt en mindre Ikon. Jeg er litt kvalitet foran kvantitet, og ofte tror jeg du vil bli overrasket over hvor mye krutt to 6.5 tommere kan levere i en moderne høyttaler.

Et annet alternativ kan være PSB sin Image serie. Et par T65 kan gi mye moro for pengene, og har bra med bunn også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg synes Concept har mye trøkk, men har gir ikke akkurat musikken vinger. Hva med å sjekke ut noen Patos Lyric? Går endel av dem på bruktmarkedet.

Før Concept hadde jeg heller kjøpt en mindre Ikon. Jeg er litt kvalitet foran kvantitet, og ofte tror jeg du vil bli overrasket over hvor mye krutt to 6.5 tommere kan levere i en moderne høyttaler.

Et annet alternativ kan være PSB sin Image serie. Et par T65 kan gi mye moro for pengene, og har bra med bunn også...
    Bruktmarkedet ja. Håpet er alltid lyse-grønt. Jeg slenger gjerne inn en halvhjertet tilbedelse av en hvilkensomhelst obschön gudetro hvis jeg tror det øker sjansene for å slumpe borti noe av det jeg vil ha på Finn.

Men altså, med de siste tips tatt med i betraktningen ser listen foreløpig sånn ut:

Dali Ikon 6
    Denon AVR-3806
    Denon DVD-1930

+kabler så ender det regnestykket på sånn ca rundt 2,1 kilokroner.

Har moderert meg litt igjen, og tror det var på sin plass. Dog jeg jeg fremdeles stuck i utvalget til HiFi-klubben. Meen det er enda tid til å ombestemme seg ca 14 ganger enda.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du først skal gå for stereo så tror jeg jeg ville droppet å kjøpe en receiver.
    Det skjer mye på sorroundfronten, og min erfaring er at det er bortkastet å kjøpe noe for "framtidig" bruk. Kjøp HT'ene + DVD-spilleren og finn deg en bra integrert forsterker på bruktmarkede (eller en rimelig demo sak).
    Da kan du selge den med lite tap senere også kjøper du deg det du da trenger i forhold til hvilke HT'er du utvider med...

Sannsynligvis har du byttet ut daliene 2-3 ganger før det ;-)
    Edit: ikke fordi daliene er dårlig, men fordi en fort kan bli hekta på å forsøkte litt forskjellig i denne hobbyen...

For eks. kunne du gått for denne for 6k, Hifisentralen - Musical Fidelity
    Aner ikke hvordan den er med dine HT'er, men er rimelig sikker på at den blåser denon receiveren langt borover gata ;-)
    Om 3 år når du før deg nytt hus selger du dem for 4-5k også kjøper du deg en ny, og mye bedre receiver sammen med de ekstra HT'ene...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    På denne typen musikk kan en like gjerne bruke en strømsterk surround reciver. H/K eller Nad er mine tips. Ev. en Denon med ekstra effektforsterker.
    Tvangslytter til System of Downs og Ramstein daglig og kan ikke se at en stereo forsterker gir de store forskjellene i lydbildet.
    Det er jeg ikke enig i, SOAD og Ramstein vil låte bedre på en 2-kanaler enn en såkalt "strømsterk" hjemmekinoreciver.(samme pris)

Klipsch med en matchende forsterker kan faktisk være utmerket til tyngre musikk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært noen bra stereoforsterkere på AVtorget i det siste, og jeg ville heller satse på det enn en hjemmekinorceiver om det er musikk som er mest aktuelt.
    I denn tråden http://avforum.no/forum/produkt-pris...rukt-kjop.html kan du finne gode bruktkjøp.

BTW, så noen som tipset om PSB, og det kan være bra tildin musikksmak. Har 7PT selv, og de kan slå fra seg om det er nødvendig :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grillvott
    Bruktmarkedet ja. Håpet er alltid lyse-grønt. Jeg slenger gjerne inn en halvhjertet tilbedelse av en hvilkensomhelst obschön gudetro hvis jeg tror det øker sjansene for å slumpe borti noe av det jeg vil ha på Finn.

Men altså, med de siste tips tatt med i betraktningen ser listen foreløpig sånn ut:

Dali Ikon 6
    Denon AVR-3806
    Denon DVD-1930

+kabler så ender det regnestykket på sånn ca rundt 2,1 kilokroner.

Har moderert meg litt igjen, og tror det var på sin plass. Dog jeg jeg fremdeles stuck i utvalget til HiFi-klubben. Meen det er enda tid til å ombestemme seg ca 14 ganger enda.

Dette syntes jeg er det beste forslaget du har kommet med hittill.Evt. 604 som HT.

3806en leverer en dele mere effekt enn mange her trur er jeg overbevist om. Jeg brukte 3806 på 604 i lang tid uten sub og det rocket bra på både film og musikk. Etter at jeg kjøpte meg en Lyngdorf sda2175 effektforsterker til 10K på 2x200w så ble lyden bare finere. Jeg kunne ikke spille høyere (litt skuffet over det da, men desto mere imponert over skyvet i 3806en:-D ). Dette forrutsetter at du har Bi-amp koblet 3806en da. Så supplerer du med bak kanaler etterhvert. Center til slutt da den ikke er så viktig! PS. Ikon er en del skarpere i lyden enn BW så det kan bli slitsomt på rock. Men dette er også en smakssak. Samt at Ikon er mere lett drevet
    Lykke til. Da har du hvertfall min mening

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av de få som har gått fra relativt dyrt stereo oppsett (med stort bilde), til surround. Til alt overmål er jeg mer fornøyd med lyden nå! På tross av min ringe erfaring vil jeg også anbefale Patos Lyric 402. Disse spiller deilig, pent samtidig som de rocker, og skulle passe din musikk smak godt.

En brukt Arcam receiver til disse og du har et anlegg som vil spille musikk og film med styrke! Sjekk gjerne linken under for å se hvordan jeg har prioritert.

Mvh
    Ivan

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det har vært noen bra stereoforsterkere på AVtorget i det siste, og jeg ville heller satse på det enn en hjemmekinorceiver om det er musikk som er mest aktuelt.
    I denn tråden http://avforum.no/forum/produkt-pris...rukt-kjop.html kan du finne gode bruktkjøp.

BTW, så noen som tipset om PSB, og det kan være bra tildin musikksmak. Har 7PT selv, og de kan slå fra seg om det er nødvendig :-)
    Jeg måtte kikke litt på disse PSB-ene, og de var for det første utrolig snasne. Image T65 hadde faktisk ikke vært å forakte. Rett og slett lekre. Og i følge reklamen gir de bra med trøkk også. Og ikke nok med det:

Finn Torget - PSB Image T65, gulvhøyttalere

Ååh.... vel, det er utrolig selvplagende å finne slikt lenge før man skal kjøpe. Søren klype også.

Når det gjelder stereoforsterkere så høres det forsåvidt fornuftig ut at man får bedre lyd. Men ville ikke en AVR-3806 gi nok kraft og fylde til Ikon 6 (eller T65?) altså?

Jammen iflg reklamen så.. så...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger to par med 7PT ute på finn.no også. Disse har innebygd forsterker til bassen, er en litt gamlere modell, men det ene paret er ikke spesielt gammelt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Dersom du først skal gå for stereo så tror jeg jeg ville droppet å kjøpe en receiver.
    Det skjer mye på sorroundfronten, og min erfaring er at det er bortkastet å kjøpe noe for "framtidig" bruk. Kjøp HT'ene + DVD-spilleren og finn deg en bra integrert forsterker på bruktmarkede (eller en rimelig demo sak).
    Da kan du selge den med lite tap senere også kjøper du deg det du da trenger i forhold til hvilke HT'er du utvider med...

Sannsynligvis har du byttet ut daliene 2-3 ganger før det ;-)
    Edit: ikke fordi daliene er dårlig, men fordi en fort kan bli hekta på å forsøkte litt forskjellig i denne hobbyen...

For eks. kunne du gått for denne for 6k, Hifisentralen - Musical Fidelity
    Aner ikke hvordan den er med dine HT'er, men er rimelig sikker på at den blåser denon receiveren langt borover gata ;-)
    Om 3 år når du før deg nytt hus selger du dem for 4-5k også kjøper du deg en ny, og mye bedre receiver sammen med de ekstra HT'ene...
    Når jeg først kjøper nå, så er det for å beholde det en stund. Det er i hvert fall planen. Dette er ikke starten på en altoppslukende hobby. Nei nei. No, sir.

Dessuten så... må planen fremstå litt... fornuftig og enkel også... for alle i husstanden... hm... Og således ville jo en løsning som enkelt kan bygges ut senere fremstå som praktisk.

Men altså, interessert i å høre om det er jeg uansett. Stereoforsterkertips, som da i utgangspunktet skal drive Dali Ikon 6 (for å ha et utgangspunkt) tas i mot med fanfarer og hornmusikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er jeg ikke enig i, SOAD og Ramstein vil låte bedre på en 2-kanaler enn en såkalt "strømsterk" hjemmekinoreciver.(samme pris)

Klipsch med en matchende forsterker kan faktisk være utmerket til tyngre musikk.
    En av grunnene til at jeg liker Hifi-klubben er at nettsidene er så oversiktlige og bra. Ble ikke så imponert over Audiocompaniet når jeg nå skulle ta en titt på Klipsch. Ingen priser, blant annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Dette syntes jeg er det beste forslaget du har kommet med hittill.Evt. 604 som HT.

3806en leverer en dele mere effekt enn mange her trur er jeg overbevist om. Jeg brukte 3806 på 604 i lang tid uten sub og det rocket bra på både film og musikk. Etter at jeg kjøpte meg en Lyngdorf sda2175 effektforsterker til 10K på 2x200w så ble lyden bare finere. Jeg kunne ikke spille høyere (litt skuffet over det da, men desto mere imponert over skyvet i 3806en:-D ). Dette forrutsetter at du har Bi-amp koblet 3806en da. Så supplerer du med bak kanaler etterhvert. Center til slutt da den ikke er så viktig! PS. Ikon er en del skarpere i lyden enn BW så det kan bli slitsomt på rock. Men dette er også en smakssak. Samt at Ikon er mere lett drevet
    Lykke til. Da har du hvertfall min mening
    Ah. Fint, takk for innspill. Det hørtes bra ut. Jeg må selvsagt prøvehøre litt før jeg kjøper, og tipsene ang Ikon og 604 er notert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger to par med 7PT ute på finn.no også. Disse har innebygd forsterker til bassen, er en litt gamlere modell, men det ene paret er ikke spesielt gammelt.
    De var utrolig tøffe, ingen tvil om det. Det blir spennende å se hva man finner brukt når klokkene kimer.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruktbørsen på hifisentralen PSB STRATUS GOLD i kr 11 000,-
    Lyd & Bilde bruktbørs
    Primare A30.1 m/C30 fjernkontroll 2007-01-06 15:45
    Annonse ID: 316435
    High-end integrert forsterker. 100% strøken. Selges for 9500,-
    Det blir kun 20 500,- før pruting. ;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    Her finner du priser på Klipsch.

Dersom du bestmmer deg for stereo hender det jo at det går integrerte forsterkere av god kvalitet på Netthandelen også.
    Netthandelen.no - Produktinformasjon

Og en surround

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    Her finner du priser på Klipsch.
    Klipsch RF-82.... jeg tror jeg er nødt til å prøve disse. Jeg tror disse er spikret. Med Denon AVR-3806 kanskje.

Og etterhvert:
    SVS PB-12 NDS
    Klipsch RS-42
    Klipsch RC-52

:-)

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grillvott
    Klipsch RF-82.... jeg tror jeg er nødt til å prøve disse. Jeg tror disse er spikret. Med Denon AVR-3806 kanskje.

Og etterhvert:
    SVS PB-12 NDS
    Klipsch RS-42
    Klipsch RC-52

:-)
    KLipsch på Denon avr-3806? Da bør du i allefall lytte før du kjøper,tror diskanten kan bli noe påtrengende(men er ikke sikker)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •