NAS + Squeezebox - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 105
    Newcomer hifinyter sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

enda fler spørsmål

Takk for kjapp respons.
    Har forsåvidt skjønt dette med at jeg må installere slimserver på den. Lurer på om dette må gjøres med en kabel direkte mellom pc og q-nap eller kan den kobles direkte til squeezeboxen? Problemet da er att jeg ikke finner den på nettet mitt.

Kan jeg bruke nettverkskabelen mellom pc og q-nap eller må jeg bruke en annen type kabel?

Skjønner sikkert at jeg ikke er en racer på dette. Så dere får bære med meg...

Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Squeezebox er det du har kjøpt?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

squeezebox+NAS oppstartsproblemer

heisan
    Er en squeezebox duet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifinyter
    heisan
    Er en squeezebox duet.
    Ok, da må du finne en veiledning som omhandler Squeezecenter, ikke Slimserver. Viktig.

Sjekk også forumet til Slim for tips..

Lykke til.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question squeezebox+NAS oppstartsproblemer

Takk for det tipset.
    Har som nevnt tidligere at dette var en gave. Har med andre ord fått den med harddisk i, men "status" ikonet på disken blinker grønt.
    Mao:
    Blink in green: Hard disk not detected; Hard disk not
    initialized.

Så da må vel kanskje det gjøres først.. Og hadde man bare vist hvordan så hadde ikke det heller vært noe problem...

Tips noen?

Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det tipset.
    Har som nevnt tidligere at dette var en gave. Har med andre ord fått den med harddisk i, men "status" ikonet på disken blinker grønt.
    Mao:
    Blink in green: Hard disk not detected; Hard disk not
    initialized.

Så da må vel kanskje det gjøres først.. Og hadde man bare vist hvordan så hadde ikke det heller vært noe problem...

Tips noen?

Ove
    Hei,
    Du må koble sammen PC og Qnap med nettverkskabel og så kjøre qnap finder for å sette opp Qnap-boksen (nettverksoppsett, intitialisering av disk etc).
    Etterpå bruker du web-grensesnittet til qnapen (fortsatt nettverkskabel mellom pc og qnap) for å installere sqeezecenter.
    Forresten så holder det ikke med nettverkskabel direkte mellom pc og qnap, de må være tilkoblet gjennom en switch/router fordi qnapen må være tilkoblet internett samtidig (den henter SSOTS (som er "operativsystemet" til Squeezecenter direkte fra internett.)
    Det er ikke så innfløkt som det høres ut, men litt bratt lærekurve akkurat her ifm installasjon av SC på Qnap

Mvh-
    Daniel

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei Daniel.

Føler læringskurven ble litt for bratt her så takk for alle tips
    Forstår jeg det riktig at ingenting skal gjøres direkte mellom pc og Qnap?

Har nemlig den koblet opp slik nå med en kabel mellom min pc og qnap.

Og er qnap finder det samme som qget?

Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Daniel.

Føler læringskurven ble litt for bratt her så takk for alle tips
    Forstår jeg det riktig at ingenting skal gjøres direkte mellom pc og Qnap?

Har nemlig den koblet opp slik nå med en kabel mellom min pc og qnap.

Og er qnap finder det samme som qget?

Ove
    Hei igjen!
    Oppsett av qnap-en (nettverksoppsett, intitialisering av disk) kan gjøres med pc og qnap koblet sammen direkte med en _krysset nettverkskabel_. USB-porten på qnap er kun for tilkobling av ekstern harddisk etc.
    Når du skal til og installere SSOTS og siden SqueezeCenter trenger du å ha qnapen på nett. Så da er det vel like greit å gjøre det med en gang?

Jeg er ute på jobb nå, men etter minnet så er Qnap Finder det du bruker for å finne (!) og sette opp qnapen på nettverket.
    Qnap Get er vel et program som lar deg laste ned filer direkte fra nettet til qnapen, uten å lagre de på pcen underveis.

Anbefaler, som tidligere nevnt å besøke Qnap Forums for å finne info, mange der som har stått ovenfor samme utfordringer som du gjør nå
    (NB! Du må være registrert bruker for å få lese mange av de aktuelle forumene der, det er såklart gratis)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Kommet litt videre, men nye problemer har satt nok en stopper.Problemer med nedlastingen av squeezecenter.

Har fått formatert harddisk, installert siste firmware og installert SSOTS. Har så kommet dit at SqueezeCenter skal lastes ned. Følger denne guiden: http://qnap.co.uk/
    Får lastet ned filen, men får feilmelding når jeg prøver å installere det. får denne feilmeldingen: Unfortunately no useable tar ball has been found.

Har lastet ned squeezecenter-7.1.gz til public folderen på nasdisken.

Står noe om at noen progran kan endre filnavnet, noe som også skjer når jeg laster ned. Nedlastningsfila har tgz på slutten, men den ferdige nedlastede fila kutter "t" som vist over.

Noen som har hatt samme problemer?

Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet litt videre, men nye problemer har satt nok en stopper.Problemer med nedlastingen av squeezecenter.

Har fått formatert harddisk, installert siste firmware og installert SSOTS. Har så kommet dit at SqueezeCenter skal lastes ned. Følger denne guiden: http://qnap.co.uk/
    Får lastet ned filen, men får feilmelding når jeg prøver å installere det. får denne feilmeldingen: Unfortunately no useable tar ball has been found.

Har lastet ned squeezecenter-7.1.gz til public folderen på nasdisken.

Står noe om at noen progran kan endre filnavnet, noe som også skjer når jeg laster ned. Nedlastningsfila har tgz på slutten, men den ferdige nedlastede fila kutter "t" som vist over.

Noen som har hatt samme problemer?

Ove
    Det er nok den manglende t-en som lager trøbbel ja!
    Bruk Firefox til å laste ned (og surfe på nett generelt)
    Eller du kan endre filnavnet manuelt.. Noen ganger går det greit å gjøre det i windows utforsker, andre ganger ikke. Da må du bruke kommandolinje (start-kjør-"cmd"), finne fram til mappa med filen, og bruke kommandoen "mv squeezecenter-7.1.gz squeezecenter-7.1.tgz"
    Men du er jo nesten i mål nå, resten er stort sett plankekjøring!

--Daniel

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neeesten i mål

Daniel du hadde helt rett ja. Brukte firefox og vips så var det iorden. Har nå kommet til overføring av musikk.
    Hvordan gjøres dette enklest mulig? Får bare overført en og en sang, det vil jo ta evigheter. Vet dette er feil måte, men finner rett og slett ikke ut hvordan jeg bare kan overføre hele musikksamlingen i ett jafs. Om det er mulig da selvfølgelig. Noen som gidder å hjelpe litt med noen tips?

Takk for all hjelp sålangt, hadde ikke kommet videre uten

Ove

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at det skulle være noe problem... Du får opp NASen i filutforskeren på pcen? Du skal kunne markere alle de mappene/filene du vil flytte og dra de over til ei mappe på NASen. Alternativt dra de med høyreknappen på musa og velg 'kopier'.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo ut som om de fleste TS-**9 NAS'er fra QNAP fungerer med Squeeze Center QNAP Systems, Inc. - NAS storage and Surveillance products provider. Kunne tenkt meg å bruke NAS'en til andre ting enn en bare musikk server. Hvis annen bruk går ut over stabilitet mot Duet'en så er jo det et lite minus. Noen som har noen erfaring på hvilke TS'er (PRO, PRO2) som gir best stabilitet? Da med tanke på flere bruksområder enn som kun som musikk server.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tåke
    Ser jo ut som om de fleste TS-**9 NAS'er fra QNAP fungerer med Squeeze Center QNAP Systems, Inc. - NAS storage and Surveillance products provider. Kunne tenkt meg å bruke NAS'en til andre ting enn en bare musikk server. Hvis annen bruk går ut over stabilitet mot Duet'en så er jo det et lite minus. Noen som har noen erfaring på hvilke TS'er (PRO, PRO2) som gir best stabilitet? Da med tanke på flere bruksområder enn som kun som musikk server.
    Hei!
    Jeg bruker en TS-109 II som Squeeze-server, twonkymedia server (streamer video og bilder til PS3) og som Bittorrent-klient (download station). Har fungert greit for meg, selv om minnet er konstant 100% utilized. Men så vidt jeg har forstått er det de med II i navnet som er best da de har 256mb minne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synology 107+ og Squeezebox

Hei!

Ny på dette fora. Har nettopp kjørt i gang Squeezecenter på en ny Synology 107+ med aksess via trådløs ruter til Classic. Her er førsteinntrykk: Installasjon og oppsett gikk forbausende smertefritt 8) , og jeg er langt fra noen geek. Oppskriften jeg brukte ligger nederst.

Så langt går musikk avspilling bra, jeg har foreløpig lagt inn ca 80 MB med musikk på NAS HD (flac). Jeg kjører "bare" på 802.11B fra NAS via en trådløs ruter, og merker foreløpig ikke noe forsinkelser. Nå er riktignok min 107+ NAS foreløpig ganske ubesudlet, og det eneste jeg har gjort paralellt med å kjøre Squeecenter er større flytting av filer til NAS disk.

Det virker også som SC SW som ble lagt på NAS er nyere og med noe mer funksjonalitet ? I alle fant jeg med en gang "Settings" som jeg tidligere har lett etter og før aksessert via SqueezeNetwork grensesnitt, dvs lokale innstillinger.

Det eneste minuset er at å justere volum via fjernkontroll av og til har en iriterende forsinkelse.

Jeg har tidligere kjørt SC fra en liten Acer One med flasdisk og 1G RAM og ekstern USB disk, og det gikk også problemfritt.

Installasjon av Squeezebox på Synology 107+
    Basert på: Synology Inc. - NEW NAS Experience - Support :: Download Center :: Release Notes of SqueezeCenter Package

1. Uprade your Synology Product to firmware versions: DSM 2.0-0722 or above if needed: Download, unzip and save at local PC from: Synology Inc. - NEW NAS Experience - Support :: Firmware & Utilities & Documents
    Update firmvare at 107+ from managment interface (http://10.0.0.10:5000/ ). Menu: - ”Firmware” – ”Choose” -

2. Download the file "SqueezeCenterPackage.zip" rom: Synology Inc. - NEW NAS Experience - Support :: Firmware & Utilities & Documents.
    Unzip it to local PC to have "SqueezeCenter-7.2-11.spk".

3. Go to [System > Package Management] page of Synology Disk Station Manager 2.0 management user interface, and click Install button (note: this menu was added with the firmware upgrade at my 107+). Follow the Package Installation Wizard to install the package.

4. The Squeezecenter interface (to NAS) should start automatic, or can be started by:
    http://10.0.0.10:9002

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

My World book og Squeezebox

Heisann.

Har noen anelse på om det går an å få en Squeezebox til å spille sanger fra en My book world / My world book (LAN / NAS drive) uten å ha PC'en stående på?

Evt. hvordan går jeg frem?

En annen ting: Kan man kjøre spotify på Squeezebox?

Tjom

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mine tvil om WD sin NAS tillater innlegging av SqueezeCenter, så du er nok tvungen til å bruke en PC hvis du skal bruke WD.

Fra forumet til Slimdevices (SqueezeCenter): Squeeze Center running on WD WorldBook II - Squeezebox : Community : Forums

Det er en gjenganger at folk spørr etter Squeezecenter på NAS fra "De store" leverandørene som WD, LaCie, Seagate etc. Desverre gjelder det at disse ikke er direkte kompatible med SqueezeCenter uten mye arbeid og tredjeparts software hack. Beste er å søke på forumet til slimdevices.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Squeezebox og spotify

Takk for svar!

Prøver nå å sette opp en D-Link 323 og Squeezebox, sliter med å få formatert D-Linken, noe feil der for den stopper opp på 94% når jeg vil ha RAID 1.
    Men men.... finner vel en løsnig.

Men er det noen som har prøvd å få til Spotify på Squeezebox, eller er det en utenkelig kombinasjon?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt meg Qnap 216 Turbo. Koblet til den eksterne disken jeg har all musikken på for å overføre den til qnapen. Da lurer jeg på en ting, skal det ta over 4timer og overføre 60gb med musikk? Er det noe jeg gjør feil? Den fører over med 3,7mb/sek skal da ikke være så tregt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilmelding ved avspilling av enkelte wma-filer

Bruker en QNAP 219 Turbo NAS/Duet og er egentlig kjempefornøyd. SC installert og fungerer bra bortsett fra en feilmelding ifbm med avspilling av enkelte wma-filer. Klarer ikke å se noen systematikk i feilen. All info legges opp (titler, artist, coverart etc), men avspilling gir følgende feilmelding:

...Slim::Player::Song:pen (341) Error: Couldn't create command line for wma playback for [file:///...

Siste tarball, SSOTS 3.15, firmware oppdatert på alle mulige måter.

Noen som har noen ideer??

Alt fungerer smertefritt ellers.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •