NAS + Squeezebox - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 105
    Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Glimrende dette Kokken, tror du må lage en guide, bare sette sammen det du allerede har skrevet!

Sitter å leser på qnap og slimdevices forumene, og ser ut som folk har plagdes litt tidligere, og med slimserver samt uninstall av slimserver.

Er det noe internlagring, eller må man bruke en hdd for å installere SSODS?
    Jeg får den nye disken før evt Qnap så det ville vært aktuelt å gjøre klart med sangene før jeg kobler til Qnap. Vil det oppstå problemer, må disken være "clean" eller ikke når man installerer SC?

Edit(svar til posten over): Har noe jeg kan bruke til å dempe disken, ha imellom disk og lepper.
    Utrolig nice med hotswap

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Glimrende dette Kokken, tror du må lage en guide, bare sette sammen det du allerede har skrevet!

Sitter å leser på qnap og slimdevices forumene, og ser ut som folk har plagdes litt tidligere, og med slimserver samt uninstall av slimserver.
    Burde tatt endel screenshot da jeg herjet som værst selv og laget en guide, men der og da var det for mye frem og tilbake. Regner og med at jeg kommer på småting etterhver som jeg får tenkt meg om, for jeg presser en ikke alltid tilregnelig hukommelse nå.ops:

Det er vel ikke uten grunn at SSODS installasjonene fremdeles heter noe med "beta":twisted:. Litt trøbbel er ikke uvanlig så raskt det navnet brukes i en installasjon.

Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Er det noe internlagring, eller må man bruke en hdd for å installere SSODS?
    Jeg får den nye disken før evt Qnap så det ville vært aktuelt å gjøre klart med sangene før jeg kobler til Qnap. Vil det oppstå problemer, må disken være "clean" eller ikke når man installerer SC?
    Harddisken må være på plass, en av oppgavene til QNAP-wizzarden er å formatere disk og sette opp korrekt disk struktur.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det er vel ikke uten grunn at SSODS installasjonene fremdeles heter noe med "beta":twisted:. Litt trøbbel er ikke uvanlig så raskt det navnet brukes i en installasjon.
    Får håpe det kommer flere versjoner fortløpende, fant en annen guide på Qnap forumet. Kan jo finne noe nyttig der :-D
    FlipFlip guide

Harddisken må være på plass, en av oppgavene til QNAP-wizzarden er å formatere disk og sette opp korrekt disk struktur.
    Da skal jeg ikke røre

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jeg hadde lagt meg til sengs i går spolte jeg litt i minnet og kom på en sak med oppsettet på QNAP'en vs SqueezeCenter.

SqueezeCenter krever mySQL og den tjenesten blir ikke automatisk startet av QNAP wizzarden. Det er ikke værre enn at en går inn i QNAP sitt konfigureringsverktøy (web-basert) og krysser av mySQL og apply. Jeg ville enblet denne før installasjon av SqueezeCenter.

Men så leser jeg at SSODS har innebygget mySQL også, men FlipFlip sier i en tråd på Simserverforumet at denne brukes på eget ansvar.

Er det andre som har erfaringer med hvilken mySQL session som skal/bør kjøres på QNAP'en?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger med et screenshot av SqueezeCenter (SC) statusen etter jeg initierte en komplett ny scan i går natt.

NAS + Squeezebox-sc_on_qnapts109-jpg

Reagerer litt på at SC rapporter seg ferdig etter over 8 timer. Det er "Database Cleanup #2" som spiser nesten all tid, og i forhold til når jeg installerte SC da brukte SC ca 2 1/2 time, men da var det jo en clean installasjon. Er det noen som vet om tallene er representativ? Jeg så at CPU ytelsen på QNAP lå på rundt 99% da jeg startet rescan, så det viser at den jobber for fulle mugger.

En endring i oppsettet fra da jeg kjørte installasjon og full ny scan, er at jeg har enablet Twonky Media Server, så det kan være at den kjører sine egne scan parallelt og QNAP'en må dele HD og CPU access mellom Twonky og SC.

En annen ting jeg reagerer på er at det er 1000 (blank) i "Merge Various Artists". Som programmerer har jeg erfart at slike runde tall fra en spørring oftest er tegn på at en teller er kommet til HiLim/Breakpoint. Eller er jeg bare paranoid? Det skal jo litt til at jeg har nøyaktig 1000 sanger som sorterer under Various Artist. Noen som har sett høyere tall?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken versjon av Squeezecenter kjører dere?

Jeg er i ferd med å innstallere NAS(TS209)+Squeezebox og lurer på hvilken versjon av Squeezecenter dere bruker. Ser det er en betaversjon ute(7.0.1) og en "alfa"-versjon som heter 7.1
    Noen erfaringer eller anbefalinger fra expertisen?
    Hvilken variant bør jeg bruke? 7.0, 7.0.1, eller 7.1?

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7.0.1 vil jeg anbefale, ihvertfall til pcbruk..
    Den er mer eller mindre produksjonsversjonen nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke anbefale direkte hvilken versjon, men kjører selv 7.0. Hadde egentlig tenkt å installere 7.0.1, men i "kaoset" rundt min første installasjon lastet jeg ned 7.0'en.

7.1 hadde jeg sjekket på forumene til QNAP evnt QNAP trådene på Slim Devices for å se om det er noen som har prøvd den.

Forresten, er disse to alfa/betaversjonene releaset for Perl?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører den siste versjonen av beta 7.1 på qnap 109

Bruker å oppdatere med jevne mellomrom til siste beta. Fungere greit

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superrune
    Kjører den siste versjonen av beta 7.1 på qnap 109

Bruker å oppdatere med jevne mellomrom til siste beta. Fungere greit
    alpha.. :-)

Her er forøvrig linken med info
    http://www.slimdevices.com/dev_nightly.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forresten, er disse to alfa/betaversjonene releaset for Perl?
    Godt poeng! Det har jeg ikke undersøkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr7wave
    Godt poeng! Det har jeg ikke undersøkt.

Både 7.1 og 7.0.1. finnes i *.tgz(som er pearl-utgaven?)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ah! For en fest!

Da er jeg ferdig med innstallasjonen og alt gikk så og si knirkefritt takket være alle gode tips på forumet. Helt supert!
    Innstallerte siste versjon av 7.0.1 og den virker utmerket så langt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr7wave
    Da er jeg ferdig med innstallasjonen og alt gikk så og si knirkefritt takket være alle gode tips på forumet. Helt supert!
    Innstallerte siste versjon av 7.0.1 og den virker utmerket så langt.
    Kjekt å høre!

Spørsmål: Har du tenkt å bruke QNAP'en til annet enn SqueezeCenter? Selv har jeg enablet litt av hvert på min TS-109 og opplever at den av og til er litt treg i responsen. Ser jeg på system status, så er det lite tilgjengelig minne. Hvor mye minne har du tilgjengelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter på jobb nå, så jeg får ikke svart på hva tilgjengelig minne er. Foreløpig bruker jeg QNAP kun til Squeezebox, men det er nok ikke usannsynlig at den får flere oppgaver etterhvert. Hvis disse oppgavene går utover ytelsen mot SB, så kommer jeg til å kutte det ut. 1. prioritet er et velfungerende musikksystem

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med en Squeezebox duet og en LaCie 1TB Ethernet Disk Gigabit NAS.. Hva anbefales av software for slimserver på denne?? Er vel relativ ny denne NAS'en, så har ikke funnet noe på det enda.... Noen tips?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nikkospikko
    Jeg sitter med en Squeezebox duet og en LaCie 1TB Ethernet Disk Gigabit NAS.. Hva anbefales av software for slimserver på denne?? Er vel relativ ny denne NAS'en, så har ikke funnet noe på det enda.... Noen tips?
    Er desverre tvilende til om LaCie "slipper noen inn" på softwaren sin. Ikke alle NAS-bokser er like åpne for tredjepart software, så da jeg skulle kjøpe NAS, da undersøkte jeg først hvilke varianter som bekreftet kunne kjøre Squeezecenter.

Litt googling gir meg bl.a. denne linken som desverre bekrefter noen av mine antakelser: Squeezebox + LaCie Ethernet Big Disk - Slim Devices : Community : Forums

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med Win Home Server?
    Da spesiellt med tanke på oppgaven som tjener mot SB v.3

Newcomer hifinyter sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsett NAS disk

Heisan.
    Er den lykkelige eier av squeezebox og kan ikke skjønne hvordan jeg har klart meg uten den tidligere.
    Har rippet musikk og fått en Q-nap 109PRO i gave. Denne kunne jeg godt tenkt meg å bruke ilag med squeezeboksen min, men her setter tydeligvis mine datakunnskaper en effektiv stopper for mine planer. Har lest endel på forumet og googlet endel uten å komme noen vei. Så tror jeg bare remser opp noen spørsmål i håp om at noen gidder å hjelpe litt.

1. Hvor skal jeg begynne? Har installert harddisk i den, men ikke noe mere. Må jeg nå koble den til min pc for oppdatering, eller kan jeg bare koble den til Squeezeboxen?

2. Er Qfinder det samme som Qget? Qget er iallefall det eneste jeg finner som download.

3.har kun usb på min (utdaterte)bærbar. Blir det en utfordring om jeg må oppdatere qnapen via pcen?

Dette var noe å starte med, får jeg hjelp til dette kommmer jeg kanskje igang ihvertfall..

Hilsen Ove

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må jo installere SqueezeCenter eller SlimServer på den, det er det Squeezeboksen kommunikerer med jo.
    Dernest må du laste over musikken.
    Der er en guide her :Qnap TS-109/109 Plus SlimServer Self Install
    Der er masse info her : Thinking of buying a QNAP TS-109? READ THIS FIRST! - Slim Devices : Community : Forums
    og her : Slim Devices : Community : Forums - Search Results

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •